Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2024. július 19., péntek

Körforgás write tag - Június

Hellobello!
Cím: Körforgás write tag - Június
Kategória: egyéb – tag, kérdőív
Figyelmeztetések: 
Terjedelem: 1791 szó
Forrás: Emíliától származik a tag.
Megjegyzés: Hiányzott már egy tag, meg ez a játék amúgy, annyira méghozzá, hogy ennek örömére én is elkezdtem csinálni egy write taget, eddig 3x10 kérdés állt össze, próbáltam olyanokat, amik érdekesek lehetnek és eddig nem nagyon kerültek elő, vagy nem ilyen formában. Még kicsit gondolkodom rajta, variálok a kérdéseken, majd kiteszem. De már a neve jószerivel megvan :D Non omnis moriar writer tag. Először olyat akartam, hogy minden csoportnak van egy latin neve, amit összerakva végül egy mondat ad, de ki tudja, hogy csak 3 részből fog-e állni, nem többől...
Megjegyzés 2: Kicsit kihalt a blog, pedig azt hittem, hogy most aztán végre aktivizálni tudom magamat. De a munkában sikeresen megszívatták a részlegemet, reggel 6-tól este 6-ig nem is vagyok otthon, és ez a meleg ki is vesz belőlem rengeteget. A Conjunctiont elkezdtem folytatni, mert eddig a 20. fejezetig van meg a vázlat, nem annyira gördül, de akkor is nő a szószáma, és lassan igyekszek újabb részt hozni belőle :3
Jó olvasást!💖 További szép napot! Vigyázzatok magatokra!
* * *
Szabályok:
  • Bármikor csatlakozhatsz – a korábbi hónapok kitöltése nem kötelező, de persze szabad.
  • Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
  • A linktree segítségével jelöld a játék ötletgazdáját!
  • Ha másnál láttad a taget, linkkel jelezd, hogy tőle hoztad!
    • Franciska hívott ki még a januárira :) és ha már elkezdtem, akkor folytatom is tovább!
  • A játék platformfüggetlen – bárhol találkoztál vele, átviheted magadhoz, akkor is, ha más platformon vagy aktív.
  • Jelölni szabad, de nem kötelező – beszállhatsz akkor is, ha senki nem hívott ki, és neked sem kell másokat jelölnöd. De ha szeretél meghívni embereket, megteheted, csak értesítsd őket.
  • A bannert vinni szabad, de nem kötelező.
  • Válaszolj a kérdésekre! (Ha van +1-es, azt se felejtsd ki!)
  • Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! (nem kötelező)
  • Ha van kedved, kommenteld akár az ötletgazdához, akár ahhoz, akinél láttad a taget, hogy kitöltötted, hátha bekukkantanak hozzád! ;)
Kérdések:

Június - Repülés
  1. Repültek már valaha a karaktereid? (Akár maguktól, akár eszközzel.)
  2. Mik a legmagasabb helyek, ahol a szereplőid valaha jártak?
  3. Ha valamit kidobunk, szoktuk azt mondani, hogy Na, ez repül. Volt már nálad, hogy karakter, szál, jelenet ect. repült
  4. Mikor érzed azt írás közben, hogy szárnyalsz? 
  5. Alig kezdődött el a játékunk, egyet pislogtunk, és már elrepült az év fele. Hogy álltok most? Haladtatok akár írással, blogolással, akár pihenéssel? 
Válaszaim: 

