Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2023. augusztus 4., péntek

Conjunction - Kulisszatitkok I.


Túljutottunk a 10. fejezeten is, lezárult a második szavazás, így eljött az ideje, hogy meséljek kicsit a háttérfolyamatokról. Jöttek be kérdések, ezen felül instagramon is kaptam párat, így egyrészt összesíteném őket, másrészt új dolgokról is beszélnék – természetesen csak, ami az eddigi 11+1 fejezetben történt.

Kezdjünk bele!

Kérdéseitek:
1. Miért pont Alkonyat fanfictiont írsz?
Magát a kérdést kevésbé értem, de igyekszem rá válaszolni. Leginkább ehhez volt kedvem, ebben leltem meg újra az írás örömét, amit elvesztettem pár éve és azóta szenvedősen megy bármit is produkálni. Nem fogok hazudni, én szeretem a szériát, elismerem, hogy sok – rengeteg – hibája van, de sokat hozzátett a tinédzser éveimhez, így leginkább mikor a Conjunctiont írom, ez a régi, nosztalgikus szeretet nyilvánul meg a sztoriban. És remélem, ez a lelkesedés meg fog maradni.

2. Conjunction ötlete hogy fogalmazódott meg benned?
Na már most, én mindig is az a gyerek voltam, aki szeretett álmodozni. Megtetszett egy történet – Harry Potter, Gyűrűk Ura, Alkonyat –, és elkezdtem tovább fűzni, saját karaktereket alkotni a világba és mindig, amikor időm volt; buszon, elalvás előtt, kocsiban hátul ülve, stb. akkor tovább szőttem fejben a kis történeteimet.
Aztán idővel a fantáziálgatásaim kikoptak, egészen mostanáig. Egy nehéz szakításon voltam túl, és nem volt máshoz kedvem 2022. decemberben, mint Alkonyatot nézni a szenvedő Bellával, és akkor visszatért ez a nosztalgikus érzés, eszembe jutottak a történeteim – amúgy az A vér nem válik vízzé is ilyen sztori. Hibásak voltak, de a sajátjaim. Újra körvonalazódni kezdtek a cselekmények, de most tényekkel és információkkal támogattam meg őket és így kezdett lassan kerekedni a Conjunction koncepciója. Igazából idő előtt leültem írni, de a karakterek életre keltek, olyan 10. fejezet környékén találtam ki a végkifejletet.

3. Ki a második kedvenc Alkonyat karaktered Carlisle után? 
 Ez egy jó kérdés, azt hiszem Alice-t mondanám, érdekes sorsa volt és egy csupaszív lány. Sajnos, Scarlette életében viszonylag későn fog felbukkanni, de azt már várom!

4. Scarlette személyisége mennyire hasonlít rád?
 Szerintem nem igazán, egy-két vonáson túl, mint például ambiciózus, tanulékony, jó a problémamegoldó képessége, és egy csöppnyi maximalizmussal rendelkezik. De Scarlette hanyag a saját életével kapcsolatban, míg munkában túl rendezett, nyugodt és türelmes, és képes maga elé helyezni az embereket.
Oké, még annyi, szereti a kávét és szeret túrázni, úgyhogy egy-két lefedés van. Meg elárulom a titkot, hogy a második neve Julia. Igen, utánam kapta. :D

5. Esme mit érez/tud arról, hogy a férje másra is kacsintgat? (Tuti sejt valamit, nőből van.)
 Nem fogok hazudni, persze, hogy sejt :D igazából ez majd a mostani Carlisle szemszögből fog kiderülni. Benne lesz az előző részből kimaradt családi gyűlés, majd a bál és a bál utáni események is, lesz benne elmélkedés a kapcsolatukról, és Esmének vannak kérdései.
Bár annyiban naiv ő, hogy úgy hiszi, Carlisle szólna, ha más nő iránt érezne valamit. Na, de ezek majd később :D a Carlisle szemszögekből minden ki fog derülni, meg egy pont után Scarlette életébe is bekerül Esme.
Reface app segítségével Emmát bevágtam. Próbáltam több képet is, de nem voltak túl sikeresek, úgyhogy majd ezeket megoldom magamnak photoshopban :D
 
További érdekességek: 
1. Faceclaimnek több arc is felmerült, mint Vanessa Kirby, Jenna Coleman, Janet Montgomery (neki még lett is volna orvosos alapanyaga), de valahogy Emmánál éreztem azt, hogy igen, ő Scarlette. Pedig őt anno a Szemfényvesztők fanficemnél használtam, de így talán jobb.
 
