Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2024. január 29., hétfő

Körforgás write tag - Január

Hellobello!
Cím: Körforgás write tag - Január
Kategória: egyéb – tag, kérdőív
Figyelmeztetések: 
Terjedelem: 1333 szó
Forrás: A tag maga Emíliától származik – igen, mostanában én sem nagyon futottam bele ilyenbe, úgyhogy tök jó, hogy indult egy * - *
Franciska hívott ki, akinek szeretném megköszönni: nagyon szépen köszönöm! 
Megjegyzés: Ki hiányolta a tageket? Mert én nagyon :D és így lesz havi egy, amivel bíbelődhetek :3 nagyon várom a következőket, az meg kimondottan tetszik, hogy kicsit próbál hónapspecifikus is lenni. Bár vannak kihívottak, de nagyon szívesen olvasom mindenki válaszát is! 
Megjegyzés 2: És tökéletes kis pufferbejegyzés, míg hozom a következő részt valamelyik történetemből. ^.^
Jó olvasást!💖 További szép napot!
* * *
Szabályok:
  • Bármikor csatlakozhatsz – a korábbi hónapok kitöltése nem kötelező, de persze szabad.
  • Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
  • A linktree segítségével jelöld a játék ötletgazdáját!
  • Ha másnál láttad a taget, linkkel jelezd, hogy tőle hoztad!
    • Franciska hívott ki rá – aki, ha jól látom, visszatért bloggerföldére?
      Nagyon szépen köszönöm a kihívást még egyszer! <3 Imádom ezeket kitölteni, úgyhogy ahw :3
  • A játék platformfüggetlen – bárhol találkoztál vele, átviheted magadhoz, akkor is, ha más platformon vagy aktív.
  • Jelölni szabad, de nem kötelező – beszállhatsz akkor is, ha senki nem hívott ki, és neked sem kell másokat jelölnöd. De ha szeretél meghívni embereket, megteheted, csak értesítsd őket.
  • A bannert vinni szabad, de nem kötelező.
  • Válaszolj a kérdésekre! (Ha van +1-es, azt se felejtsd ki!)
  • Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! (nem kötelező)
  • Ha van kedved, kommenteld akár az ötletgazdához, akár ahhoz, akinél láttad a taget, hogy kitöltötted, hátha bekukkantanak hozzád! ;)
Kérdések:

Január - Új kezdet
  1. Mik az írós terveid erre az évre?
  2. Van-e olyasmi, ami közvetve vagy közvetlenül kapcsolódik az íráshoz, és idén szeretnéd letenni, a múltban hagyni?
  3. Hogyan, mikor állsz neki egy új történetnek? Milyen elkezdeni?
  4. Milyenek a téli írós szokásaid? Más, mint amikor jó idő van?
  5. Hogy állsz a sztorijaidban a téllel?
  6. +1 Bármit kérdezhetsz, ami a hónaphoz vagy az ahhoz választott témához kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)
Válaszaim: 

1. Mik az írós terveid erre az évre?
Már itt is beszéltem a tervekről, de szívesen beszélek én még róluk :D 
A top prioritás az, hogy befejezzek végre (legalább!) egy regényt/kisregényt. Ez nekem ilyen mumusom, kezdem megérteni, hogy miért is, és most már ideje lenne nem félnem a végektől. Másrészt folyamatosan látom, hogy mások befejezik a sok-sok történetüket, én meg ülök a kis laptopom előtt és nem kell még csak zseninek sem lennem, hogy azt az 1 darab – kerek 1(!) egész – kis fanficemet tudom felmutatni. 
Hogy mi az, amit befejezhetek ebben az évben? 
  • A fekete tea és barackvirág elég esélyes. A koncepció megvan, a történéseket tudom, rengeteg forrásom van, igazából csak be kell fejeznem és ki kell kupálnom. Olyan 5-6 résszel számolok még vele, így az nem lehetetlenség, nem igaz?! :'D 
  • Blood in the water elég rég került elő, amúgy ha végre túl jutnék a cselekménybeli gapemen, akkor sima-liba lenne. Még olyan 3-4 rész van vissza, ahogy legalábbis eddig terveztem, így tényleg, ha adnék neki időt és esélyt, ezt is sikerülne befejeznem. 
Ezeken túl a Conjunctionnel szeretnék haladni, legalább egy bizonyos esküvői jelenetig 0.0 eljutni és feldobálni a részeket – körülbelül még 10 rész. Mondjuk onnantól az első kötet vége sincs messze. Két kötetesre terveztem a Conjunctiont. Azt nem látom magam előtt, hogy a második kötetet idén megkezdeném... De ha már több, mint 10 részt hoznék, az nem lenne rossz. 
Azóta kitaláltam egy újabb Carlisle fanficet, ami inkább kisregényt üt meg (és itt lehet róla picit tájékozódni),  egyelőre a Waning Crescent címre hallgat és a Bones and all ihlette :D hogy ebből lesz bármi is... nem tudom. A gondolataim könnyen elkalandoznak az itt lévő ötletek között T.T
Összegezve, azt hiszem ezek azok, amikkel jobban szeretnék foglalkozni. Persze, az nem azt jelenit, hogy az I, the Soldier vagy a Sakktáblán nem kerülne elő...
Ezen túl más nincs eszembe, általában Nanowrimo környékén szokott a hülyeség rám törni, hogy új ötletet kreálok, mert miért ne:'D

