Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2023. június 30., péntek

Félévzárás #4. - VÉGE!

Hellobello!

Azt hiszem, az első és legfontosabb dolog, amit írhatok: lediplomáztam! Oklevelezett gépészmérnök lettem. El sem hiszem, hogy végre vége, hogy nincs több egyetem. Pár napja még olyan gyomorgörcsöm volt, hogy nem fog sikerülni és továbbra is az egyetemen kell rostokolnom, de nem így történt, pedig egy-két tanár tett érte, hogy majdnem így legyen.

Na, de szépen sorban haladjunk az eseményekkel. Megjegyzem, káromkodás előfordulhat a bejegyzésben.

Ez a félév ugyebár február végén kezdődött, az első hét már kész káosz volt. Én abban a hitben éltem, hogy lesz két tárgyam, meg a diplomamunkám és ennyi, de mint kiderült, még nem volt egy szabválom sem meg, és egy gazdasági tárgyat is elfelejtettem felvenni, úgyhogy az első hetem abban a pánikban telt el, hogy tárgyakat fogadtattam el, meg kérvényeztem felvételt.

Négy tárgyam volt, az egyik egy ilyen energetikás, gazdaságos valami, ami amúgy még a legkönnyebb volt, bár erősen remegett a léc a kettesem alatt, mikor az első zh-m ritka szarul sikerült, de év végére egy atomenergiás beadandóval feltornáztam a jegyet, így egy-két álmatlan éjszakán túl, nem okozott semmit ez a tárgy :D
 
A másik műszerezés volt. Ha-ha-ha... Ez egy istentelenül unalmas tárgy volt, amit nem jól tanítottak, de mivel ez nekem záróvizsgás tárgy is volt, így bejártam az órákra, hogy csak jegyezzék meg az arcomat, még ha ez azt is jelentette, hogy volt olyan alkalom, mikor én és a tanár voltunk csak az órán. Atyám >< Egyszer direkt hátraültem, hogy mással foglalkozzak, és hát nem előre ültettek, hogy ha már ketten vagyunk, legyen interaktív az óra? XD
Ami ebből a tárgyból szopás volt, az a csoportos házi feladat. Egy mérőállomást kellett műszereznünk és ledokumentálnunk. Volt hozzá egy segédlet, de nem igazán mutatott utat, hogy kéne ezt nekünk megcsinálni. A leadás a 12. hét volt, amit a 14-ig kitoltunk, és mikor előadtuk (azt sem értem, mit lehet ezen előadni), akkor adtuk le a fájlokat. Az előadás előtt két napig szerintem megint csak nem aludtam, mert egyfolytában egymást basztattuk, hogy ez lett javítva, akkor az már kihatott a másik munkájára, akkor így legyen a prezi, akkor mi a francot akarnak még egy word doksival is, mikor itt vannak az excelek... Na, mindegy, a lényeg a lényeg, hogy május 30-án előadtuk, leadtuk, tudtuk, hogy valamit csak kapunk rá. Mert volt két másik srác, akik külön feladatot kaptak, amit az oktató feltöltött nekik a 12. héten, miközben akkkor lett volna a leadás – no comment –, és legalább utána bevallhatta volna, hogy sorry, megkéstem a dologgal. Nem, helyette a különeljárási díjat rájuk baszta. Oké, ez egy másik téma, vissza oda, hogy május 30-án mindent leadtunk. Volt ebből még egy vizsga, amit június 14-én megcsináltam, és már csak le kellett zárni ebből a tárgyból. A tárgyfelelős azt mondta, ha megvan a házi jegye, akkor ő lezár. Mondtam oké, június 28-ig (mikor záróvizsgáztam) volt idő. Azelőtt 3 munkanappal kellett meglennie az abszolválásnak, vagyis június 23-án.
Június 22-én ír nekem az ügyintézőm, hogy a műszer jegy nincs meg, nem tud abszolváltatni, beszéljek már az oktatóval. Na, most, elindult a mailezés, teamsen beszélgetés, hogy a házira 3 hét után sem sikerült még jegyet adni? Május 30-a óta szülik azt a pontot?! Olyan mérges voltam, hogy még ezzel kell itt vacakolnom az utolsó pillanatban ><
Meglett a diploma, tehát lezártak, abszolváltam, de akkor is, miért kellett ezt így csinálni???
 
