Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2021. szeptember 23., csütörtök

Itt van az ősz, itt van újra

(Csakhogy Petőfitől is idézzek)

Sziasztok!

Na, folytatnám ott, ahol befejeződött a félévem. Miszerint a Bsc képzésemnek vége lett és eljött végre valahára a nyár. Egy teljes hetet szántam arra, hogy regenerálódjak, úgy jószerivel tényleg nem igen csináltam semmit, de tényleg! Aztán beleuntam ebbe is és összekapartam magam. Véletlen egybeesésként jött velem szembe egy álláslehetőség, amire azonnal jelentkeztem. Amúgy is akartam dolgozni, és már szakmában, ha már van egy diplomám. Elég volt a diákmunkákból, bár lehet jobban jártam volna, de ne siessünk ennyire előre! Tehát az állás, vagyis már állásinterjú, mert elég hamar visszajeleztek, hogy behívnak. Izgulva nézegettem a ruháimat, hogy mégis mit kéne felvennem, és míg a céghez értem, szerintem pár kilót le is izzadtam magamról, de összegezve mondhatni jól sikerült. Mondták is, hogy két hét lesz az elbírálás, ennek ellenére már pár napon belül felhívtak, hogy felvettek. Kicsit meg is lepett, meg nem is, hogy őszinte legyek. Egyrészről az interjút nem éreztem túl erősnek, komolyan nem tudok mit válaszolni arra, hogy hogy képzelem el az életemet 5 év múlva, milyen állásban, vagy hogy mit várok a cégtől. Mégis mi a jó fenét? Fizetést és rugalmas beosztást. Amúgy viszont mellettem szólt két dolog is, hogy válasszanak: egy BME-s vegyészmérnöki diplomával rendelkezem és azonnal tudok kezdeni. El is küldtek orvosi vizsgálatra, hogy valóban megfelelő vagyok az állásra, aztán július 19-én kezdtem is. Első nap a mélyvízbe, csináljak egy higítási sort... Fuh, mikor is volt? Két éve már az analítika labornak, így azért jócskán megkopott a tudás, de azért sikerült. Ami döbbenetes, hogy a cégnél milyen új technológiák vannak. Az egyetemen, amire azt mondták, hogy korszerű, az is 5030 évvel ezelőtti kb. xD kaptam céges gépet és telefont, meg fogok még laborköpenyt és cipőt, úgyhogy nagyon fancy az egész, ahhoz képest, hogy csak egy gyakornok vagyok. Jó helyen is van btw, az egyetem mögött. Az egyetlen, de egyetlen dolog, amivel nem vagyok megelégedve, az a fizetés. Első hónapba fel sem tűnt, mert mint kiderült, túlfizettek, míg most az augusztusi fizu adott egy pofont. Botrány, de egy diákmunkás jobban keres, mint én... Úgyhogy most éppen új gyakornoki állás után nézelődök, ha nem jönne össze, akkor viszont írok egy gyönyörű szép levelet a HR-nek, hogy legyenek szívesek emelni a béremet, mégis csak diplomás ember vagyok, vagy ha nem tetszik, búcsúzzunk és képezzenek ki maguknak egy új embert. Mielőtt kérdeznétek, nincs benne a szerződésemben konkrét összeg, ha tudtam volna, nem írom alá. 

Úgyhogy július óta dolgozom. De azért volt nyaram is, voltam barátnőimmel Balatonon, akkor a családdal is tettünk egy kört Sárospatak környékén, megnéztük Füzesradványt (úramisten, de gyönyörű volt * - *), Füzéri várat, Boldogkő várát, Tolcsvai kastélyt (ohhh yesss, de szép volt ez is, imádom a kastélyokat <3) gibárti vizi erőműt (vonzódom az ilyenekhez, nah!), Tokajt, Lillafüredet, Bestillo pálinkaházat (új pálinka szerelmem van :3), Vizsolyt (na ez nem jött be), meg még sok mindent, csak most ezek jutottak eszembe.

