Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2022. augusztus 1., hétfő

101-1001 kihívás

Hellobello!
Cím: 101-1001 kihívás
Kategória: egyéb – kihívás
Terjedelem: 522 (+ 894) szó
Forrás: Leahnél láttam a bejegyzést (még megtalálható Ginnynél, Lylanál, Anne-nél), és megtetszett, most éppen nagyon is szükségem lenne egy ilyenre. Júliusban kezdtem el először rendszerezni az életemet, ami az első napokban ment is, aztán hamvába holt a kísérlet... Úgyhogy most augusztussal megint el akarom kezdeni, így tökéletes az időzítése ennek a bejegyzésnek, aztán persze... meglátjuk xD  hátha ez a bejegyzés lesz az áttörés, hogy próbáljak kitartani. Tudom, hogy engem szolgálna a változás, mégis, nem is olyan könnyű...

Kezdés: 2022. augusztus 01.
Vége: 2025. április 28.
Állapot: 31/101 teljesítve
Utoljára frissítve: 2024. április 21.

Jó olvasást!💖 További szép napot!
* * * 
  1. Összeszedni 101 dolgot ehhez a kihíváshoz.
    – Nem volt könnyű. 101 dolog nagyon sok.
  2. Megírni a diplomamunkámat. (2/2 félév) ☑
    – A témám a Desztillációs műveletek környezeti hatás és fenntarthatóság vizsgálata volt... meséltem már róla a félévzáró bejegyzésekben.
  3. Leállamvizsgázni, okleveles gépészmérnökké válni.
  4. Elköltözni itthonról.
  5. Teljes állásban dolgozni.
  6. Félretenni, gyűjteni pénzt.
    – Elkezdtem félretenni minden hónapban. Igaz, nem olyan sokat, de több, mint a semmi és én büszke vagyok arra, hogy a kevéske pénzemből félre tudok tenni. Nagyon jó érzés.
  7. Jogsit szerezni.
    – Talán ebben az évben, legalábbis elkezdeni biztos fogom. 
  8. Rendszeresen meditálni.
  9. Pozitívabban gondolkodni.
  10. Kiegyensúlyozottabbnak lenni.
    – Sokkal jobban érzem magam mostanában. Tudatosan is próbálok azért tenni ellene. A munkakeresés nagyon megviselt, meg a lakásfelújítás még fog, de jobban érzem magam.
  11. Értékelni az apró, egyszerű dolgokat.
    – Egész jól megy, köszönhetően a páromnak ^.^
  12. Figyelmesebbnek lenni a környezetemmel szemben. 
  13. Megbirkózni az érzelmeimmel és kifejezni azokat.
    – Talán nem vagyok alexitímiás.
  14. Továbberősíteni a baráti kapcsolataimat.
  15. Nyitottabbnak, barátkozóbbnak lenni.
    – Nehezen, de igyekszem.
  16. Elhagyni három rossz szokást. (3/3) 
    Elengedni azokat az embereket, akik visszahúznak. Nem volt könnyű, egyrészről fel kellett ismernem, hogy nem tesznek hozzám, inkább rombolnak, másrészről tényleg elválni tőlük az még egy nehézség, mert ott van a sok élmény, együtt töltött idő, amiben voltak szép pillanatok...
    – A körömrágásról hol leszoktam, hol vissza, de most már egy ideje – főképp a körömlakkoknak köszönhetően, nem rágom őket. 
    Türelmesebb lettem. Régebben sokkal könnyebben felhúztak, ideges lettem akármitől, most legtöbbször egy mély levegővel felülemelkedek a problémákon és a jövőbe nézek. 
  17. Kipróbálni három új dolgot. (3/3) ☑
    – Nem mertem a szakosztályban eddig szerkeszteni plakátokat, pedig tudtam, hogy menne... csak valahogy nem akartam, hogy tudják, hogy tudok. Végül az egyik taggal beszéltem még régen, aki kapacitált, hogy nyugodtan jelentkezzek ilyenkor. Látta is a munkáimat. Így végül jelentkeztem, és már meg is csináltam az első plakátunkat ^▿^nagyon tetszett a többieknek.
    – Sosem voltam még karaokézni, de végül barátokkal, testvérekkel elmentünk a Morrison's 2-be, és teljesen spontán elénekeltük Queentől a We are the championst :D életem első karaokéja volt, de lehet, hogy utolsó is :D nem olyan könnyű, és bár belülről nem érzed borzalmasnak, de kívülről... nagyon nem volt hangunk.
    – Voltam biliárdozni. Nah :D nem nekem való ez a játék, borzalmasan nincs térlátásom hozzá.
  18. Leszokni a halogatásról.
    – Hát, ez... nagyon nem megy ><
  19. Nem másokhoz hasonlítgatni magam.
  20. Pszichológushoz menni (again, egy kicsit nem árt).