Utolsó előtti tárgyam a tartály volt – yes, amivel már 4 féléve szenvedek :'D –, mivel előző félévben úgy ráfáztam a dologra, az első héten már megjelentem. Átvettük újra a számítást – megint. Nem értem minek kellett, de ami még ennél is nagyobb kérdőjel a számomra, hogy a tanár nem konzekvens. Van három verzióm számításból, és egyikben sem ugyanazok a képletek. Hasonlóak, meg nem sokban térnek el, de akkor sem ugyanazok XD A lényeg, hogy március végétől elővettük az autocad fájlt, amire azt a javaslatot tette, hogy jobb lenne teljes egészében újrakezdeni – teljes kiborulás volt a válaszom. Volt egy inventor, volt egy autocad verzióm és most még egy?! Szóltam a magántanárnak, javítsuk. De mivel ez 3D-ben készült, nagyon pepecselős volt a hibák után menni. Április végén a tartályos tanár azt mondta, heti kétszer kéne találkoznunk, hogy ebből legyen valami. Annyira bepánikoltam, hogy hagytam a francba az egészet, és 2D-ben újra meg lett alkotva a tervezés. Ez azért könnyebb, mert utána csak a rajzolt vonalakat oda húzod, ahova akarod, és úgy méretezed be, ahogy akarod. Így nagy szenvedések árán, meg hosszú nyelvvel – skacok, nézni kellett volna, ahogy én benyaltam, ez már művészet volt; és undorító, igen (de kellett az államvizsga miatt is...) –, május végén, június elején leadtam az egészet, ki lett nyomtatva A0-sra és be lett írva a jegy * - * 
 
És akkor jöjjön a diplomamunka. Diplomamunka B. Az A-ról már írtam itt, ugye ennek a folytatása jött, főképp a szimuláció. Namármost áprilisig szépen haladtam, egyre kerekedett a diplomamunka, az érzékenységvizsgálat sokat növelt az oldalszámon, és aztán jött az optimalizálás. Témavezetőm elfelejtette mondani, hogy ez egy algoritmus segítségével fog menni, ami 100 ciklusból áll, és egy optimalizálás olyan 3-4 nap. Ha ezt tudom, az ütemtervet felgyorsítom, hogy már áprilisban elkezdjük...>< De hát így eléggé ki lett centizve – oh, de még hogy! Nagy nehezen ki lett köhögve az optimalizálás két mutatóra (vagyis 200 ciklus lement), éjfélig, ha nem tovább mindig fenn voltam, mert becrashelés miatt sokszor újra kellett indítani a programot... Utána, mikor értékeltem ki a doksiba az egészet, derült ki, hogy az egyik mutató hibás. Fuck. Pedig témavezető azt mondta, megnézte az algoritmust... hmm, valahogy mégsem túl jól, hmmmmm... Mindegy, újra lett az indítva legnagyobb örömömre – eddigre már az utolsó hét volt a hivatalos leadás előtt. És az egyetemi gép – mert szerveren keresztül, távoli asztalon dolgoztam – meghalt, vele az összes adatom. :( Sejthetitek, mennyire kiborultam, bementem a tanárhoz, hogy most mi lesz, meg mi van. Elindítottam a sajátomon – de hát az meg nem túl erős gép, nehezen ment –, aztán egy másik egyetemi gépet kaptam. De azon meg nem ment, valami volt a VBA programjában, amitől egyfolytában becrashelt és egy ciklusra sem volt képes. A témavezetőm egy teljes napig programozta, mire sikerült elindulnia. Haladt, haladt, aztán a gép valamiért megint lekapcsolt, és akkor már azt mondtuk, 80 ciklus megvan, ennyi, kész. 12 kibaszott nappal a hivatalos leadás után leadtam végre az egészet. Fuh, utána de jót aludtam... De ennek a témának még nincs vége. Ugye, meg kell védeni a diplomamunkát. Volt egy előpróba, ahol előadhattuk. Bementem szépen, kivetítettem a kis ppt-met és előadtam. A konzulensem volt benn és a témavezetőm. Előbbiről azt kell tudni, hogy mivel nem válaszolt még ősszel a leveleimre, így aztán én többet nem írtam neki. Többször látott a témavezetőmnél és egyszer sem merült fel benne, hogy beszéljünk. Csak most! Most 26-án >< Mert hogy ő kinyomtatta a diplomamunkámat és korrektúrázta. Ember, a leadás után vagyunk 12 nappal, mi a francot akarsz te most a korrektúráddal?! Már ki is lett nyomtatva az a szar, erre most jön, hogy ő most javította ki. Gec, jutott volna eszébe válaszolni anno az e-mailjeimre... Ami még ennél is jobb, hogy kiderült, van egy hiba a diplomamunkámba – mármint jelentős, a sok aprón kívül –, de ez senkinek sem szúrt szemet. Nem tudom, hányszor könyörögtem a témavezetőmnek, olvassa már el, nézze meg, javítsa ki, biztos jól számoltam, biztos jók a következtetések, és nem... nem tűnt fel neki. >< A nyomtatottban már nem tudtam javítani, bár végül egy hibajegyzéket fűztem mellé, csak a neptunba feltöltött, hitelesített lett javítva, de akkor is... baszom a nézést, hogy ezek ennyire nem foglalkoznak ezzel. De persze, még utána a védésen én magyarázkodjak.
Arról nem is beszélve, hogy a kötése a diplomamunkámnak aranyárban volt és még nem is lett szép :(
 