Nyári esemény volt akkor még a felvételi, de nem igen kellett emiatt aggódnom, lévén, hogy nagyon jó pontokat vittem, tudtam, hogy
vegyipari gépésznek fel fognak venni és fel is vettek. Pont emiatt hoztam ezt a bejegyzést később egy picivel, hogy mesélni tudjak az első hetemről. Azonban, mielőtt ezt megtenném, szeretném, ha tippelnétek. Szerintetek körülbelül a Bsc (Ba-ról nincs fogalmam) képzések hány százaléka megy Msc-re a BME-n (amúgy a többbi műszaki karos egyetemet is idesorolhatjuk - nem releváns).
50?
Nos, olyan 10-20% között ingadozik, itt a gépészen 10% sincs, de vegyészen sem hiszem. Levelezőkön már jobb a helyzet, de nappali képzéseken 10%! Az én szakomra 45 főt vettek fel, abból vegyipari gépészre kemény négyen mentünk xD a januáriakkal vagyunk tizenegyen :D
Engem komolyan megdöbbentettek ezek a számok. Btw tökre meg is tudom érteni, a vegyészen végigszopattak minket, ki a fene akar elmenni mesterre?! :'D Az egyik évfolyamtársam elkezdte a vegyész Msc-t, de azt mondta, hogy annyira nem tanult semmi újat, pedig előre vett fel tárgyakat, hogy inkább átjött a gépész karra. Azért ez már elmond valamit a VBK-ról.

Na hát, az első hét. Elég mazochista módon választottam meg az órarendemet. 
  • Hátfőn 8-20 óráig vagyok benn. 
  • Kedden ugyan egy órám van, de dolgozom. 
  • Szerdán 8-17 óráig. (És jövő héttől 17-19 kötelező konzim is lesz -.- )
  • Csütörtökön 8-18 óráig. 
  • Pénteken viszont nincs órám, helyette dolgozom :'D 
Fullos és fárasztó, nem tudom, hogy bírni fogom-e, ha nem, akkor hát goodbye munka. Ez egy előre látható forgatókönyv amúgy, mert elnézve miket kell leadnom nekem decemberig: házik, tervezések, jegyzőkönyvek, nem hiszem, hogy sok időt adhatok a munkának, miközben próbálok kellően gépészmérnöknek tűnni, nem pedig csak olyannak, aki idehoppanált egy másik karról. 

Viszont cserében csak kettő tárgy nem jön be igazán, az egyik a matek, mondjuk elég rossz tanár is tartja, a másik pedig a játékelmélet, amit szabválként felvettem... De jézusom, annak az órának sem eleje, sem vége, és így what, mit tanítasz te gyökér... Van négy oldal jegyzetem eddig belőle, de bármikor ránézek, nem tudom, hogy hogyan függnek ezek össze a játékelmélettel. Tudhattam volna, hogy nem szabad GTK-s tárgyat felvenni :'D soha!
De van lézerfizikám, amit végre értek, miután felvettem a fonalat, mit is veszünk, gyártástudományom, nagyon cukker a tanár belőle,  számítógépes modellezésem és szimulációm, nagyon jó segédanyagokat kaptunk a tanártól, amiért ezer hálám, más kérdés, hogy a labview nem fér már lassan fel a gépemre xD jelfeldolgozásom, na ez... Matlab nem a barátom, de érdekes amúgy, mérőberendezések tervezése, ez amúgy szívás lesz, a tanár nem hajlandó alkalmazkodni a csoport nagy számú vegyészéhez, így inkább küldözget mindenfélemás előadásra, hogy majd ott elmondják, és jézusom milyen tervezést kell nekem dec. 8.-ig leadni o.o és végül diffúziós eljárások, ez a legkönnyebb, ilyet vegyészként is tanultam csak vegyipari műveletek néven. Végre úgy érzem, hogy megtaláltam a helyem! Mármint hogy olyat tanulok, ami érdekel, ami leköt. Nem azt mondom, hogy könnyű lesz behoznom a lemaradást, mert mégis én nem tanultam gépelemeket, szilárdságtant, anyagtudományt, statikát, de ez valahogy megfoghatóbb a számomra, mint a kémia és az ott eltöltött négy év.  