    – Egyetemi 6 alkalomra bejelentkeztem, és végigjártam. Segített és jól esett, hogy beszélgethettem kötetlenül. Persze, most, hogy vége, lehet, hogy majd elmegyek egy olyanhoz is, aki folyamatosan tudna fogadni. Mert érzem, hogy jót tesz.
  21. „Pozitív pillanatok a napjaimból” -naplót vezetni rendszeresen.
    – Ezt biztos, hogy nem fogom megcsinálni. Próbáltam, nem jött be.
  22. Rendszerezni a mindennapokat.
  23. Hasznosan beosztani az időm.
  24. Sportolni rendszeresen és nem abbahagyni.
    – Lásd 26-os pont.
  25. Javítani az alakomon.
    – Fogytam egy keveset, jobban már nem szeretnék. Csak inkább formázni kellene egy-két helyen.
  26. Egészségesebben élni, étkezni.
    – Most, hogy kiderült, hogy inzulinrezisztenciám van, jött az életmódváltás... → étkezés, sport.
  27. Sok vizet inni napi szinten.
    – Ha-ha-ha... igyekszem, de ez nagyon nehéz.
  28. Hajamat ápolni, növeszteni.
  29. Megtanulni pár frizura készítést és alkalmazni őket.
  30. Kimosható hajfestéket egyszer használni.
  31. Megtanulni még szebben sminkelni, rutinosabban tusvonalat húzni.
  32. Foglalkozni a körmeimmel.
    – Imádom a körömlakkokat * - * kivéltképp a pirosat és a feketét, oké, még a kék is jöhet.
  33. Elmenni kozmetikushoz.
  34. Venni egy magassarkút és még hordani is.
    – Volt egy cipőm már, de az mindig törte a sarkamat, így már a magassarkú gondolata is rettentett. De most vettem egy szép feketét * - * annyira szép, és nem gondoltam volna, hogy ennyire fogom szeretni. 
  35. Felújítani kicsit a ruhatáramat.
  36. Több szoknyát, egyberuhát hordani.
  37. Fejleszteni tovább a főző tudományomat. 
    – Egyre többet és többet főzök. 
  38. Frissíteni az angol tudásomat.
    – Elkezdtem. 
  39. Elkezdeni tanulni egy nyelvet.
  40. Elkezdeni újra többet olvasni. 
    – Igen * - * Új év, új lista!
  41. Elolvasni húsz könyvet. (16/20)
    – A sort a Hullaházi skandalummal kezdtem, Böszörményi Gyula emlékére. No meg, mert mikor a világban már minden idegesít, egy könyvben el lehet bújni. Olyan jó volt olvasni megint Miliékről.
  42. Elolvasni egy könyvet angolul.
    A Nagy Gatsby lesz ez a könyv. Tudom, nem olyan vastag... De olyat akartam, amit ismerek (Leoval a film <3) és szeretek, de még csak a filmet láttam, és ez által lássam, hogy nem olyan ördöngösség angolul olvasni. Bezzeg ficek mennek xD
  43. Kiolvasni egy önismereti könyvet.
    – Nem tudom, mennyire számít az Elmerülő kifejezetten önismeretinek, nem csak pszichológiainak, mindenesetre ezt beszereztem és elkezdtem olvasgatni.
    – Az Öntözőt is a polcomra került a Mélylevegő projektesektől (Insta!), ami egy önismereti munkafüzet, és el is kezdtem benne a feladatokat megcsinálni. Hosszú lesz,deremélem, hogy annál eredményesebb. 
  44. Kinyírni a naplót.
    – Régen kaptam egyet, és megtalálva már ötletelek, hogy egyes kihívásokat hogyan oldjak meg. Majd hozok képeket nektek :3
    – Még egyelőre nem kezdtem bele, amíg nincs igazán szobám és helyem, ahol alkossan, nehezen megy.
  45. Rajzolni a falamon lévő képekhez újra.
    – Egyet rajzoltam, de nem a falamhoz...
  46. Több borítópályázatra beadni a munkámat. (3/5)
    – Ha nem ítélném el annyira a borítópályázatokat... De 3 év alatt 5-re csak be tudom adni a munkám.
  47. Rajztáblát venni.
    – A páromtól kaptam * - *
  48. Tutorial videót készíteni a szerkesztéseimről.
    – Ígértem, hogy múlt nyáron, aztán itt az új nyár XD
    – De gifek már vannak :3
    – Elkezdtem egy tutorial könyvet közben Wattpaden.
  49. Saját sörfőző lógót tervezni.
  50. Adobe Illustratort és Lightroomot használni.
    – Egyelőre még nem tettem fel. 
  51. Fejleszteni a kódolási tudásomat.
    – Green Foxososk Java backend fejlesztői képzésén vettem részt.
  52. Videót vágni újra.
    – Ennek még nem jött el az ideje.
  53. Új laptopot venni (vagy ha úgy esik, akkor PC-t).
  54. Aktívan vezetni a blogot.
  55. Többet, rendszeresen írni.
    – Kicsit csökkent az írás az életemben, szeretném visszahozni.
  56. Elérni a 200 bejegyzést. (194/200)
  57. Befejezni két történetet. (0/2)