1. Repültek már valaha a karaktereid? (Akár maguktól, akár eszközzel.)
*Beszélek itt aztán mindenféle ötletről >.<
  • Igen, van pár HP fanficem, amiben szinte kötelező, hogy legalább egyszer  többször is  seprűre üljenek, az úgy a világ része, úgyhogy Vespera, Ludovika és Tempest is tud repülni. Ludovika kiemelkedően jó is belőle. 
  • I, the Soldierben Annabeth többször is ül repülőre, hogy eljusson a világ egy-egy pontjára. 
  • Curse of the Dragon c. fanficemben Vease többször felül Deamon mögé Caraxesre. A sárkány meglepően jól elviseli a nő jelenlétét nem véletlenül
  • Kambüszész elveszett seregében Letishának valahogy el kell jutnia Egyiptomban, mi sem egyszerűbb egy repülőnél hozzá :D elég sokszor ingázik Egyiptom és Anglia között, az ásatás és testvérei miatt. 
  • Nem annyira spoiler, de az Aceran Birtokban Tanisha szellem, így ő lebeg, repül, átmegy mindenen. (Mondjuk akkor a Partner in crime c. Supernatural ff.-ben megannyi természetfeletti van, ami tud repülni.)
  • Yggdrasil vérében a világépítés miatt bejöttek a repülő járművek, velük lehet leginkább közlekedni a metapoliszi Földön a szintek között. Illetve az Yggdrasil világai között a bifröstön torlósugarú-hajtóműves gépeket használnak.  
  • A porból lettünk egy háborús diselpunk, ahol pilóták a főszereplők. Így adja magát, hogy vadászgépekkel repülnek. Bár megjelenik a vallás, több istennek is képessége, hogy tud repülni.
  • Holdszemű Dűne ff. meg egy hard sci-fi teli van űrbéli cuccokkal is, úgyhogy... 
Úgyhogy abszolút ilyen-olyan módon megjelenik a repülés a műveimben.

2. Mik a legmagasabb helyek, ahol a szereplőid valaha jártak?
Wow, ezen most agyalnom kellett. (Mondjuk ezért is szeretem ezt a taget, mert nem túl általános kérdéseket foglal össze.)
  • Az első, ami eszembe jut, hogy az Yggdrasil vérében ugyebár szintek vannak, az első szint  a királyi rezidencia  van lefelül, ők jó pár ezer méterre vannak a talajszinttől. Külön rendszer van, ami segíti a gravitációt és az oxigén ellátást pont emiatt. Szintek száma lefelé nő, ahogy a szinteket jellemző szegénység is, de erről majd máskor mesélek. 
  • A Pokol 9 szintje ahogy a cím is mutatja, szintekről beszél  persze, ott a legmagasabb maga a Föld volt, annál csak lejjebb jut Julian. 
  • Akkor vadászgépek, repülők, amennyire magasra emelkednek. 
  • Ilyen hogy űr pl. a Holdszeműben? Milyen magasnak számít? Vagy mihez mérten? :D 
A legtöbb történetem azért a Földön játszódik, ott lépve, járva, autózva, tömegezve jutnak A-ból B-be a karakterek, így nem kimondottan kerülnek magas helyszínekre, amiről érdemes lenne beszélni jelentősége és viszonyítási alapja miatt nem írtam többet

3. Ha valamit kidobunk, szoktuk azt mondani, hogy Na, ez repül. Volt már nálad, hogy karakter, szál, jelenet ect. repült
Persze, de még megannyi. 
  • A Conjunctionben is rengeteget változtattam az első vázlathoz képest is, megannyi párbeszéd vagy jelenet be sem került. Most van több szkenárió is egy bizonyos pontnál, mivel oda még nem jutottam el az írásban, így még nem tudom, melyiket fogom én és a karakterek is választani, de akkor a többi kuka. 
  • De az I, the Soldier is ott van, most hogy átírásra kerül a fanfic, megannyi minden került kidobásra (jelenetek, szálak, bár karakterek mondjuk kevésbé, azokból inkább több lett, de pl.: Annabeth régi jelleme is átlakaításra került, kipofoztam az élettörténetét), és helyébe lettek új dolgok. 
  • Csak egy italt is pont emiatt döcög, és nem került még folytatásra, több karaktert is meg akarok változtatni, pár jelenetet már kukáztam az első vázlatból, de még lehet, hogy az elképzelt végjáték is másképp fog történni. 
  • A fekete tea és barackvirágban most nagyon szenvedek Piton gondolataival, szinte napi szinten dobom az ötleteket, írok újat. Van ez így. 
Nem fáj ezekért a szívem, ez az alkotás velejárója. Nem csak írás terén, szerkesztéssel is sokszor van úgy, hogy vagy azért, mert nekem nem tetszik, vagy mert nem tudom kivitelezni az ötletet, vagy mert a rendelő nem elégedett, ezért kukázok egy borítót vagy gifet.  

