Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2024. augusztus 5., hétfő

Körforgás write tag - Július

Hellobello!
Cím: Körforgás write tag - Július
Kategória: egyéb – tag, kérdőív
Figyelmeztetések: 
Terjedelem: 1165 szó
Forrás: Emíliától származik a tag.
Megjegyzés: Elég csöndes volt a blog, úgyhogy augusztusban szeretném összekapni magamat. Rémesen hiányzik az írás, az ötletelés, miközben a kreatív, alkotó energiáim végén vagyok éppen. Próbálok pihenni, jó sokat olvasok mostanában – nagy örömömre –, de valahogy nem érzem azt, hogy sikerülne. Sokat gondolkodom azon, hogy a borítókészítést feladjam (mármint a rendelések készítését), és akkor az időmmel is jobban tudnék gazdálkodni, meglátjuk mi lesz, szeptember 1-ig van időm ezen agyalni. Addig is itt egy tag, meg a műhelybe körbelestek, látjátok, hogy szeretnék sok mindent hhozni ^.^ remélem, sikerül is. 
Megjegyzés 2: kijött az új D.Gray-man fejezet, ami eléggé motiválni kezdett a Sakktáblán javítására :D 
Jó olvasást!💖 További szép napot! Vigyázzatok magatokra!
* * *
Szabályok:
  • Bármikor csatlakozhatsz – a korábbi hónapok kitöltése nem kötelező, de persze szabad.
  • Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
  • A linktree segítségével jelöld a játék ötletgazdáját!
  • Ha másnál láttad a taget, linkkel jelezd, hogy tőle hoztad!
    • Franciska hívott ki még a januárira :) és ha már elkezdtem, akkor folytatom is tovább!
  • A játék platformfüggetlen – bárhol találkoztál vele, átviheted magadhoz, akkor is, ha más platformon vagy aktív.
  • Jelölni szabad, de nem kötelező – beszállhatsz akkor is, ha senki nem hívott ki, és neked sem kell másokat jelölnöd. De ha szeretél meghívni embereket, megteheted, csak értesítsd őket.
  • A bannert vinni szabad, de nem kötelező.
  • Válaszolj a kérdésekre! (Ha van +1-es, azt se felejtsd ki!)
  • Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! (nem kötelező)
  • Ha van kedved, kommenteld akár az ötletgazdához, akár ahhoz, akinél láttad a taget, hogy kitöltötted, hátha bekukkantanak hozzád! ;)
Kérdések:

Július – Levél
  1. Szerepel-e bármelyik történetedben levél? (Akár hagyományos, akár elektronikus.)
  2. Ha egy karaktered levelet írna neked, ki lenne az és mit írna? (Ha van kedved, meg is írhatod és megoszthatod a levelet.)
  3. Ha te levelet írnál egy karakterednek, akkor kinek és mit írnál? (Ha van kedved, megírhatod és meg is oszthatod.)
  4. Van, hogy egy levelet együltőhelyünkben megírunk, de olyan is, hogy több napig tart, esetleg még külön dátumozzuk is, hogy másik napon, később folytatjuk az írást. Te hogyan, mennyi idő alatt írsz meg egy-egy részt/fejezetet?
  5. Néha egyszerű, letisztult lapot küldünk, néha kidekoráljuk rajzokkal, matricákkal a papírt. Te a történeteidnél hogy állsz ezzel? Csak a szöveg, hisz az a lényeg? Vagy szeretsz képeket, zenét, bármit gyűjteni, esetleg meg is mutatni?
+1: Bármit kérdezhetsz, ami a hónaphoz vagy az ahhoz választott témához kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)

Válaszaim:

1. Szerepel-e bármelyik történetedben levél? (Akár hagyományos, akár elektronikus.)
Persze. Ugye van ficletem is, ami levelek össszessége: Olvasatlan levelek. Én kimondottan szeretem a leveleket, sőt, mikor az exem kinn élt Grácba, írtam is párat. Valahogy olyan személyes és intim egy papír alapú, e-mailnél már ezt nem érzem. 
De vannak regények is, amikben megjelenik a levelezés akár elektronikusan, akár papír formában: 
  • Természetesen a Harry Potter fandomban játszódó történeteim (az A Vér nem válik vízzé, az Az ördög nem alszik és a Fragile) esetén a karaterek papír alapon tartják a kapcsolatot. A fekete tea és barackvirágban is amúgy, bár a versenyfelhívást nyíló virág formájában kapta meg Hermione.
  • I, the Soldier mivel a 2010 évek elején játszódik főképp, így ott sok az elektronikus üzenet: emailek, chatek. Legtöbbje azzonnal törlődik a dark weben, miután a munkamenet lejár, Annabeth így biztosítja magát, meg persze, a többiek is. 
  • A háború hagyatéka Peaky Blinders fanficben nem sok fog megjelenni, de Lotty néhányat ír Tommynak. Főképp a háború idején, de a levelek soske kerültek meg, Tommy sosem kapta meg őket. 
  • Az Aceran birtokban nem kimondottan hagyományos levelezés folyik, Ouija táblán keresztül tartja Segovia és Tanisha a kapcsolatot, míg Tanisha rá nem jön, hogyan tud a materiális világban önmagát kifejezni tábla nélkül. 
  • Ami kimondottan napló- és levélregénynek készül, az a Szesz-éjek. Persze, néhol kicsit regényesen megírva, de Julianna érzései, és felnövése szerintem így fog legjobban átadódni. Már ha valaha persze, megírom. Vannak részleteim hozzá, jelenetek még régről, de... nehéz írni ezt a történetet. Nem a forma miatt, még a kor is izgalmas, inkább csak a gyötrődés miatt. Szegény lány, sok mindenen fog átmenni. 
  • Természetesen a Tulipán a temetőben is fog egy-két kézel írott levél megjelenni. 
  • Elektronikus üzenetváltás, kicsit holografikus jellegű, nem írott formájú pedig az Yggdrasil vérében lesz. Ott már inkább a hanguzenetek az elterjedtek, az embereknek nincsen ideje írni. Noha majd titkos üzenetváltásra lesz egy kidolgozott módszer, hisz ugye, ami feltöltődik egyszer a netre, az ott is marad, ezt pedig szeretnék elkerülni. 
2. Ha egy karaktered levelet írna neked, ki lenne az és mit írna? (Ha van kedved, meg is írhatod és megoszthatod a levelet.)
Tényleg megdolgoztatnak ezek a tagek, de imádom. 
Ez egy jó kérdés, szerintem mindegyik írna nekem egy levelet, hogy mégis mit művelek az életükkel, és miért nem vagyok kegyesebb és kedvesebb :D Ami tökre érthető, létrehoztam őket, és ahelyett, hogy minden rózsaszínbe úszna, csömörből vödörbe kerülnek. Nem mondanám magamat kegyetlen írónak, nem erről van szó, egyszerűen csak mindenféle akadályt állítok eléjük, hogy mégis mire képesek. 
Valaki csak szépen megkérne, hogy írjak egyszerűbb cselekményt az életéhez, valaki könyörögne, valaki meg elküldene a másvilágra, de lehet, hogy más meg egyszerűen csak küldene egy TNT bombát XD de hát így izgalmas az élet.  

3. Ha te levelet írnál egy karakterednek, akkor kinek és mit írnál? (Ha van kedved, megírhatod és meg is oszthatod.)
Na már most ezzel úgy vagyok, hogy vagy mindenkinek írok, vagy senkinek sem. Mindenkinek lehetne, hogy hahó, vigyázz :D meg elmondanám, hogy mennyire szeretem őket :3 

4. Van, hogy egy levelet együltőhelyünkben megírunk, de olyan is, hogy több napig tart, esetleg még külön dátumozzuk is, hogy másik napon, később folytatjuk az írást. Te hogyan, mennyi idő alatt írsz meg egy-egy részt/fejezetet?
Ez nagyon változó, például a Conjunction első 20 fejezetét (50+K szószám) megírtam egy hónap alatt (2023 február), azóta csak mostanában kezdtem újra hozzáírogatni, de messze nem haladok úgy. A Fekete tea és barackvirág fejezeteit általában egy hét alatt hoztam össze, kivéve a mostanit, mert azt már egy ideje írom XD de a haikuk esetében is van így, van amelyiken hónapokat ülök, van mikor meg 5 is sikerül egy óra alatt. Úgyhogy ez nagyon múlik azon, hogy elkap a flow vagy sem, mennyi időm van és milyen hangulatban vagyok. Mostanában leginkább fáradt és nyűgös ebben a melegben, így nem is megy az írás... :( amin szeretnék változtatni, bízom benne, hogy van ennyi kitartásom :D 