Végezetül amivel még a nyaram telt az a képszerkesztés. Új photoshopom lett, hála Lylanak, mert a régi cs6 valamiért megadta magát, egy idő után már el sem indult és nem is tudtam installálni, de ez az új * - * komolyan csodálatos! Gyönyörű! Annyira könnyebb, pontosabb, precízebb, mint a régebbi. PErsze, funkcióit tekintve pontugyanazok vannak, csak másképp rendezve, vagy néhol akad egy-egy kiegészítés, de akkor is gyorsabb, pontosabb, úgyhogy egész nyáron nem tudommár hogy mennyi rendelést is készítettem, de rengeteget, Primadonnára nemsokára ki fogom őket tenni, addig wattpadon vagy deviantarton megtekinthetitek (» rólam)! 

Úgyhogy ez a nyaram jól telt, eseménydúsan, de jókedvűen és pihenni is tudtam valamennyit. 

A blogot tekintve erre a félévre biztos, hogy lassabb lesz a tempóm, igyekszem hozni az ItSt (oh my god, mikor hoztam utoljára belőle részt >< ) és a Sakktáblánt (ebből már készülök), meg pár novellát, no meg lassan 3 évesek leszünk és jön a 100. bejegyzés is, úgyhogy arra készülök! :D Na meg egy designcserére is megértem, ahhoz képest, hogy régen akár negyedévente is váltogattam, most már engem zavar, hogy oly hosszú ideje ez van. De van már terv, hogy fog kinézni az új, és nem csak egy fejléc csere lesz :D Tervek vannak, mint mindig, tudjátok, aztán meglátjuk, hogy fog alakulni. 

És veletek miújság? Hogy telt a nyár? Kinek hogy indult az éve? Mindenkinek őszintén azt tudom kívánni, hogy kitartást, pláne a tavasszal érettségizőknek, az egyetemistáknak meg konstans küldöm az Erőt! Reménykedjünk, hogy nem nagyon lesznek lezárások (bár az azt jelentené, hogy aktívkodnék :D)
És most már tényleg utolsónak, nagyon köszönöm, hogy velem vagytok, türelemmel vártok és hálás vagyok a visszajelzéseitekért. Igyekszem valahogy kiépíteni a közösséget, bár még az insta is hagy maga után kérdéseket, de fogom fejleszteni a dolgot. 
Imádlak benneteket <3 
További szép napot és vigyázzatok magatokra!
Puszi:
Abeth

*tumbl.com tulajdona
** második gif egy blogspot oldalról származik

2 megjegyzés:

  1. As far as I know, az állásinterjúk = 80% színészkedés + 20% hazugságok halmaza. (Az arányok változhatnak.) Vannak nagyon jól betanulható sémák ezekre a “hol látod magad x év múlva” meg hasonló kérdésekre... Nem mintha nem mindenki azért menne, mert csupán valahonnan pénzt akar kapni. De ha full őszintén válaszolgatnék egy állásinterjún, nem hiszem, hogy felvennének, hehe. (Vagyis... eddig még mindig előnyömre vált a full őszinteség, azt mondták, emiatt vagyok egyedi vagy mi. De azért nem hiszem, hogy állásinterjún működne ez a stratégia. Vannak határok azért, no.)
    A fizetésről meg ne is beszéljünk! Amiket hallok a nagyvilágban... elkeserítő. Egyre inkább úgy gondolom, hogy nem éri meg egyetemre menni. But oh well. (Konkrétan az egyik volt gimis tanárom felmondott és most Aldis eladó, mert – és itt a csattanó – többet keres ott. Lol.)

    Nagyon örülök neked, hogy megtaláltad a helyed, és jól érzed magad (amikor éppen nem haldokolsz a temérdek teendő tömege alatt).
    További sok sikereket és szórakozást kívánok neked! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát be kellett volna tanulnom egyet xD mivel gyakornoki pozíció, így nem véltem, hogy nagyon nagy kérdéseket tennének fel nekem :D de aztán jah... legközelebbire már készülni fogok egy kicsit.

      Igen, botrány, ami a fizetések terén van...

      Köszönöm és én is neked az egyetemhez! <3 Vigyázz magadra!

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.