Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2024. május 8., szerda

Körforgás write tag - Április

Hellobello!
Cím: Körforgás write tag - Április
Kategória: egyéb – tag, kérdőív
Figyelmeztetések: 
Terjedelem: 922 szó
Forrás: Emíliától származik a tag, alig vettem észre, hogy kikerült. Így kicsit megkésve ugyan, de mindenképpen hozni akartam :3
Megjegyzés: Mostanában kicsit mindennel el vagyok maradva, csak utólag vettem észre, hogy már pár napja kinn van az áprilisi tag is... tényleg várom, hogy vége legyen ennek az időszaknak, mert folyamatosan ott van bennem az érzés, hogy na írok, hogy na szerkesztek, de azán sehogy sem jut időm rá. Tegnap is hazamentem, hogy végre van két órám, hát nem aztán el kellett intézni a közműveket :'D ma meg párom bokája sérült meg, így az időm megint csak megcsappant. Úgyhogy fuh, nagyon remélem, hogy fogom tudni hozni Carlisle részt hétvégén, bár már megint kezd a szószám megugrani XD most sok mindent bele fogok írni :3 úgyhogy lehet, előbb hozok egy 16. részt, mielőtt sokat kéne várnotok, ki tudja XD itt van szerda, és tele vagyok dilemmával. 
Jó olvasást!💖 További szép napot!
* * *
Szabályok:
  • Bármikor csatlakozhatsz – a korábbi hónapok kitöltése nem kötelező, de persze szabad.
  • Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
  • A linktree segítségével jelöld a játék ötletgazdáját!
  • Ha másnál láttad a taget, linkkel jelezd, hogy tőle hoztad!
    • Franciska hívott ki még a januárira :) és ha már elkezdtem, akkor folytatom is tovább!
  • A játék platformfüggetlen – bárhol találkoztál vele, átviheted magadhoz, akkor is, ha más platformon vagy aktív.
  • Jelölni szabad, de nem kötelező – beszállhatsz akkor is, ha senki nem hívott ki, és neked sem kell másokat jelölnöd. De ha szeretél meghívni embereket, megteheted, csak értesítsd őket.
  • A bannert vinni szabad, de nem kötelező.
  • Válaszolj a kérdésekre! (Ha van +1-es, azt se felejtsd ki!)
  • Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! (nem kötelező)
  • Ha van kedved, kommenteld akár az ötletgazdához, akár ahhoz, akinél láttad a taget, hogy kitöltötted, hátha bekukkantanak hozzád! ;)
Kérdések:

Április - Évszakok
  1. Melyik a kedvenc évszakod és miért?
  2. Milyen évszakokat érintenek a történeteid? Van köztük domináns, vagy ami ritkán kerül elő?
  3. Van olyan történeted, ahol másmilyenek az évszakok, mint nálunk?
  4. Kihasználod az évszakok adta lehetőségeket az írásaidban? (Ha nem, akkor remélem, most kaptál egy ötletet. ;))
  5. Változnak az írós szokásaid az évszakokkal?
  6. +1 Bármit kérdezhetsz, ami a hónaphoz vagy az ahhoz választott témához kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)
Válaszaim:

1. Melyik a kedvenc évszakod és miért? 
Leginkább a tavaszt szeretem, a jó időt – nincs pusztulat meleg, mint nyáron, de olyan hideg sem, mint télen. Van valami megnyugtató abban, ahogy minden zöldbe és virágba borul. Szeretek ilyenkor kinn lenni, még a nap sütése nem égető, de már kicsit meleg, már nem kell kabátokat hordani, de nem izzadok, hallom a madarakat, meg ilyesmik. 
Régen a nyarat szerettem diákként, jött a szünet és a nyaralás, úgyhogy persze :D De aztán valahogy  kicsit a tavasz elcsábított. 

2. Milyen évszakokat érintenek a történeteid? Van köztük domináns, vagy ami ritkán kerül elő?
Őszintén szólva nem kimondottan szoktam ennek akkora hangsúlyt fektetni, és a legtöbb történetem minden évszakot érint a hosszú cselekménynek köszönhetően, de most sorra veszem csak azokat, amik publikusak: 
  • Fekete tea és barackvirágban bár nincs kimondva, de tavasszal játszódik a cselekmény. 
  • Az I, the Soldier történet ősszel veszi fel a fonalat, idővel jönni fog a többi évszak is. 
  • A Conjunction márius elején kezdődött el, most éppen június közepét írunk a 15. fejezetben. Ahogy haladnak az események, úgy múlnak a napok. Fuh, ne tudjátok meg, mennyit kutattam, hogy milyen időjárás és hőmérséklet igaz Forksra ilyenkor :D 
  • A Sakktáblán nem kimondottan van évszakhoz kötve :( a mangában és animében sem volt erre hangsúly fektetve, így én sem foglalkoztam ezzel, de amúgy ilyen késő tavasz-nyár-kora őszt tudok elképzelni neki. 
  • Csak egy italt cselekménye késő tavasszal ölel fel pár hétnyi időt.
  • Blood in the Waterre pedig inkább a kora ősz jellemző. 
Mint látszik, a tél az, amit legkevésbé szoktam reprezentálni. Nem tudom, miért, lehet egyszerűen csak tudatalatt nem akarok foglalkozni az évszak dolgaival: hideg, vastag kabátok, hó.