    – Van rá három évem, csak sikerül? XD
  58. Megírni ötven harminc ficletet. (14/30)
  59. Megírni húsz novellát. (4/20)
  60. Írni harminc verset. (8/30)
    – Na most a haikukat hogy számoljam el? Meglátjuk, 3 év múlva mennyire lesz gáz a helyzet...
  61. Levelet írni a jövőbeli önmagamnak.
  62. Rendszeresen visszajelzést hagyni mások blogján.
    – Alakul a molekula...
  63. Wattpadon is aktívkodni, mint olvasó.
  64. Több bloggertársamat megismerni (akár személyesen).
    – Eddig két íróval találkoztam :3 
  65. Fejlődni írástechnikailag.
  66. Pozitív visszajelzést kapni egy írásomra.
  67. Negatív visszajelzést kapni egy írásomra és tanulni belőle.
  68. Merni beszélni a blogomról.
    – A szerkesztéseimről már tudok, de a blogomról... :/
  69. Végigcsinálni a NaNoWriMo-t egyszer mindenképp. (Persze, többször még jobb lenne.)
    – Bár nem nanoztam, de 2023 januárjában írtam 50K-t a Conjunctionhoz! <3
  70. Végigjátszani valamilyen játékot.
    – Telefonomon a Penguin Isle-t igazából végig vittem, várom, hátha lesz még hozzá frissítés, meg nem akarok a pingvinjeimtől elbúcsúzni :D
    – Ezentúl az Atlantis Odysseyben is a heti frissítéseket várom és csinálom, beértem a fejlesztőket, bár ők legalább hetente csinálnak új eventeket :3
    – Végezetül a Hogwarts Legacyt kijátszottam Mardekárral, most futok neki Hugrabuggal is. 
  71. Végignézni harminc sorozatot. (30/30) 
    – Rákattanva a netflixre, sima liba volt.
  72. Megnézni harminc új filmet. (30/30) ☑
    – Nem nehéz, ha az ember ismeri a tinyzone-t és a hdtoday-t.
  73. Harry Potter és Gyűrűk Ura filmmaratont tartani. (1/2)
    – Harry Potter kész!
  74. Újranézni a Jóbarátokat. (10/10 évad) ☑
  75. Befejezni az IMDb top250-es filmes listáját (116/250)
  76. Megnézni öt olyan filmet, amit a születésem évében, vagy előtte forgattak. (5/5) ☑
  77. Többet zenélni.
  78. Továbbfejleszteni a szaxofonos tudásomat.
  79. Újra fellépni egy zenekarral.
    – Ez valószínűleg esélytelen...
  80. Rendbe tenni a telefonon lévő zenéimet.
  81. Zenelistáimat is rendszerezni végleg mindenhol.
    – Spotify-n már egész szépen sikerült...
  82. Eljutni újra szabadulószobába. (0/3)
  83. Színházba menni három alkalommal legalább. (2/3)
  84. Moziba járni újra.
    – Megnéztem az Avatar 2-t * - *
    – John Wick 4-t is!
    – Oppenheimer is megvolt!
    – Dűne 2 ^.^
  85. Elutazni Magyarországon kívülre nyaralni.
  86. Több időt tölteni a szabadban, többet sétálni.
  87. Látni öt kastélyt. (5/5) ☑
  88. Koncertekre járni. (4/7)
    – Fesztivál mennyire számít? Na jó, egynek veszem őket :D különben meglenne ez a pont.
  89. Sushit enni. 
  90. Megtanulni pálcikával enni.
    – Félig-meddig megy már. De van még hova csiszolni ezt a tudást. 
  91. Részt venni újra a Múzeumok Éjszakáján.
    – 2023-ban nem sikerült :(
  92. DIY projekteket csinálni. 
    – Nem tudom mennyire számít a 2022-es halloweeni jelmez DIY-nak, de...
    – Páromnak rajzoltam születésnapjára.
    – 2023-as adventi koszorú. 
  93. Egy növényt életben tartani.
    – Van egy tulipánom. Meglátjuk.
  94. Jó meleg, pihentető kádazás fürdősóval és -bombával.
  95. Elmenni újra egy masszázsra.
  96. Igazi, angol fekete teát tejjel vagy valamilyen keleti teát inni. 
    – Úristen * - *
  97. Korcsolyázni.
  98. Karácsonyi vásárba menni. 
    – Az eteleiben és a lakóvárosombeliben voltam. 
  99. Egy napot kibírni internet nélkül.
  100. Olyan életet élni, amire érdemes visszaemlékezni.
  101. Megcsinálni az itt lévő pontokat és összegzőt hozni a 1001. napon.
A kihívások elég vegyesek témát és nehézséget is illetően. Számomra inspirálóbb az, mikor látom, hogy van, amit könnyen el tudok végezni, és annak sikere egy kicsit meglök a nehezebbek irányába. Én remélem, hogy ha nem is mindet, de egy jó részét ki tudom pipálni, azzal is már sok minden változik velem és az életemmel kapcsolatban.
Na és ti? Ki vesz részt benne? Linkeket :D

