Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2023. október 19., csütörtök

Foundation vizsga: ☑

 Sziasztok! 

Bár tartalmat nem tudok hozni mostanában, azért helyzetjelentést szerettem volna: élek és virulok. 

Mint már párszor említettem, egy java backend szoftverfejlesztő képzésen veszek részt, ami szuperintenzív, reggel 9-től, este 6-ig benn vagyok, és utána jönnek még a házik, így hétvégén leginkább pihenek, találkozok barátokkal, költözés maradékával foglalkozok, hazamegyek, stb. Nem nagyon van időm a blogra egyelőre. De ne higgyétek, hogy elfelejtettelek titeket, hiszen a Conjunction következő része érkezik, nemsokára itt a Halloween, amire remélem sikerül tartalmat gyártanom, emellett decemberben lesz 5 éves a blog, és egy új design is érik... Igen, szeretem elhavazni magamat :D mert miért ne? XD

Visszatérve a kurzushoz, három egységből áll: foundation, orientation és project fázis, amiből most jutottam az első fázis végére. Mindegyik egy vizsgával zárul, amit múlt hét pénteken írtam. Sajnos, emiatt nem tudtam elmenni a diplomaosztómra, amit kicsit sajnálok, de jobb, hogy azért le tudtam vizsgázni, nem pedig a pót alkalmon kellett. Volt egy elővizsga is amúgy, az is jól sikerült, hál' istennek, de azért izgultam, mi lesz most. Nem azért, mert ne lenne meg, hanem, hogy mennyivel is (60%-tól van megfelelés). 

Sok mindent vettünk ezalatt a 5 hét alatt, volt html és css, ami elég könnyű volt nekem, egy kis cli és git, ami ilyen parancssorokról és a githubról szól, majd utána jött igazán java: ciklusok, mátrixok, adat struktúrák, változók, osztályok és objektumok, öröklődés és interface. Az utolsó héten már egy labirintusos játékot össze is tudtam rakni, még egyelőre a hős nem tud ugyan harcolni, de majd valamikor kikupálom, hogy az is mehessen. 
Őszintén, szeretem a képzést, szeretek a kódokkal bajlódni, szeretem, hogy ha sikerül, látom a végeredményt, működik meg minden. Nem azt mondom, lefáraszt, azért egy teljes napot benn ülni (egy átlagos nap úgy néz ki, hogy becsekkolunk, ki hogy van és ilyesmik, utána van egy rövid prezentáció angolul a diákok részéről (én is voltam már), majd jön az anyag átnézése, amit aznap veszünk (amire mi, diákok előző este egy 1,5-2 óra viedeóanyagot megnézünk), majd ebéd szünet és délután pedig egész végig gyakorlás) nem könnyű, fájt is egy időben a hátam, de azt mindenféle párnával megoldottam. De továbbra is szeretem csinálni. Jó a közösség, 19 vagyunk, és annyi féle ember: van aki online pókeres volt, volt aki színész, könyvelő, jogász, kereskedelemben dolgozó, gépésztechnikus vagy éppen VR master. Nagyon eltérőek is voltak az elején a képességek és affinitások a kódolás iránt, de azért szerintem a végére egy kicsit összesimultak a dolgok a sok újdonságtól. 
Tehát igen, ezzel telnek mostanában a napjaim. Most kaptam egy hét szünetet, mivel jól sikerült a vizsga. De eddig nem sikerült igazán pihennem: párom születésnapi ajándékát intéztem, ikeáztam (lakás nagyon alakul, de még mindig van egy-két dolog, ami hiányzik), főztem, orvosokhoz jártam és a hétvégén meg hazamegyek mert vendégek jönnek, sört főzünk, borkóstolásra megyünk, úgyhogy az is bár jó lesz, de nem túlzottan pihentető. Emellett még meg is vagyok fázva, amivel rendesen szenvedek, egyszerűen nem tudok kigabalyodni ebből a náthából. Pedig terveztem foglalkozni a bloggal is, hogy végre ki tudom rakni a Conjunction 12. részét, de ahhoz több idő kellene, mivel most a borítórendeléseket hozom be, hogy ne istentelenül sokkal tartozzak. :'D 

Úgyhogy miközben a teámat szürcsölöm és írom ezt a bejegyzést, mesélek kicsit az érzéseimről a bloggal kapcsolatban: 