4. Mikor érzed azt írás közben, hogy szárnyalsz? 
Hát... már jó régóta nem éreztem azt, hogy szárnyalnék. Talán utoljára akkor, mikor a Conjunctiont elkezdtem írni másfél éve: rövid időn belül írtam meg 50K szót, és azóta sem. Most, hogy újra írok egy kicsit, még ha nem is annyit, amennyivel elégedett lennék, érzem, hogy bizsereg az ujjam. Szeretem, ha visz a flow, viszont ez nagyon ritka is. Valahogy rendszeressé kéne tenni a napi írást, és lehet kialakulna ez :D érdekes dolog ez, mert ettől még nagyon szeretek írni, még ha sokszor csak idegesen verem a billentyűzetet, hogy valamit kinyögjek magamból. 

5. Alig kezdődött el a játékunk, egyet pislogtunk, és már elrepült az év fele. Hogy álltok most? Haladtatok akár írással, blogolással, akár pihenéssel? 
Na, akkor most három részre szedem a dolgot :D 
Írással... hajjaj, nem az elmúlt félév volt a legerősebb nálam írás terén. Belekezdtem A fekete tea és barackvirágba, amiben most kicsit megakadtam milyen meglepő, pedig már túl vagyunk a történet felén. 
A Conjunctionnek jöttek részei, de nem túl sok, 6 hónap alatt 7, ami valljuk be, hogy gyér termés annak ellenére, hogy a 20. részig megvan írva a történet. 
Ugye a félév elején volt vége a Green foxos mizériának, utána lefoglalt a munkakeresés, majd lett munkám, de mire oda is integrálódtam, már jött a költözés... ezek pedig nagyon kihatottak az írásra. 
Pedig néha bele-beleírtam a Waning Crescent ötletembe, itt egy kis részlet az elejéről: 
A busz lassan gördült az erdővel szegélyezett úton. Az üveg másik oldalán köddel takart táj bújt el, pár fa törzsén kívül mélyebbre nem látott el a rengetegben. Az ablak belehelt lapjára rajzolt különböző ábrákat szórakozásképpen. Már megszokta az ilyen hosszú utakat, már nem vált türelmetlenné tőlük, sőt, úgy érezte, ez az idő a semmi kellős közepe, sem nem a múlt, sem nem a jövő, csak valami ideiglenes tér az életének állomásai között, amikor megpihenhet. Nem tudta, hova megy, mikor felült az Olimpiai-félszigetet bejáró buszra, és még mindig nem tudta, hogy hol fog leszállni. Lehet, ha rajta múlna, örökké a buszon maradna? Ilyenkor nem érezte életének súlyát és nem volt egyedül, az utasok – valakik – körbevették, nem érezte, hogy ne lenne átlagos. Mert Sloane-nek semmilyen vágya nem volt, csak hogy végre átlagos legyen, egy a sok közül, a szürke kisegér, aki fel sem tűnik senkinek.
De a Sors vagy a Jóisten – nem hitt ezekben – nem ezt az utat szánta neki.
Gyerek volt még, 5-6 éves, és a szomszéd hölgy előszeretettel vigyázott rá, mikor édesapja, John dolgozott. Nem sok mindenre emlékezett a nőből, de a szőke hajára igen, olyan volt, mint a TV sampon reklámjaiban: gyönyörű, fényes, élénk és dús. És véres.
Hogy is hívták? Meg kellett erőltetnie magát, mire emlékezett a névre: Susana, de édesapja, mindig Susanként hivatkozott rá, ha előkerült a neve – már ha előkerült és nem inkább a múltban hagyták eltemetve sok év pora alatt. Igen, Susan! Nem tudta felidézni az arcát, a szeme színét vagy az alakját, semmire sem emlékezett a nőből, csak a szőke hajára. És a vérre. Az élénkpiros artériásra, a sötétvörös vénásra, majd az alvadó mahagónivörösre, megannyi folyamatosan változó árnyalatra, amely megfestette a szőnyeget és a kanapét körülötte.