5. Néha egyszerű, letisztult lapot küldünk, néha kidekoráljuk rajzokkal, matricákkal a papírt. Te a történeteidnél hogy állsz ezzel? Csak a szöveg, hisz az a lényeg? Vagy szeretsz képeket, zenét, bármit gyűjteni, esetleg meg is mutatni?
Hát ismertek, én nagyon vizuális vagyok, nincs olyan, amihez ne gyártottam volna már valamilyen képanyagot, ne találtam volna már ki, hogy mely színészek játszák a karaktereimet :D tele vagyok motivációval ilyen sziten, mostanában gifekkel szoktam szórakozni. De amúgy nem véletlenül van egy-két történethez vizuális galéria, pinterest tábla, de még spotify lista is. 

+1 kérdés CarlytólHa a karaktereid "levelet" írnának valakinek, kézzel írnák azt, vagy laptopon/számítógépen? (pl. email formájában vagy nyomtatott formában). Ha kézzel, folyóírást vagy nyomtatott betűket használna inkább?
Ez változó, attól is függ, hogy kinek írják és milyen témát illetően. Annabeth legtöbb levele elektronikus, abból is a visszakövethetetlen fajta, vagy neten chatel, ilyesmik. Míg a Tulipán a temetőben idősíkjából adódóan kézzel, folyóírással írt levelek voltak jellemzőek. De ha mondjuk Scarlette írna Carlisle-nak, azt lehet kézzel és folyóírással írná, bár témától is függ, egy beosztás miatti levél mondjuk emailben történne meg :D 

Az én +1 kérdésem a következő: A szó elszáll, az írás megmarad. Ha egy általad írt munkát kellene választanod, ami fenn marad az utókornak, és arról emlékezzenek meg rólad, mit választanál? Miért?

Kihívottak: 
  • ivy
  • Gwen/Kenaz/Adrienn
  • Tonhal
  • És mindenki más, persze, akinek kedve van. Csak linkeljétek, nagyon kíváncsi lennék a válaszaitokra :3
Előző rész Következő rész

6 megjegyzés:

  1. Na, csak eljutottam idáig is. Eskü, mióta hazajöttem a nyaralásból fáradtabb vagyok, mint valaha. Ezt a bejegyzést is vagy 10. nekifutásra sikerült elolvasnom :D

    Olyan jó, hogy te is szereted a leveleket. Szerintem ez mindig nagyon fel tudja dobni a történeteket. Megértem, hogy a kézzel írt leveleket személyesebbnek érzed, mert ezzel szerintem mindenki így van, hiszen azt kézzel írja az ember :D

    A szereplőid szerintem jelenleg az én szereplőimmel tüntetnek a több figyelemért :D Néha kell egy kis pihi nekik is, de valamiért nem értik meg :D Remélem, hogy sok levelet láthatok majd tőled a történeteidben. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úristen, annyira sajnálom, hogy ilyen sokára válaszolok. De alig tudtam/aakrtam gépközelben lenni.

      Te is így vagy vele? pár napot szabin voltam, de rosszabb visszajönni, mintha el se mentem volna :D érdekes.

      Igen, egyre több helyen veszem észre a hasonlóságot a munkásságunkban ilyen-olyan módon :D tök jó szerintem.

      Mostanában annyira nem fognak előfordulni levelek, azt hiszem, de ami késik, nem múlik :3

      Törlés
  2. Szia, Abeth!
    Loptam a +1 kérdésedet :D és végre ideértem elolvasni a válaszaidat. Nagyon egyet értek, én is hasonlókat válaszoltam egy csomó kérdésre. Remélem, hogy még sokáig olvashatjuk a karaktereid történetét, és hogy milyen akadályokat gördítesz eléjük :D
    Ha kell neked is +1 kérdés, nálam van most már :D

    Carly

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Carly!

      Oh, lemaradtam, jövök hozzád olvasni, meg akkor viszem a +1-t, mert máshol meg nem találtam :D Köszi.

      Törlés
    2. Én pedig elolvastam :D Igen, ez nagyon függ attól, milyen korban is játszódik egy történet, és milyen viszonyban íródik. :D

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