6 megjegyzés:

  1. Tény, hogy nem egyszerű összeszedni 101 dolgot, de jó lett a lista. Sok sikert hozzá! (Egy-két pontban lehet, hogy én is tudok segíteni.) :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm és hát, remélem, hogy jó sok pontja sikerül. (Az jó lenne * - *)

      Törlés
  2. Tök érdekes lett a lista, sok sikert a teljesítéshez :D Ahogy látom van egy pár közös tervünk az elkövetkezendő időszakra és egy-két pontban szerintem én is tudnék segíteni.
    Közben az én listám is elkészült, amit itt tudsz majd elolvasni: https://shelterad.gportal.hu/gindex.php?pg=37173021

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy részt veszel benne, röppenek is megnézni a listád és remélem, adódik úgy, hogy egy-egy pontba besegíts :3

      Törlés
  3. Érdekes a listád neked is (Anne oldaláról jöttem, bár egy jó ideje követlek téged :3) Úgyhogy én is megírom a listámat, és megemlítenélek téged is benne, hogy te is megihlettél újra. Annak idején volt már egy hasonló listám, de akkor nem foglalkoztam vele túlságosan. Most szeretnék :"D.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sosem késő :D mindig van az életben újabb és újabb szakasz, amikor az ember valamin változtatni szeretne. Remélem, hogy több pontban sikerülni fog majd most!

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.