Illetve a sok tagnek köszönhetően kedvem lett belefogni a Férj vagy feleség?-be, így aztán abból is itt egy részlet: 
Az élet történetek összessége: van mindenféle – szomorú, vidám, unalmas, félelmetes, gusztustalan, haraggal teli, aranyos – történet. Nem mindnek van hallgatósága, nem mindet kell elmesélni. Őszintén szólva, lehet ezt sem kell, habár egy bizonyos Mary-Elaine Jeanne de Saint-Favreux grófkiasasszony története minden bizonnyal sok tanulságot hordozna magában az olvasóközösség számára. Hogy mit ne tegyünk meg egy házastársi kapcsolatban.
Hol is lehetne elkezdeni az ő történetét? Azt hiszem, mikor megismerkedett leendőbelijével a kietlen Német Birodalom területén: Maximilian Friderich von Erksine-Lüewittz herceggel.
– Úgy örülök, hogy épségben megérkeztek! – Egy gyönyörű, női magas hang csiripelt. – Napok óta nem bírtam nyugodalmasan aludni az útjuk végett. Oly’ borzalmasan hosszú lehetett! Helyezzék kényelembe magukat! – Tömény parfümillat töltötte meg a levegőt, hatalmas fodortömeg hullámzott végig az ajtótól egészen a szalon közepéig. Egy felettébb kedves, vidám, kerekded archoz tartozott a hang, minden bizonnyal von Erksine-Lüewittz hercegnéhoz, Maximilian édesanyjához.
Blogolásban hullámzó volt a teljesítményem. Voltak jobb hónapok, mint például április, május, de a többi elég gyengére sikerült. Így is a posztok nagyját tagek és személyes bejegyzések adták, amin jó lenne az év másik felében változtatni kicsit mindig ezt mondom :D szeretnék is, bár egyelőre még nem látom, hogy mikor tudnék. Jó lenne túlesni a mostani gondokon, aztán felhőtlenül írni újra. 
Időközben két design is született, az utóbbira nagyon büszke vagyok és nagyon úgy érzem, hogy a blogom kezd olyan lenni, amilyet akarok. Közösségi médiában még nincsenek sikerek, bár most egy könyves posztsorozatot akarok indítani instagramon, és végre idézetes videókat vágni a Conjunctionhöz. Úgyhogy jah, megint ott tartunk, tervek vannak, még sok is, na de a megvalósítás! 
Pihenés. Ez a félév nem erről szólt, most sem látom, hogy fogok tudni sajnos, aminek kezdenek kijönni a hatásai, nem csak a fáradtság, egy ideje elkezdtem a hajhullással is küzdeni (pls ha valakinek bármi jótanácsa van, ne tartsa magában!). De sajnos kb. minden hétvégén van valami, a reggeli hajnali kelés nem nekem való, ez a meleg meg elviselhetetlen. Úgyhogy nem kimondottan pihenek, bár próbálok minden alkalmat megragadni. Továbbra is mondom, ne legyetek olyanok, mint én :D 

+1 kérdés: Carlytól hozom: Van olyan karaktered, aki fél a repüléstől? 
Hmm. Hmm. Hmm. 
  • Letisha Kambüszész elveszett seregében nem annyira szeret. Mármint nem kimondottan fél tőle, de azért, ha nem kell, nem repül. 
  • Rednitz Ezra a Tulipán a temetőben-ben tériszonyos, sosem repült még – a történet steampunk világában csak léghajók vannak. 
Most így más nem is jut eszembe.

Az én +1 kérdésem pedig a következő: Ha valamelyik helyszínre elutazhatnál a történeteidből, melyiket választanád és miért?