2. Van-e olyasmi, ami közvetve vagy közvetlenül kapcsolódik az íráshoz, és idén szeretnéd letenni, a múltban hagyni?
Szeretnék a rendszertelenségtől megszabadulni. Őszintén, alig várom, hogy végre kialakuljon a hétköznapjaim ritmusa – még be kell fejeznem a képzést, munkát kell találnom, költöznöm kell, nyáron felújítunk, jogsi kéne –, és akkor rendszerré tudnám tenni az írást. Most a sok összevisszaság miatt, meg mert amúgy sem szeretem a spontán dolgokat – és most az életem semmi másból sem áll –, illetve nincsen szobám, csak ideiglenesen alszok három házban 2-3 naponként, így nincs meg az a privát zóna, az az én idő, amikor neki tudok ülni az írásnak és csak órákon át pötyögök. Nagyon hiányzik ez a fajta aktív írás. 

Másrészről, ahogy feljebb említettem, szeretnék leszokni arról a tulajdonságomról, hogy semmit sem fejezek be. Ez talán egy félelem nálam, hogy nem merem elengedni a sztorijaimat, és míg nincsen a történetnek vége, addig nem is kell, addig ragaszkodhatok hozzájuk, a karakterekhez. Elvileg van ennek pszichológiája, hogy a félbehagyott dolgokra az ember jobban emlékszik, jobban rágódik rajta. Szeretek rágódni a történeteimen :D Gondolom, egy pszichológus ebből kikövetkeztetné, hogy magától a kudarctól félek, mi van, ha nem jó a befejezés, ha elrontom az egész ötletet, ha negatív kritikát kapok, vagy akármi... Nos, nem mondom, hogy nincs igaza. Mélylevegő projekt könyveinek hála kezdem tisztábban látni magamat, és ez jó, és remélem ez sok mindenben – pl. ebben is – segíteni fog. 

3. Hogyan, mikor állsz neki egy új történetnek? Milyen elkezdeni?
Általában az ötlet váratlanul jön – lehet az a kapcsolatdinamikára utal, cselekménybeli fordulópontra, megalkotható világra – amin elkezdek kattogni. Aztán lehet, hogy elül és annyi is volt a történet, de vannak azok, amiknél úgy érzem, hogy na igen, ebben lehet, hogy van fantázia, ez lehet, hogy érdekes, ekkor nyitom meg a Notiont, és elkezdek leírni mindent róla, ami eszembe jut. 
Aztán jön a Pinterest – ihletforrás, aesthetic készítés, borítón való gondolkodás. Vizuális alkat vagyok, így szeretek mindenféle képet és montázst alkotni egy-egy történetemhez. Ekkor kezdek play by-n/faceclaimen/avataron gondolkodni, no meg a címen :D utóbbi általában vesződséges, mindig próbálok valami jelentéssel telit választani, de persze, van, mikor azonnal adja magát a dolog. 
Ezek után kezdem el egyáltalán írni a történetet, és kutatni közben, mire van szükségem – és ilyenkor elnyel az internet, mert mindenre IS rákeresek :D Ez ilyen első vázlat általában – tele hibával, semmilyen leírásokkal, piros kommentjeimmel –, ami néha meghal a 10. oldal után, de van, ami tovább él. Változó, nagyban függ, mennyire fog meg egy ötlet és mennyire tudom tovább bontani. És amik tetszenek, de nem jutottam soká benne, azt félreteszem, kikerül az ömlesztett ötletek közé – hogy egyszer elővegyem őket, ha újra ötletem támad hozzájuk –, a másik csoporton viszont elkezdek tovább dolgozni, és amiben látom a lehetőséget, hogy akár be is fejezhetem – lol, úgy hogy, ha még alig fejeztem be bármit is XD –, azt teszem közzé. 

4. Milyenek a téli írós szokásaid? Más, mint amikor jó idő van?
Nem igazán, nem nagyon szoktam a természetben írni. Leginkább az a különbség, hogy télen szoktam teázni, így egy bögrével karöltve ülök a gépemhez, jól betakarózva – én ágyon szoktam laptopozni, nehéz asztalhoz odacsalni :D 

5. Hogy állsz a sztorijaidban a téllel?
Nem nagyon szoktam az évszakokkal foglalkozni. Persze, főképp tavasz-nyár-ősz szokott lenni, mikor nem kell a téllel foglalkoznom, noha van olyan írásom, ahol előkerül: Who?, hisz Karácsonykor van az utolsó jelenete, vagy a Conjunction tél végével kezdődik, és írtam hóval kapcsolatos novellát is. De nem különösebben szoktam neki jelentőséget adni. Pedig nem mondom, hogy ne lehetne :D 