Összegezve, ezek voltak a tárgyak. Ez volt a félév. Az államvizsga... hát, mit mondhatnék róla, ideges voltam, előtte nyugtatóval aludtam el, utána várakozás alatt, mint egy mérgezett egér, úgy jártam fel s alá. A kidolgozás elég jól ment, bár az egyik tárgyból húztam kettőt is, mert az első nem tetszett, fix ágyas adszorbert kaptam, hát a második húzásra is, nem azt húzom ki? :'D De, fix ágyas adszorbert. A tartályból megadták előre a tételeket, de persze a feleléskor már nem arról kérdezett – túl szép volt, hogy igaz legyen >< A műszer meg szarul ment, de mégis elég segítőkész volt a tanár. Nem volt könnyű a záróvizsga összegezve, de azért annyira sem szívattak meg, mint akár lehetett volna. Úgyhogy igen, vége van * - * utána, kikkel végeztem – 5 fő :D – elmentünk inni ennek örömére, de 6 körül úgy megfáradtunk... én utána páromhoz hazamentem, de már csak ásítoztam, aztán csütörtökön 11-ig is aludtam :D de még tudnék pihenni :D remélem, fogok is, csak nem most a hétvégén. 
 
A nyárra sok tervem nincs, költözni fogok szépen lassan, meg kicsit szeretnék még dolgozni, aztán augusztusban felmondok – ah, alig várom :D utálom a munkahelyem! És ősszel, ha minden jól megy, akkor programozó kurzuson leszek egészen februárig. Akkor valószínűleg újabb inaktív időszak fog bekövetkezni a blog életébe majd. De addig még sok minden fog történni :D Szeretném folytatni a Conjunctiont, aztán nanocamp keretében írni... lenne mit, és attól félek, hogy egy új történetet XD új design kéne a blogra és ilyesmik :3 ahhw, nagyon élvezem, hogy vége az egyetemnek. Persze, fura is, mert úgy már nem vagyok ,,diák”, felnőttnek kell lennem. De akkor is, az érzés, hogy nincs több BME, elég felemelő :D
 
Félévnek voltak még eseményei, egyrészt felújítottuk a vett lakást, amibe be fogok költözni, másrészt nagyapám meghalt, és nagymamám hozzánk – méghozzá a szobámba, így most nincs fix helyem a házban – költözött, ami eléggé kihatott a tanulmányaimra, meg a mindennapokra. Nem volt könnyű a tavasz és eddig a nyár sem. De az biztos, ha erre képes vagyok, akkor sok mindenre.
 
