Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2022. október 28., péntek

Haiku próbálkozások IX.

Hellobello!
Cím: Amatőr haikuk 81-90. 
Kategória: vers – haiku
Besorolás: egyperces, drabble, avatar
Figyelmeztetések:  
Korhatár: G
Forrás: saját kútfő,  minden jog fenntartva. 
Terjedelem: 92 + 113 szó
Eddigi részek: itt
Megjegyzés: Összegyűlt 10 darab, így hoztam is! Sosem gondoltam volna, hogy pont a haikuk lesznek azok, amikben ki tudom élni magamat és hogy nemsokára akár 100 darabot is írok... A kérdés az, hogy a 101-1001 kihívásba ezt hogy számoljam el :D 
Megjegyzés 2: Remélem jól vagytok, legalább ti! Magamról ezt kevésbé mondhatom el, bár legalább most lesz egy hosszú hétvége – pihenés, gondolkodás, energia összegyűjtés.  
Megjegyzés 3: Nem gondoltam, hogy ilyen hamar hozok valamit, no de nem baj. Az agyam jár, bár elmondhatnám ezt a kezeimről is. 
Jó olvasást!💖 További szép napot! (A végén a szokásos.)
* * *
#81.
Magány peremén
Állok, ha lezuhannék,
Valaki megtart?

#82.
A tükörben, egy
Szörnyeteg, idegen arc
Néz vissza – enyém.

#83.
A vágyálmaim
Kaleidoszkópja oly
Színes, de a lét...

#84.
Valaki mindig
Megég a vágy tüzének
Ölelésében.

#85.
Gördül egy könnycsepp,
Néma sikoly a csendből
Kiszakad, de fáj!

#86.
Tavirózsaként
Lebegnek az álmaim
A lét kék taván.

#87.
Tintafoltos lap
Tele szavakkal egy új
Világot mutat.

#88.
Kutatva poros
Padláson, kezem között
Mállik emléked.

#89.
A fürdőben száll
A pára, vágyainktól
Meleg és fojtó.

#90.
A Napom voltál, 
Mely kihunyt, a sötétben
Minden elpusztult.

* * *
#beszélgessünk. Mindjárt itt van a nanowrimo, ki mivel készül? Készül-e egyáltalán? Ha nem, hogy integráljátok az írást a mindennapok sűrű eseményei közé? Esténként, a nap végén írtok vagy reggel, még mielőtt elkezdődne? Esetleg buszon? Munkában? Őszintén, kicsit megfogyatkozott az időm, a magánéleti gondok csőstül jöttek és ilyenkor nem hogy időm, de kedvem sincs... Nem írói válságról beszélek most, mert amúgy sztorik nagyon zajlanak a fejemben, de leülni és írni...  Így mindenképp ösztönözni fog a nanowrimo. Nem hiszem, hogy sikerülne 50K-t írni, de hát nem is ez a lényeg, inkább az, hogy írjak. Csak írjak ^.^ Crimson Women lesz a projekt, eldöntöttem,de... lehet, hogy még a Curse of the Dragonba is belekezdek... (egy kis ízelítő)

4 megjegyzés:

  1. Szia! Úgy örülök, hogy legalább nem fagynak beléd a szavak, az érzelmek, az, hogy tudsz róluk beszélni, végtelenül fontos! :3 ༼ つ ◕_◕ ༽つ💗
    Jujj, a NaNoWriMo-t nekem is jó lenne kpiróbálni, ha már annyi jót hallottam róla... Amíg gimis vagyok, nem hiszem, hogy belekezdek, mert még nem uralom olyan mérteékben az életemet, hogy így irányítsam az életemet. :) Szerintem menne az 50K, mert nagyon termékeny vagyok, napi szinten min. 10 vers születik. I.I
    Hogy hogyan menedzseelem? Hát, őszintén, egy nagyon tanulós gimibe járok, de még így is nagyon sok időt tudok rászánni az írásra, és kell is, hogy rutinos legyen, mert ezzel akarok majd foglakozni. Tudom, sokan mondják, hogy ez lehetetlen, de szerintem hosszú távon kell tenni érte, gyakorolni, kitartani, egyebek... mindegy, nem érdekel, nem hagyom, hogy ezek az emberek lehúzzanak. Szóval amúgy az írás azért is fontos, hogy a mindennapjaim része legyen, mert ezen kersztül gyógyítom a traumáimat, ahogy most te is.
    Úgy kell elképzelni, h van egy füzetem, ilyen könyv-szerű, és 2 hete van meg, de már a 3/4-e tele van. Mostanában főleg szabadverset írok, és az ált. pár soros, szóval ezért haladok velük olyan gyorsan, de ez persze nem megy a minőség rovására! Oké, fontos a mennyiség is nekem, de nyilván nem fogok csak azért írni, MERT KELL. Csak úgy vagyok benne én is, ha belőlem fakad.
    Hm... Lehet, hogy ez nagyképűen hangzik (eskü, nem lenézek senkit), de szerintem túlmisztifikálják a flnőttek ezt a "nincs időm" dolgot. Oké, kell dolgozni, oké, van egyetem, család, háztartás, de megfelelő időbesosztással ezt is lehet úgy, hoyg ne legyen megterhelő (én is most alakítok ki egy olyan tanulási módzsert, hogy ne legyek hullafáradt) meg nem kell mindent bevállani, ami szembejön, mert az is rossz. Tudni kell nemet mondani másoknak, és igent önmagunknak. Még akkor is, ha kevesebb pénz az eredméyne valamennyivel.
    Meg sokan inkább a facebookot pörgetik, és már el is ment az a félóra, ami alatt olvashattak/köthettek/írhattak volna, stb... Főleg nőkre jellemző, hoyg nincs idejük, mert mindent átvállalnak másoktól. :(
    Talán most nem erre volt a szükséged, nem kioktatni akaratalak, meg nem is tudom, te hogy élesz, csak ezt látom magam körül, és fáj látni, hoyg tesszük tönkre magunkat.
    Én a szünetekben írok, de akkor nagyon sokat, meg tanulás előtt-és után, jutalomképpen. Este lefekvés előtt is mindig írok, (és ez rossz szokásom), sajnos kezd bűntudatom lenni, hogyha nem csinálom eleget.
    Minden jót neked, kiváncsi vagyok, hátha írsz egy bejegyzést arról, mi van veled!
    Peny

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Peny!
      Szerintem a Nanowrimoba bármikor érdemes belekezdeni, akkor is, ha nem lesz meg a szószám. Jó kis közösségek szoktak ilyenkor alakulni, akikkel együtt írhatsz, ünnepelhetsz, meg te is látod, hogy mennyire megy az a napi 1600 valamennyi szó. De persze, megértem, ha úgy érzed,hogy még nem. Nekem általában ez a november nem szokott jól menni, nagyon lelkesen beleugrok, aztán jön az egyetemi zh időszak, és akkor le is ment a roló :'D

      Ne is hagyd, ha ez az álmod, tegyél érte! Sajnos, nem vagyok benne ezekben az írós dolgokban, így nem látom át, hogy mennyire lehetséges teljes egészében ezzel foglalkozni.
      Régen én is írtam füzetbe, meg kell hagyni, van hangulata. Lehet, hogy termékenyebb lennék, ha füzetem is lenne, ki tudja.
      A lényeg, hogy erőlködés nélkül írj, igen, nem azért, mert kell, hanem mert jön belőled, így fejezed ki magad, szereted csinálni. Keserves az élet, ha olyat csinál az ember, amit nem szeret ̶(̶a̶ ̶s̶o̶k̶ ̶p̶é̶n̶z̶ ̶e̶l̶l̶e̶n̶é̶r̶e̶ ̶i̶s̶)̶.

      Úgy vagyok vele, hogy mindenkinek arra van ideje, amire szán. Meg tudom érteni, mikor nagyon sok dolog halmozódik az ember fölé, vannak ilyen pillanatok, napok, hetek, tényleg vannak! Magam is tudom, de mikor mindig ilyen állapot áll fenn... akkor kicsit sejthető, hogy nem is akar írni az ember, mert keresett volna alkalmat, ha annyira szeretett volna.

      Egyáltalán nem vettem kioktatásnak. Most nem is az idővel van baj,mint inkább velem, hogy amikor van is, nehezen tudom kiadni magamból a dolgokat. Nem azt mondom, hogy ez valami válság lenne, csak még... nem emésztettem meg magamban úgy a dolgokat,hogy meg is fogalmazzam.

      Hát ez aranyos, hogy bűntudatod van miatta :D

      Mikor látom a végét, akkor szerintem. Remélem te is jól vagy, én is kívánok neked minden jót, vigyázz magadra <3

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Köszönöm <3 mindig érdekes látni, hogy kinek melyik tetszik.

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.