2. A történet nagyon épít az érzékszervekre: illatok, ízek, színek, hangok, tapintás. Nem véletlenül, mert ugye a vámpíroknak sokkal fejlettebb érzékszerveik vannak, így ezért akartam ezekre építeni, hangsúlyozni őket, bemutatni. Mindenkinek lett egyedi illata például: {forrás}
  • Scarlette a már jól ismert bazsarózsa és frézia. 
    • bazsarózsa: friss virágos jegy, enyhén átható, bársonyos zöld aláfestéssel.
    • frézia: friss, száraz, fűszeres-púderes virágjegy. Az illat vidám és ruganyos.
  • Carlisle: cédrus.
    • cédrus: aromás illóolaj tartós, édes illatú, kifejezetten fás árnyalatú.
  • Lionel: zsálya. 
    • zsálya: fűszeres aromás jegy, finom és enyhén borsos aláfestéssel.
  • Yvonne: ibolya. 
    • ibolya: édes és púderes illat légies és harmatos virágos jegyekkel.
  • Alice: citrusos. 
  • Esme: levendula és gyömbér. 
    • levendula: nagyon aromás virágos tiszta jegy, zöld, frissen fűszerezett édesgyökér felhanggal.
    • gyömbér: fűszeres csillogó jegy erős friss citrusos és fenyő felhanggal.
  • Aidan: borostyán. 
    • borostyán: hideg zöld jegy enyhén fűszeres aláfestéssel, nagyon friss és magával ragadó aromával. 
  • Raylyn: rózsa. 
    • rózsa: a virágok királynője friss citrom aromával rendelkezik, különböző tónusokkal – por, gyümölcs vagy fa. Tipikusan nőies, nagyon tiszta, romantikus és intenzív illatok.

3. Virágokkal is próbálkoztam, kihez mi illene, de abból csak annyi lett:

  • Scarlette: írisz. 
  • Carlisle: szegfű. 

Nem hiszem, hogy ennek az információnak lesz valaha létjogosultsága, így nem foglalkoztam vele. 

4. Raylynt ihlette nem más, mint Lou Clark a Mielőtt megismertelekből. Pont karácsonykor néztem meg azt a filmet is, és annyira tetszett a szeleburdi lány, aki színesbe öltözik, hogy muszáj voltam Raylynt róla ábrázolni. Igazából ha faceclaimen kellene gondolkodnom, akkor Emilia Clarke jutna elsőre eszembe Raylynhez.

5. Scarlette a Washingtoni Egyetem Orvostudományi Intézetére (University of Washington School of Medicine) járt. Amerikában megszokott, hogy az orvosi egyetem előtt egy 2-4 éves felkészítő van, csak utána kezdődik meg az orvossá képzés, amelyből 3 év elméleti tanulmányokból áll, míg az utolsó 1 pedig a szakmai gyakorlat. Utána kerülnek ki a hallgatók különböző kórházakba, mint rezidensek, amelynek időszaka 3-7 évig is terjedhet, ez szakiránytól függ. Ezek után szakorvosok lesznek és még további képesítéseket szerezhetnek. {forrás 1, 2}

6. A Hubbard-villa kitalált helyszín. Nem jutott eszembe először, de aztán a twilight wikin szörfölgetve láttam meg, hogy Esme mostani munkája építész, és hát annyira adta magát a dolog :D sok-sok kénytelen-kelletlen találkozás lesz Scarlette és közte.

7. A farkasok két okból kerültek bele a történetbe. Az első az, hogy szerintem méltatlanul keveset tudtunk meg a kultúrájukról, hagyományaikról, csak Jacobról (róla nem fogok írni). És ezt szeretném kompenzálni, lesz egy-két rész, ami róluk fog szólni :D pl. egy quileute esküvő ;) de ne aggódjatok, nem lesz itt szerelmi háromszögnél több sokszög.
A másik ok pedig titok :D az a második „kötetre” lesz fontos. (Két egység hosszúnak tervezem csak a Conjunctiont).

8. Szeretném megjegyezni, hogy az antagonista már feltűnt az eddigi fejezetekben. Bár jószerivel nem lehet sejteni ki az, mert még mindig a kezdet kezdetén vagyunk, noha jó pár elrejtett részlet kapcsolódik egymáshoz. De feltűnt és ahw,  imádom :D most kezd csak alakulni a sztori.

9. Meyers nem nagyon foglalkozott a vámpírok származásával – mágia, anomália, mutáció, stb. Ezért venni fogom a bátorságot, és Scarlette segítségével fogok tudományos magyarázatot adni rájuk. Meg persze mást is. Nagyon is vannak elméleteim, hogy jöhettek létre :D

10. A teljesség igénye nélkül további inspirációim a Conjunctionhöz:

Legutoljára pedig ezt nézzétek, mit kaptam Leahtől :3 Hát nem szép? * - *

Elsőre ennyi lettem volna. Nyugodtan tegyetek fel kommentbe kérdéseket :3 válaszolok rájuk, aztán 10 fejezet múlva újabb adag kis érdekességgel szívesen jövök!