Kihívottak: igyekszem újakat jelölni! 
  • Emília - mert bár összeraktad ezt nekünk, de hol vannak a te válaszaid? :3
  • Amy
  • zinikornis
  • És mindenki más szabadon, csak ne felejtsétek el linkelni, mindenkinek érdekel a válasza! 
Előző rész Következő rész

6 megjegyzés:

  1. Látom, te kicsit magasabb röptű helyekre is elviszed a karaktereidet :D Én is szeretem a TAG-et, mert tényleg megdolgoztatja az agyat és olyan kérdések mentén döbbenek rá a történeteimre, amikre nem is gondoltam volna.
    Minden egyes hónappal amúgy azt érzem, hogy egyre több történeted kezd érdekelni. Tudod, amire felfigyeltem leírás alapján, de most jött el igazán az, hogy ténylegesen érdekeljen. :)

    Nem baj, ha megválaszolom itt a +1 kérdésed? Nagyon tetszik és őszintén, ha baj akkor max. törlöd ezt a kommentet :D
    Ha én elutazhatnék bárhova akkor vagy Homely/Shadely lenne (olyan vidéki összetartó, nem felhőkarcolós települések) vagy Noble lenne (ami Angliában található általam kitalált település). Mindkettő azért csábít, mert a körülményektől függetlenül van egyfajta nyugodtságuk, amitől olyan cottagecore érzésem van, ami az egyik kedvencem.

    Remélem, nyáron lesz időd azért kicsit pihenni. A rutin meg majd alakul és, ha nem raknak szívatóágazatra, akkor meg pláne haladni fogsz mindennel, ami érdekel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is ezért szeretem Emília tagjeit, mert kicsit más, mint az átlag :D nem csak olyan kérdések vannak, hogy mióta írsz és hasonlók, úgyhogy nagyon várom a további hónapokat :3
      Hát köszönöm, remélem jó sokat meg is fogok tudni írni :D vége lesz a nyárnak, és szeptember 1-gyel új menetrenddel akarok nekifutni a blognak.

      Dehogy baj, sőt! :D uhhh, meg is értem, imádom a cottagecore típusú helyzíneket, mostanában instán kaptam rá az ilyen reelek nézésére, annyira szépek és nyugodtak és természetközeliek és ahhhhw. * - *

      Hát eddig nem nagyon volt, de augusztusban kiveszek egy hét szabit, és akkor aztán csak pihenni akarok ^.^ hát remélem hogy alakulni fog, jelen pillanatban tényleg rettenetesen zavar, hogy semmire sincsen időm. De elvileg augusztus 1-gyel újra lehet kérni a napirendünk felülvizsgálását, abbannagyon bizakodok, hogy visszaálljon a régi rend. De majd erről mesélek a nyárzáró posztban :)

      Vigyázz magadra és pihenj te is!

      Törlés
  2. Wow, van ám itt minden!

    Az Yggdrasil vérében érdekesen hangzanak a szintek. Annak ellenére, hogy nem vagyok oda a fandomért, kíváncsivá tettél.

    Örülök, hogy nemcsak nálam, hanem másnál is van, hogy repül egy ötlet a kukába. Durva ilyenkor visszagondolni, egy-egy történet mennyi változáson esett át.

    Várom a folytatást, mindenből! ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár az Yggdrasil vére először valóban marvel fanficnek indult, már nem az (elég hamar elvetettem), csak az északi mitológiát használom fel benne (mert há' szeretek mindenféle mitológiához nyúlni ^_^), Bifröst ugyanúgy része, híd midgard és asgard között. Ennek a történetnek a világépítésére vagyok a legbüszkébb :3

      Amúgy igen, hihetetlenül durva visszagondolva, hogy miből mi született és hogyan :D

      Törlés
  3. Szia, Abeth!
    Nem felejtettem el olvasni, csak nem voltam mostanában gép közelben. De rajta vagyok az ügyön :D
    Nagyon érdekes válaszokat olvasgattam itt, és örülök, hogy az én +1 kérdésemet választottad a bejegyzésbe :D
    Hamarosan én is visszatérek, írásilag is és olvasásilag is :D

    Carly

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Carly!
      Van, hogy az élet elragad, teljesen érthető, mostanában én sem vagyok túl aktív, nagy reményeim vannak augusztussal kapcsolatban, hogy na majd... meglátjuk. Várlak vissza <3

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