3. Van olyan történeted, ahol másmilyenek az évszakok, mint nálunk?
Van.  
Ugye vannak azok a történetek, ami más országokban, más kontinenseken játszódnak, így érthető módon az évszakok nem ugyanazok, mint nálunk, ilyen például a Conjunction, ami Amerikában játszódik. A másik csoportja a történeteknek, amiknek a világa egy kitalált világ, más időjárással, mint például a Curse of the Dragon Trónok harca ff. Meg van az Yggdrasil vére saját írásom, de ott csak azért más, mert olyan módon szétszennyeztük a bolygónkat, hogy leginkább a meleg jellemző csak az üvegházhatású gázoknak köszönhetően. 

4. Kihasználod az évszakok adta lehetőségeket az írásaidban? 
Valamikor igen, amikor központi eleme egy történetnek az évszak, valamikor nem. De mivel szerves részét képezi az időjárás egy világépítésnek, így szerintem valamilyen úton-módon megjelennek az évszakok minden történetben. 
Voltak írásaim, ahol kimondottan foglalkoztam ezekkel: 
  • hóesés a c. egypercesben, 
  • Halottak napja vagy Samhein a 13 év és Sleep with a ghost c. fanficekben, 
  • tavasszal megjelenő természet a Madárka c. drabble-ben,
  • a 4 évszak körforgása az Olvasatlan levelek c. novellában,
  • Who? c. crossover ősszel és karácsonykor játszódik. 
5. Változnak az írós szokásaid az évszakokkal?
Nem igazán. Otthon vagy munkahelyen szoktam írni, főképp esténként. Leginkább amúgy az ágyamba szeretek, néha valami ital társaságában és zenével. Maximum annyi, hogy télen sokszor teázom, nyáron már nem igazán. De kíváncsi vagyok, most hogy végre költözni fogok, hogy alakul ez az egész :D 

+1. Melyik a karaktereid kedvenc évszaka, és miért? (Nocturnéről vadászva a kérdés)
Megint csak a publikus történetekről fogok mesélni :D mert ítélet napig is sorolhatnám a történetötleteimben felbukkanó karakterek kedvenc évszakjait. 
  • Scarlette kedvenc évszakja az ősz, ha mondani kéne, bár ő annyira a kórház falai között éli az életét, hogy néha fogalma sincs hogy milyen napot ír, nem hogy milyen évszakot! Leginkább az ősz színeit, a kellemes hőmérsékletet és sok sétát szereti benne.
  • Annabethé a tavasz az I, the Soldierben. Leginkább a praktikussága miatt, hogy nincs meleg, de hideg sem, bármilyen bevetésre kényelmesen felöltözhet, nem fog fázni, de csorogni sem fog róla a víz. 
  • Liáé a Csak egy italtból a nyár leginkább. Szereti a meleget, az utazást, a sok-sok hűsítő koktélt és italt, és a Balatont. 
  • Wilmának A Sakktáblánból a tél. Mert ő valahol egy fel nem nőtt kisgyerek, aki imádja a tél fehérségét és tisztaságát, a hócsatákat és -angyalokat. 
  • Kainak pedig szerintem nincs, neki tök mindegy a Blood in the Waterben, nem foglalkozik ilyesmivel :D 
Az én +1 kérdésem: Ha egy évszak lennél, melyik lennél? És miért? 

Kihívottak: igyekszem mindig újakat jelölni :3
  • Carly
  • Theo
  • Brukú
  • Persze, mindenki más is nyugodt szívvel töltse ki, csak linkeljétek, alig várom, hogy olvashassam a válaszaitokat!
« Előző rész   Következő rész »

3 megjegyzés:

  1. Ide előbb írok, pedig Hermionékat olvastam szinte aznap, de a munkahelyi gépen kezdtem el írni a kommentet, szóval azt csak munkaidőben tudom befejezni xD

    A tavasz a legjobb volt sokáig szerintem is évszakok közül. De mostanában olyan nyár vagy ősz van már ilyenkor. De amúgy teljesen egyet tudok érteni veled.

    A 3. kérdésnél mindenki írja a különböző országokat én meg egyre inkább égek, hogy ez nem jutott eszembe. Én csupa egzotikus, kitalált évszakra gondoltam, ilyen egyszerű eszembe se jutott. :D

    Pacsiii, munkahelyen írás a legjobb. Mondjuk nem a spicy részeket. Remélem, a költözés után hamar megtalálod A helyed. Nekem ez volt a legnehezebb, de mióta megvan, azóta nincs gond - mondjuk én túl körülményes vagyok, nálad nem lesz gond. :D

    Mindjárt költöztök, juhú! Azért remélem, sikerült megtalálni a költözésben a szépséget és habár már szeretnél a végén járni, de azért szép emlékek kötődnek hozzájuk. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, valahogy kezdjük elveszíteni a 4 évszakunkat kicsit :(

      Nem baj az :D te meg írtál mást, nekem nagyon kitalált évszakaim nincsenek :D

      Mondjuk nincs sok spicy részem, úgyhogy nyugodt vagyok. Egyszer volt a programozó képzésen, hogy annyira unatoztam, hogy ott kezdtem írni, aztán egy mentor mögém állt és én nem vettem észre XD az ciki volt, mikor egyszer csak behajol a képernyőhöz, hogy jól olvasta-e.

      Hát, valószínűleg az ágyban lesz kialakított helyem XD aztán mondjuk akarok egy gépes sarkot magamnak a rajztábla meg ezek miatt :D úgyhogy valamikor lesz végre olyan, hogy _A helyem_.

      Túlzás, hogy szépséget látok xD nyűg és probléma, újabb és újabb gondok. De látom a fényt az alagút végén, és az már jó lesz, mikor tényleg költözünk és a felújításnak vége. :)

      Törlés
  2. Szia, Abeth! Kihívást teljesítettem :D Köszi, hogy jelöltél a játékra :D

    VálaszTörlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.