Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2022. március 19., szombat

Félévzárás #1

 Sziasztok!

Javában március van, és ennek a bejegyzésnek január végén kellett volna megszületnie legkésőbb lol... no de nem baj! Ami késik, nem múlik, ahogy a mondás tartja :D 

Túlzás azt mondani, hogy zavaros lett volna a félévem, mint inkább azt, hogy gyorsan eltelt, és mivel nem volt ütemezett menetrendem az elvégzést illetően, így akkor havazódtam el, amikor leginkább nem kellett volna. Nálunk a BME-n van a 7. héten egy ilyen zh hét, nahát onnantól kezdve se füle, se farka nem volt annak, hogy mégis mit csinálok xD decemberben rendesen szégyelltem is magam és jó pár álmatlan, szorongással teli éjszakát töltöttem el, hogy úramisten, én ezt nem tudom megcsinálni. De csak szép sorjába, igyekszem összeszedni az eseményeket az elejétől kezdve és remélhetőleg kevésbé megszépítve az időtől :D 

A mester első féléves tárgyaimról már meséltem egy keveset anno (itt), volt olyan, amire bejártam, amire nem. Matek és lézerfizika hamar kiesett, egyszerűen nem köt le, mikor diasorokat olvasnak fel, vagy pont ugyanazt írják le, ami jegyzetben van. Olvasni én is tudok...  Szimuláció kora reggel volt, így azt elég hamar alvósba ment át, viszont a gyakorlatokra bejártam, még akkor is, mikor az egész D épület beázott :D jó kis vizes, meszes szagban ücsörögtünk, viszont tetszett a labview, csak éppen szerintem kevés alkalom volt rá, hogy  megtanuljuk használni és hogyan kell egy szimulációt felépíteni benne. Év végére volt is egy házi, amit meg kellett csinálni, hát én elmentem ilyen "korrepre", ahol a srác 4-5 óra alatt segített a zhra felkészülni, a szimulációt megcsinálni, de még tanácsot is adott, hogyan adjam majd elő. Volt még jelfeldolgozás, az nem igen jött be, valószínűleg mert kevésbé hoz lázba, másrészt nem jól tanították, harmadrészt 1-nél több Matlab alapozó órát lehetett volna tartani. Mert a félévet majdnem végig ültem a kódomon, mire bevallottam magamnak, hogy nem megy és valaki nézzen már rá, hol rontottam el :'D 
Volt diffúz, az igazából eltelt, ami az egész félévet tönkrevágta és még a mostanit is, az a tartályos óra volt >< (igyekszem úgy, hogy ne minden második mondatba küldjem el az ipsét melegebb éghajlatra) Hát az eszem megáll, ahogy ez lerendezte ezt a tárgyat! Év végére rájött, hogy hoppá, egy, nem tudta leadni a teljes anyagot, kettő, nem tudtuk befejezni a tervezés számolós részét, három, a tervezés megrajzolását el sem kezdtük. Ő ezt ráfogta arra, hogy a csoport nagyjában vegyészek vannak. Ami valóban igaz, de ha ezt tudja, akkor a tananyagot miért nem úgy alakítja ki már az első óra után?! Nem, inkább megbuktat MINDENKIT, és most kereszten felvesszük újra, amikor majd rajzolunk. Amiről persze az volt a megállapodás, hogy szerez nekünk legalább tanárt, most már az sincs mert miért szerzett volna, csak megígérte, semmi több, hanem mindenki maga majd megtanul onnan, ahonnan akar. Levizsgázni ugyan levizsgáztunk, már akik átmentek. De az is hogy volt?! Hogy ő a vizsgaidőszakban összesen KÉTSZER (what the holy shit, mert hol van ez az ember amúgy???) ér rá, január 20-án és 26-án. Persze, pont akkor, mikor az ember utazna, meg már rég letudná a vizsgáit (összesen volt 1 vizsgám ezen kívül, ami megvolt január 5-én és ott malmozhattam további 15-21 napot). 20-án amúgy elmentem, gyönyörűen megbuktatott, mert úgy voltam vele, hogy mindent nem írok le papírra, úgyis megbeszéljük. Erről volt szó, ezt beszéltük meg még decemberben, de mire vizsgáztunk, addigra már csak az érdekelte, hogy mi van a papíron... 26-án újramentem, akkor átmentem, de voltak páran, akik hasonló mentalitás miatt elhasaltak. Ez az ember, minden, csak épp nem megbízható! Jah és úgy volt, hogy közös megegyezés alapján választunk egy napot, ami mindenkinek jó ebben a féléven, erre ő saját döntés alapján szerdán 14-19 óráig betette, ami persze a csoport felének nem jó?! Hogy rohadna rá a tető. Értem, hogy lelkiismeretesen meg akarja tanítani a tárgyat és tök jó, mert persze, mégis csak gépészek leszünk, no de azért a lóf@sznak is van vége. 
Hoppá, kicsit megszaladtam, pedig még októbert nem is meséltem el, pontosabban az ott lévő semmit xD hát, a zh időszakban eléggé nem úgy alakultak a dolgok, ahogy kellett volna (beismerem, hogy beleszartam a dolgokba és jobb szerettem mással eltölteni az időt...), így pót hétre rengeteg zh tolult, 4-5 tárgyból is éreztem, hogy nagyon remeg a léc. Amiket aztán végül sikerült teljesíteni, úgyhogy ezen a tartályon kívül minden tárgyam meglett. Csak ugye most már mesteren minden 4-5-6 kredites, és azért az tud fájni rendesen, ha nem sikerül, meg kell a 3 egészes átlag is, már nem elég, ha az ember csak ír  egy 2-est :(