Igen, így telt el ez a félév. Remélem, a következő már csak jobban fog :D

Most hogy kidumáltam magamat, ahogy szoktam, zárjuk még egy-két ponttal ezt az összegzőt!

  • Hobbik:
    • Esküszöm, próbáltam olvasni,egy-két könyvet sikerült még tavasz elején, de nem többet. Na, majd most lehet :D Pláne, hogy az új lakásba a könyveket én rendezhetem :3
    • Amivel továbbra is jól haladtam, az a sorozatozás, irdatlan mennyiségű filmet és sorozatot néztem végig, meg voltam moziba, sőt, mai is megyek! :D meg általában ilyen nagy vizsgák előtt (érettségi, záróvizsgák) mindig megnézem a Jóbarátokat, most is elkezdtem :D
    • Zenélésről nem tudok mit mondani, sajnos :(
    • Sörfőzés kimaradt most, nem volt időm, édesapámnak sem a felújítás miatt, de majd most nyáron egyet mindenképpen kellene...
    • Írás: 
    • szerepjáték nemigen volt, facebookon volt egy próbálkozás régi társammal, de hamvába holt, fórumon meg nem tudtam jelen lenni. Most majd nyáron szeretném pótolni a tartozásaimat.
    • viszont örülök, hogy a blog aktív lett a Conjunctionnal. Csodálatos érzés volt visszatalálni az íráshoz újra, élvezem a kutatómunkát, az apró elrejtett részleteket, amiket a történetbe fűzök, Scarlette és Carlisle lassan fonódó románcát, ahwww... nem hittem volna, hogy valaha újra át fogom érezni ezt, mint anno 2015-2016 környékén. De igen, és szeretném, ha ez megmaradna :3
      Nanocampen szeretnék résztvenni, még ha 50K biztos, hogy nem fog sikerülni.
    • Szerkesztésben nem állt meg a menet, bár most rohadtul ég a pofám egy-két tartozás miatt. Design készítésre is felkértek, úgyhogy lesz dolgom. Aminek örülök, noha szeretném majd wattpadon a rendelés rendszert kicsit átdolgozni.
    • Sportból ugye most mondtam, hogy heti 3-4-szer futok, ami aztán most záróvizsga miatt lecsökkent, de majd júliusban visszatérek az inzulin rezisztencia miatt hozzá, még ha nem repesek a gondolattól XD
  • Szerelmi élet: van március óta :3 nagyon boldog vagyok vele. Egyszer talán mesélek róla. 
  • Tanulmányok: VÉGE!
  • Szociális élet: Hát... nem annyira sikerült. Szakosztállyal voltam egy-két helyen, de barátnőimmel megint csak nem sikerült nagyon találkozni :( hiányoznak ám! De most, remélem ez változni fog, nagyon ki szeretném élni a nyarat ilyen téren :D
  • Időbeosztás: LOL.
  • Bloggerkedés: Blog folyamatosan csiszolódik, már írhattok nekem privátba is a kapcsolatfelvételeknél, műhelyt is csiszolgattam, további ötleteket véstem fel ide és ilyesmik :3
  • Social media: Az insta döcög, noha az átszervezett feeddel nem vagyok  megelégedve, de majd valamit kitalálok hozzá. A tumblr kicsit inaktív,  tiktokról már nem is beszélve, ko-fin pedig még dolgoznom kell. Nálunk ez a támogatás nem úgy működik, mint külföldön...
  • Megjelenés?: Erről még én sem tudok sokat, de egy-két haikum meg fog jelenni hivatalos nyomtatásban, ha minden jól megy * - * nem gondoltam volna, csak úgy random küldtem be a verseket, meg is lepődtem, de hát legyen :D
Összegezve nem volt könnyű ez a félév, és továbbra sem lesz az, viszont szerintem sokat fejlődtem, alkalmazkodtam, és előttem áll a nagybetűs élet, amit alig várok! :3 Először alig hittem el, hogy vége az egyetemnek, de ez nem olyan volt, mint a BSc után, mikor homályosan kirajzolódott előttem, hogy már mérnök vagyok, de igazából nem hittem el. Most tudom, most egyértelmű volt, amint vége volt az eredményhirdetésnek a záróvizsga után. Mérnök vagyok, MSc diplomám is van. Rohadt jó érzés :D
Nem maradt más hátra, köszönöm, hogy velem vagytok, velem tartotok továbbra is! Tudom, nem éppen úgy zajlik a blog élete, ahogy én vagy ti gondoltátok volna, de köszönöm még egyszer, hogy a közönségem vagytok és ekkora türelemmel adóztok, igyekszem minél hamarabb hozni valami olvasnivalót!  
A mihamarabbi viszontlátásra! Vigyázzatok magatokra! Remélem ti is jól vagytok! 💖Élvezzétek ki a nyarat, amennyire lehet.
Puszi:
Abeth
*az első gif a pinterest, 
a második gif a gifer.com tulajdona