+1 Bármit kérdezhetsz, ami a hónaphoz vagy az ahhoz választott témához kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)
Franciska kérdése a következő: Írtatok már olyan karakterről, aki valamilyen nagy, életét megváltoztató fogadalmat tesz? (nem feltétlen újévi). Mi volt az a fogadalom?
Nem biztos, hogy jól értem a kérdést, mert valahol sok írásomban megjelenik a fogadalom: Ginny Harryhez hozzámegy (esküvői fogadalom), Together?-ben Angel és Ajax megígérték egymásnak, hogy együtt csinálják az X weapon programot, Kicsit belehalniban Obi-Wan megígérte magának, hogy nem áll Padmé és Anakin szerelmének útjába, Várakozás, vágyakozásban Jamie szelleme évszázadokon át keresi Claire-t, minthogy megígérte magának, hogy megtalálja, Conjunctionben Scarlette, mint orvos, orvosi fogadalmat tett, meg persze, azt is vagy százszor megígérte magának, hogy Carlisle-ba nem szeret bele :D az I, the Soldierben Beth bosszút ígér Jamesnek. Úgyhogy nagyon sokszor ilyen-olyan formában előkerül az ígéret, fogadalom, mint újévi, már annál kevésbé. 

Az én +1 kérdésem pedig a következő lenne: Válassz egy általad alkotott karaktert, milyen lenne a szilveszter estéje? Egyedül lenne, társaságban, inna vagy társasozna? Ha szeretnéd, írj egy jelenetet hozzá, ha nem, csak meséld el! 

Kihívottak: 
  • Leah, most, hogy újranyitsz :3
  • Mese, érdekelne a válaszaid! 
  • Stella, lééééécccciiii :3
  • És mindenki más szabadon, linkeljétek, alig várom, hogy olvashassam más válaszát is!

8 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy kitöltötted, nagyon jó volt olvasni a válaszaidat :3
    Remélem, sikerül megvalósítani a terveidet, és befejezni idén valamit! :)
    Ahh, a rendszer... De jó is lenne, de teljességgel esélytelen :D Ha rájöttél a titkára, akkor majd oszd meg velem is! Örülnék már egy kis kiszámíthatóságnak...
    A plusz kérdésre is köszi a választ, ilyesmikre gondoltam, kíváncsi voltam, ki mennyire értelmezi bőven ezt a fogalmat, és tök jó látni, hogy nálad is mennyi mindent takar :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, a rendszeresség eddig nekem sem jött össze – lehet, hogy ez a fogalom csak fiktív, valóságban lehetetlen megvalósítani XD de meglátjuk :D
      Köszönöm, hogy írtál! :3

      Törlés
  2. Halihó!
    Köszönöm a kihívást, már ki is töltöttem, a bejegyzés a jövő hétre be van ütemezve. :)
    Nagyon szurkolok, hogy a kitűzött célokat sikerüljön elérned! ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Várom a válaszaidat! <3 és remélem, sikerülni is fog, nem csak légből kapottan beszélek

      Törlés
  3. Szia! :)
    Először is köszönöm, hogy kihívtál, már ki is raktam a válaszaim. Tök izgalmas ez a kihívás.

    Látom, nálad is az a terv, hogy befejezz végre valamit. Olyan nehéz, hiszen több az ötlet, mint az idő, de szorítok, hogy sikerüljön. A válaszaid alapján még inkább úgy érzem, eléggé hasonlóak vagyunk, mert a rendszeresség keresése és a vizualizálás nálam is megvan. :D
    Legyen ez az év az írásé! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szerintem is :3 tök jó lesz havonta kitölteni!

      Közben olvastam is a válaszaidat, majd kommentelek a bejegyzés alá ^.^ neked is sok sikert írás terén, sikerüljön elérni azt, amit kitűztél célul!

      Törlés
  4. Szia!
    Köszi a linket, és bocsi, hogy ilyen későn jutottam el az olvasásig! ^^"
    Jó volt olvasni a válaszaid, és hú, rettentő motiváló, hogy mennyi ötletnek nekivágsz, és bátran bontogatod őket, és hagyod, hogy amelyik akarja, kinője magát. Tök jó, hogy így mersz játszani! :D
    Felfigyeltem a Notion említésére, rá is kerestem, mi ez. Nagyon izginek és hasznos programnak tűnik.
    Kitartást neked, ez a folyamatos itt-ott lakás marha fárasztó lehet. Remélem, hamarosan lesz lehetőséged újra rendszert vinni az életedbe, az biztosan sokat könnyít majd mindenen. :)
    Örülök, hogy játszottál, nagyon szép évet kívánok, és hogy sikerüljön befejezni egy sztorit! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én csak így tudok játszani :D képtelen vagyok egynél megülni, ez a nagy bajom!
      Én nagyon szeretem, tényleg, úgy alkot benne az ember, ahogy akar, rengeteg funkciója van, rengeteg mindenre lehet használni.

      Én is remélem, köszönöm, hogy írtál!

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.