Karácsony már lazábban telt, hisz tényleg csak két vizsgám volt. Diffúzió és eljárástanból a berendezéses rész jobban ment, az elméleti, levezetős kevésbé, de mivel a két részjegy átlagát vették, így azért megkönnyebbülve hagytam el a termet. Noha adom, az egyik tanár megjegyezte, hogy olyan fájdalmas arccal tudtam az óráin ülni (wtf o.o). Hát nem akartam mondani, hogy nagy küzdés volt nem elaludni. 

Ennek ellenére amúgy tetszett a félév, nem voltak rossz tárgyaim, csak ez a tartályos >< 

Mellette folyamatosan dolgoztam ugyanott, ahol eddig. Igaz, november óta keresek állást, a Bosch-nál volt is interjú, de végül nem jött össze. Nagyon örülnék, ha kirúgnának, de nem fognak, túl jól járnak még így is velem XD szar a fizu, de tényleg, mocsok szar (nem is vallom be nektek), és még olyan munkát csináltatnak velem, amihez érettségi sem igen kell, nem hogy diploma. Egy okból maradtam, hogy legalább ezzel is pár forintot keresek, ha más nem, két előnye amúgy nagyon van, rugalmas a bejárás, akkor megyek, amikor akarok, annyit, amennyi belefér az időmben, akár home office is lehet (legalábbis a mostani projektnél), és jó helyen van, ott az egyetem mögött. De sem szakmailag, sem közösségileg, sem sehogyan nem ad semmi pluszt... 
Mivel nyáron szakmai gyakorlatra kell mennem, így addigra remélem, tudok váltani, nagyon jó lenne már olyan felé, amit most tanulok. 

Ezen túl január végén-február elején Grácban voltam a páromnál. Nagyon szép a város, nekem nagyon tetszett, nagyon tiszta, letisztult, kis kanyargós, kedélyes és hangulatos, és a belváros pedig 15 perc sétára volt csak. Mindennap néztünk meg valamit, hol itt, hol ott. 
Februárban pedig már kezdődött is a második félév. Hát, nem mondom, hogy könnyebb lesz :'D egyrészt pont ez a tartályos miatt, másrészt van egy projektfeladat, ami tervezés, de most végre találtam egy tanárt, aki megtanít 3D modellezőt használni, ami amúgy nagyon tetszik. Tökre el tudok benne pepecselni :D nem véletlenül szeretek photoshopolni is, mert ezek az apró részletek lekötnek. 