  • A napok folyamán pörgettem át a bejegyzéseket és oldalakat és rájöttem, hogy hihetetlenül szeretem ezt a felületet, annyira a sajátom, olyan jól tudom alakítani az ízlésem szerint, és körülbelül úgy is néz ki, ahogy szeretném, hogy kinézzen. És nagyon jó érzés volt nézni, hogy miket csinálok, miket csináltam. Tudom, hogy nagyon sok mindent csak tervezek, vagy nincs a Bloody Miracle-n kívül hosszabb befejezettem, de akkor is...
  • Változó, mi éppen a szerelem-projektem: jelen esetben a Conjunction, ami nem tökéletes ugyan (túlírt és lassú folyamú), de leköt, és nosztalgikus érzéseket idéz, emellett imádom Scar és Carlisle dinamikáját :D 
  • Hogy mi van a Csak egy Italttal? Vakvágányon van, de be lesz fejezve, mikor már hozzá tudok nyúlni Natáliához és Domonkoshoz – elhibázott döntés volt valós emberről mintázni őket, tudom. 
  • Blood in the Water? Ami amúgy 80%-ban készen van, csak egy pillanat hiányzik belőle, ami nincs megírva, és akkor végre tudnám hozni. Igen, rossz tulajdonságom, hogy már azelőtt hozok valamit, mielőtt befejeztem volna, vagy legalább kitaláltam volna minden lépést. Ne legyetek olyanok, mint én! 
  • Oh, az I, the Soldier az, ami átírásra vár, ha venném a fáradtságot, de mivel éppen a Conjunctionbe vagyok beleszerelmesedve, így szegényke, mellőzve van :( Kegyetlen világban élünk! 
  • Sakktáblánhoz hol van lelkesedésem, hol nincsen, ha javítanám, akkor hoznám máris! 
  • Min dolgozok még? Na, már most, amikor éppen van 10 perc szünetem a kurzuson, akkor új írással foglalkozom – persze, Abeth, még egybe kezdjél már bele! –, ami nem más, mint egy Enobaria x Johanna Mason fanfic. Cruel Lips címre hallgat a mű, és még csak egy fejezet kanyarodott ki belőle. Igazából egy kis regény lenne a Kapitóliumba töltött idejükről, mielőtt még a 13. körzetesek kivitték volna Johannát. Hogy lesz belőle bármi is, azt nem tudom. 
  • Elkezdtem olvasni újra, ami azt jelenti, lehet hozok Vasözvegy fanfic novellát – de csak lehet! –, egyétek és vegyétek a könyvet * - * nekem nagyon tetszik! 
  • Halloweenra szerintem egy Bellamione fog jönni :3 kis Samhain életérzéssel. 
  • Néha azon agyalok, hogy jövőre elkezdem írni a A háború hagyatékát (nagyon újra akrom nézni a Peaky Blinderst) vagy A vér nem válik vízzét (mert újraolvasnám a Harry Potter könyveket), de ez csak akkor fog előfordulni, ha a Conjunction eljut az első részéig – olyan 2 részre valót látok benne. 
  • Most pedig, hogy az angolom elkezdett erősödni, szerintem folytatni fogom a fordításokat is a rövidebb műveimre, melyek AO3-ra kerülnének ki – az AO3-t is kicsit fel kéne élesztenem, tudom! 
  • Egy designcsere kellene már. LAssan a mostani is egy éves lesz, és imádom, de azért... egy új nem ártana. Azt hittem, most majd lesz időm rá, lett is egy fejlécszerűségem, de... hát, ne essünk túlzásokba. Mit gondoltok? Valahogy nem érzem az igazinak. 
  • A Conjunction meghozta újra az íráshoz való kedvemet, és remélem, hogy nem fogom ezt elveszíteni és sok-sok mindent tudok nektek hozni. Én legalábbis alig várom! Bár lenne annyi időm, hogy mindent megírjam, amit akarok XD 
Igazából akartam kicsit mesélni nektek, hogy ne legyen túl csöndes a blog, és hogy legyetek türelemmel, mert februárban visszajövök! Vissza ám! <3 Ez a blog én vagyok, a képzés is hozzám tartozik, és bár régen sokat nehezteltem magamra, hogy sok a személyes bejegyzésem, ma már egyáltalán nem bánom :) 
Veletek minden rendben van? Hogy telik az ősz? Ki min dolgozik éppen írás terén? Mik a tervek év végéig? Remélem, jól vagytok! 
Puszi:
Abeth
*a gif a ffvamutual.com oldalról származik

2 megjegyzés:

  1. Sziaaaa! :)

    Kezdem a fejlécszerűséggel, ahogy te nevezed. Nekem tetszik, bár talán az egész design kell hozzá, hogy az ember úgy tényleg maga előtt lássa. Az egyetlen, ami nekem furi az a toll hegyének elhelyezkedése. Van benne az a kis vonal és amiatt én a T-hez tenném, nem az L-hez (így kicsit olyan érzést nyújt nekem, mintha Arctatan lenne odaírva, de ez az én hülyeségem tudom). Bár megmondom őszintén, hogy imádom a mostani fejlécet :D

    Nagy gratula az első rész teljesítéséhez! Tök jó volt olvasni, hogy ennyire élvezed – megmosolyogtam a html és css részt, mert hát, igen, abban talán kicsit kevesebb újdonság volt neked. Ilyenkor kicsit irigykedem, hogy vannak bátor emberek – én annyira magabizonytalan vagyok, hogy minden tanfolyam, ami vizsgával jár nálam alapból kiesik. Kíváncsi leszek, a többi rész hogyan fog tetszeni neked.