4 megjegyzés:

  1. Gratulálok a sikeres teljesítéshez! :) A szememben mindenki nagyra van tartva, aki képes volt elvégezni az egyetemet - főleg, hogy nekem az OKJ-t is szenvedősen szereztem meg. (Mondjuk én pöppet félvállról vettem a tanulást is, de ez most mindegy.)
    A diplomamunkás részt átérzem, az én vizsgafeladatommal is sokat szívtam. Egy mobilalkalmazás volt, ami adatbázisból lért le adatokat, de akármit csináltam, sose indult el a telefonomon, mindig lefagyott. A tanár se értette, hogy mi a baj, sehogy nem jöttünk rá - mondjuk nem is nagyon találkoztunk, mert kisegítő tanár volt, amúgy meg az ELTE-n tanított.
    Ebből aztán az lett, hogy kértük a leadási idő eltolását, aztán egy éjszaka alatt a nulláról csináltam újra a programot. A kódok megvoltak alapnak, meg az adatbázis is készen ott volt, csak újra kellett írnom és folyamatosan rendereltem le újra, raktam rá a telefonomra és próbáltam futtatni szimte minden egyes bővítés után. (Már amikor az Android Studio működött rendesen és nem csinált főzőlapot a laptopomból.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolom vert az ideg rendesen :'D nagyon nem szeretem ezt a hozzáállást a tanároktól, hogy ha nem tudja a választ/megoldást, annyiban is hagyja. De legalább neked is megvan :D
      Köszönöm szépen! Láttam, hogy került ki hozzád új rész, úgyhogy majd a napokban meglátogatlak ám ^.^

      Törlés
  2. Gratulálok a végzéshez! Ahogy olvastam az egyetemi dolgokat, ismét kicsit visszautaztam az időben a saját utolsó félévemhez, a szakdolgozati, záróvizsgás stresszhez. Kemény dolog, ráadásul voltak ismerős dolgok, férjem szintén gépészmérnök (igaz, ő nem msc-zett, meg másik egyetemen, de rommá szivatták őket is állandóan). Úgyhogy tényleg gratulálok, szép munka, és elképesztő szabadság érzés befejezni valami nagy volumenűt!
    A terveidhez pedig sikereket kívánok, és szép nyarat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mintha a gépészek fejére lenne írva, hogy "gyere, szivass meg", vagy mi a fene? XD Amúgy a Bsc-s (de lehet mert covid volt akkor) záróvizsgát nem éreztem ennyire stresszesnek – lehet szépülnek az emlékek, nem tagadom. Ott valahogy mindenen zutty, átjutottam és kész, nem volt ilyen szenvedős.
      Mindenesetre köszönöm szépen, remélem jól vagy te is!

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.