Végére is jutottunk a félév kitárgyalásának, a bejegyzést a szokásossal fejezném akkor be, összemérem az előzővel:  
  • Hobbik: Nem mondom, hogy most sok mindenre ráértem volna, ősszel volt is egy kis csönd a blogolásban, még ha a nanowrimon részt is vettem (nem sikerült, de legalább írtam <3). Zenélni sem zenéltem, sörfőzéssel viszont foglalkoztam, és... lol, sokat sorozatoztam. De jah, nem volt túl szofisztikált a szabadidő töltésem :/ 
    Ami viszont megmaradt, az a borítózás. Wattpadon rengeteg rendelést kaptam (köszönöm a bizalmat <3), igaz, még Primadonnára nem tettem ki mindet, de szép sorjába, mert nagyon sokat kell :D Tényleg, botrányosan sok borító jött ki a kezeim közül. Csak épp magamnak nem szerkesztettem semmit, a design is idáig tartott...
    Jah és még a szerepjátékozás is. Fórumon nem, de facebookon igen. 
    Sportot meg hagyjuk :d meg fogtok lepődni, hogy a következő összegzőbe majd azt fogom írni, hogy ne hagyjuk :D bizony, tesizek
  • Szerelmi élet: Továbbra is van <3 
  • Tanulmányok: Hát, amilyen szarul indult, pont olyan jó véget ért. Még ösztöndíjam is volt * - * az a kevés, amit osztanak idén már nem lesz, mert ugyan nem lettek rossz jegyeim, de annyira jók sem. 
  • Szociális élet: :(((((((( Nagyon, nagyon hiányoznak a barátnőim, hogy beszélgessünk, hogy élményeket osszunk meg. Mind a hárman már más-más úton járnak, egyikük dolgozik, másikuk épp összeköltözött a pasijával, a harmadik szakdolgozatával foglalkozik.
    Igaz, hogy a párom barátai közül sokkal találkoztam és megismerkedtem, de akkor is más a dolog, nem olyan a kapcsolatom velük. 
  • Időbeosztás: Idén nem volt erősségem, igaz, hogy amikor már minden a nyakamon, akkor erőt veszek és mindent megcsinálok hétvégére, de azért... XD nem vagyok jó példakép. 
  • Bloggerkedés: Hát igen... Karácsonyra sikerült novellát ajándékoznom, meg a Csak egy italt elindult, de azért nem estem túlzásba, ősszel pláne, télen volt egy-két vers, bejegyzés, de az sem túl sok, design is idáig tartott, úgyhogy most újra fel fogom venni a fonalat, hozni a regény részeket, verseket, novellákat és egyéb bejegyzéseket és aktívkodni másoknál.  
  • Insta: Borítók és néha elvétve egy-két haiku vagy blogbejegyzéssel kapcsolatos poszt. Tudom, dolgoznom kell bőven még rajta, hogy más tartalmat is hozzak. Igazából az eddig kész novellákból akarok majd hozni ilyen idézet & fun fact-es bejegyzéseket :D meglátjuk. 
Zárszóként annyi, hogy nem volt könnyű félév, és meg is nehezítettem saját magamnak juhéjj de mindezek ellenére is, élveztem, tetszett, amit csinálok, érdekel, sokkal jobban, mint a vegyészet. Persze, vannak unalmas tárgyak, vannak szar tárgyak, de hol nem? Ettől függetlenül szeretem, amit csinálok, és azt hiszem, ez számít, hogy végre "révbe értem".    

Mindenesetre köszönöm, hogy velem vagytok, velem tartotok még mindig! Tudom, nem vagyok egy könnyű eset. *virtual hug*
És a mihamarabbi viszontlátásra! Vigyázzatok magatokra! Remélem ti is jól vagytok! 💖 Kitartást a félévre, évre! Az Erő veletek van, you can do it!
Puszi:
Abeth
*mindkét gif a tumblr.com tulajdona

2 megjegyzés:

  1. Először is gratu a dizájnhoz, mocsokjól néz ki. Másodszor az a tanár egy f*sz lehet, de gratulálok, hogy átmentél. Sok sikert a továbbiakban ^^. A munkával kapcsolatban nagy pacsi, én is ebben a helyzetben vagyok, csak nem vagyok főiskolás/egyetemista :DD A tervekhez is csak sok sikert tudok kívánni, nagyon szeretem a munkáidat legyen az borító vagy design, bármi. Nagyon jól csinálod őket! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :D hát sok dolog volt vele, de csak sikerült, és eddig most épp ez tetszik a legjobban :D
      Neked pedig kitartást a munkával kapcsolatban!
      Azért van még hova fejlődni, de igyekszem és ti mindannyian (olvasók, rendelők) vagytok a legnagyobb húzóerőim. Még egyszer köszönöm <3

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.