 ⌂ Tartalomjegyzék   Következő kulisszatitkok »

4 megjegyzés:

  1. Ó, annyira szeretem az ilyen kis betekintőt, ahol a kulisszák mögé lehet látni! Kellemes volt olvasni a soraidat, szerintem nagyon jól sikerült felépítened ezt a fanficet. Én nagyon imádom, pedig nem vagyok egy nagy Twilight rajongó. :) Igaz 2 fejezettel levagyok maradva, de igyekszem behozni a lemaradásom. :D A parfümös illatjegy oldalról nem is hallottam még, de nagyon jó! Ha esetleg nem bánnád, én is kölcsön venném, ha netán a közeljövőben felhasználnám az írásaimhoz. :D Nyilván megjelöllek téged majd, aztán az oldalt is.. :) Köszönöm!! ♥
    Egyébként tudom, Emma csak a faceclaim, de őt én is bazsarózsa illatnak tudnám elképzelni. Még HP ficben is, mint Hermione... ő tényleg olyan:) Jól eltaláltad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon szeretem, ezért is akartam, meg hátha az olvasóknak még közelebbivé válik a történet :)
      Igyekszem nagyon másképp megfogni a Twilight világát, mint Meyers tette, persze, sok mindent átvettem, meg a hangulatát meg akartam tartani, de itt azért mégis csak felnőtt emberek vannak.
      Nagyon jó oldal, mindenképpen ajánlom, és engem egyáltalán nem szükséges feltüntetned, hisz én is csak találtam :D amit még javaslok az oldalukon, főképp azoknak akik nem jártasak a parfümöket illetően annyira, az az összetétel leírás, nekem sokat segített. Csak kicsit el van rejtve az oldalon :D
      Fontos, Scarlette illata :D de igen, van benne valami, most hogy mondod, mindenképpen valami lágy, virágos...
      Köszönöm, hogy írtál <3

      Törlés
  2. Szia!

    Először is, kórházas sorozatok, amiket nézek és imádom őket a GA-n kívül: Vészhelyzet (klasszikus), Scrubs (vicces), Doktor Murphy, New Amsterdam.

    Szeretem a kulisszák mögötti dolgokat, mert úgy még jobban úgy érzem, hogy részese vagyok a történetnek.

    Olyan 50% (:D), hogy tudom ki az antagonista. Nagyon sok nyomozós filmet/sorozatot láttam és olvastam, szóval viszonylag korán rááll az agyam arra, hogy mit keressek. :D De nagyon várom, hogy kiderüljön.

    Tetszik, hogy jobban kidolgozod a részleteket, mint Meyers. Ez az illatos dolog nagyon jól illik a vámpírokhoz, hiszen az érzékszerveik sokkal fejlettebbek.

    Szerintem arra irányult a kérdés, hogy miért Alkonyt ffic (nem én tettem fel), hogy én is megtaláltam egy bejegyzésed egy másik blogon, amiben azt írtad, hogy régen írtál Alkonyat fficet, de már biztos nem fogsz :D Én örülök neki, hogy írsz ilyet.

    A 9-es pontoddal nagyon egyetértek. Mármint, hogy Meyers az eredetüket nem mondta meg, még a Twilight világa hitelesen és színesenben sincs szerintem benne. (Igen, megvan az a puhakötésben is 10 kilós könyv :D)

    Eszembe jutott egy kérdés a válaszaidat illetve érdekességeidet olvasva. Te is úgy érzed, hogy néha egy ffic sokkal jobb, mint az eredeti? Néha úgy érzem, a ffic írók sokkal jobban kidolgozzák a dolgokat (ezt magamról is tudom, hogy sokkal többet fektetet a háttérbe.)

    Én igazából mindent várok, ami Conjuction :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most így belegondolva, lehet, hogy igen, az az elejtett egy mondat erősre sikerült az antagonistát illetően, na mindegy, remélem azért nem lesz túl egyértelmű :D mindig félek ettől, ha krimit írok. Nah majd kiderül :D

      Oh igen, és mégis itt vagyok :D én sem gondoltam volna, de baromira élvezem a Conjunction írását.

      Igen, utánanéztem neten, iylen fél mondattal volt róla csak szó, hogy feltételezhetően valami mutációs anomália a vámpír, de nem volt róla több szó, pedig szerintem érdekes lehetett volna. Így viszont nekem jutott az elméletek kitalálása :D van is!

      Igen, találkoztam már olyan művel, amire azt kellett hogy mondjam, jobb az eredetinél. Van sok írás, ami rendkívül színvonalas, jól illeszkedik az adott világhoz és képes újat, mást mutatni. Én pont ezt szeretem a fanficekbe, hogy persze, benne van az adott világ iránti szeretet, de hogy más írók micsoda remek ötletekkel képesek előállni :3

      Köszönöm, igyekszem is, csak a Carlisle rész megint megszaladt, így egy kicsit többet kell rá várni :D de utána minden visszaáll a régi kerékvágásba.
      Köszönöm, hogy írtál!

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.