    Durván sok mindent terveztél arra az egy hétre, ami nagyon ismerős – ha néha van egy szabad hétvégém, MINDENT akkor akarok megcsinálni (kitakarítani a lakást, megfőzni az ebédet a hétvégére és a hétre, sütni valamit, elmenni kirándulni, elkezdeni edzeni, megírni minden bejegyzést, stb.). Remélem, a blogvilágon kívül sikeresen alakítottad az időd és sikerül haladni a költözéssel és az egyéb kikapcsolódások is úgy telnek, ahogyan azt szeretnéd.

    Blogod terén én masszívan a Conjunctiont várom. A többi is érdekes hangzik, de bevallom annyira nem megy idén a koncentrálásnak nevezett tevékenység, hogy örülök, ha Carlisle és Scar történetét fel tudom fogni. :D

    Én készülök az első NaNoWriMo-mra, aminél jelenleg azt érzem, csoda, ha az 500 szó összejön. Ennek mondjuk az is lehet az oka, hogy megyek két tanfolyamra novemberben – kötelező volt munkahelyen jelentkezni valamire, így elmegyek egy egynapos stresszkezelés és egy háromnapos webfejlesztés tanfolyamra, ez utóbbit Férj miatt választottam elsősorban, mert ő is szeretne betekinteni abba, hogy én mit is csinálok tulajdonképpen.
    Igyekszem kiolvasni azt a 7 könyvet, amit idénre kitűztem még. Közben egy molyos kihívásra készítettem egy űrlapos automatizációt, amivel a pontokat majd könnyebben lehet adni – mondjuk a kihívás készítője még nem tudott velem értekezni az ötletről.
    Írás terén a fent említett NaNo mellett még persze a blogra bejegyzéseket próbálok gyártani, mármint újakat és nem ezer éveseket felrakni. Csomó ötletem van és kb. harmadannyi időm mindenre.

    Teljenek szépen a napjaid!
    Stella

    U.i.: Említetted, hogy szereted már a személyes bejegyzéseidet: én is. Tök jó, hogy megosztod, mik a terveid, mik történtek veled.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Stella, bocsánat, hogy most válaszolok!
      Hát a fejlécet végül elvetettem, várom az ihletet egy jobbhoz :D a mostanit én is imádom, de lassan 1 éves lesz már, nem árt meg neki a frissítés. De magasan van a léc, hogy megugorjam :D

      Oh, én nem tudtam, hogy vizsgák lesznek. Vagyis hogy egy a végén és ennyi, aztán a szerződéskötéskor már benne volt, akkor meg már úgy voltam vele, ha már eddig eljutottam, legyen. Amúgy nálunk korrektek voltak az első vizsgával, volt elővizsga, meg egy hét teljes gyakorlás, így szerintem azért teljesíthető volt.

      Azóta elkezdtünk webfejleszteni, majd annak a vizsgája után mesélek, de eddig tetszik, végre kicsit más, komplexebb és jobban látom, mi történik, meg egy kis css és html nagyon feldob :D

      Hát az az egy hét nem volt más, mint sietés, úgyhogy most hétvégénként szívom fel agamat. Azért várom, hogy végre újra legyen szabadidőm, ezért is voltam hajlandó bevállalni, mert csak félévről van szó, mikor nincs életem :D

      Most bár nanowrimozni nem fogok idén, de novemberben kitűztem a Conjunction tovább írását és javítását, hogy végre összeszedjem magamat, nagyon sjanálnám, ha csak félév múlva kapnátok részt :(
      Neked viszont sok sikert a Nanohoz – bár látom, beterveztél sok mindent a hónapba –, az nem baj, ha nem sikerül annyi, amennyit szeretnél, a lényeg, hogy ösztökél az írásra. Úgyhogy erőt, motivációt, mindent küldök!
      Hát igen, nem bánnám, ha néha a nap nem 24 órából állna, hanem többől :D

      Sok sikert még egyszer, várom a bejegyzéseidet! Legyenek szép napjaid!

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.