Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2023. november 26., vasárnap

Orientation vizsga: ☑

 Sziasztok! 

Ha már az elsőről is írtam, úgy gondoltam, a második szakaszról is szeretnék :) Ha többre nem is igen van időm, de ennyire, hogy havi egy bejegyzés legyen, bár decemberbe most egy-két dolgot szeretnék, de arról még később! 

Nos, az orientation már elrugaszkodott a fundationbeli dolgoktól, ugyan itt is napról napra kellett készülni, de már nem Java tudásunkat építgettük, hanem átnyergeltünk egy kis webfejlesztésre. Lett egy kis HTML, CSS, ami hát nekem elég easy volt :D nagyobb mélységekbe nem tanultuk, mint amennyit én is tudok. Imádtam is mindent vizuálissá tenni. <3 Emellett http kódokat, adatbáziskezelést, dockert, Postmant tanultunk. Rétegeztük a kódjainkat, minden sokkal absztraktabbá vált. Nem is volt könnyű ezeket megérteni. Nagyon sokáig wtf érzetem volt az egésszel kapcsolatban. 

Ez az öt hét nagyon kifárasztott :( sokkal jobban kimerített, mint az első szakasz. A közepén éreztem azt, hogy ennél több már nem fér a fejemben és irdatlanul fáradt voltam, erre még egy kis kurva anyját nátha is bőven rásegített. Meg más jellegűek lettek a problémák és hibák a kódokban, sokkal tovább kellett a bugokat keresni, egyre több programot használtunk már együttesen. Emellett a mentorok szervezkedése is kaotikusra sikerült. Az egyik elment másfél hét szabira, azonnal meg is látszott – két mentorunk van, plusz egy beugrós. De volt olyan, amikor senki nem volt velünk, vagy ha volt egy, az sem volt elég, mert mivel a hibákra a megoldás megtalálása sok időt vett igénybe, így volt, mikor fél órát vártam, hogy végre megmutassam az én kódomat... Nem volt ez így jó, emellett volt a társaságban két feszültség is. Az egyik az update csoport. Az előző szakaszban bárki mehetett, én is benéztem az utolsó héten, hogy milyen megoldások vannak, mi elegánsabb az enyémnél, meg a mentorok mondtak olyat, amit így vizsgára érdemes volt megjegyezni. Na, kb. most is ezt terveztem, de most limitálva lett a csoportszám, amit annyira nem éreztem fairnek, mert kifizettem kegyetlen sok pénzt a képzésért... :| végül az lett, hogy mindenki csatlakozhatott az utolsó héten, de előtte viszont csak azok mehettek, akikre a mentorok bólintottak. A másik feszültség három ember között volt, én nem is értem, mi történt, az egyik srác tiltogatott, meg paranoiásan kezdett viselkedni, hogy biztos róla beszélnek, hogy biztos őt nevetik ki... Miközben meg kinek volt arra ideje egyáltalán, hogy vele foglalkozzon? No comment. 

Ezt már csak a vizsga koronázta meg, ami kegyetlen nehéz volt, a 4 óra alatt épphogy befejeztem, de még azok is csak épphogy, akik a legjobbak a csoportban. Nem tudtam tisztogatni a kódomat, meg struktúrálni... Az utolsó részfeladatot is csak összecsaptam. Nem is értem a mentorokat, hogy beraknak egy ilyen kaliberű feladatot ilyen hetek után? Lol. Én még a jobbak közé tartozom, de a többiek? Konkrétan sajnáltam őket, gondolom sokaknak volt pótvizsgájuk. Meg azért sem tartom korrektnek, mert most jön a projekt fázis, és lehet menni frontendes feladatra is, de csak akkor, ha mindkét vizsga megvan külön-külön 80%-ra... Az kurva sok, ezzel a második vizsgával meg kb. lehetetlen lett. ><

Ebben az egy hét szünetben nem nagyon tudtam pihenni – again :D Ügyintézés volt, majd párommal elmentünk színházba – A Nyugat császárát néztük meg, baromi jó volt, ajánlom mindenkinek – aztán itthon díszítettünk lakás, majd benn Pestre is vettem fényfüzéreket, adventi koszorút készítettem, meg még kéne majd egy fa... aztán párommal a munkahelyén szervezett vacsira vagyunk hivatalosak, miközben én meg akartam írni, szerkeszteni, olvasni :D 
Szerkeszteni még hagyján sikerült, bár már megint sok felhalmazódott... de az legalább sikerült. Olvasni csak tegnap tudtam, de akkor már erőszakkal vettem rá magamat, mert a Méreggel átitatott varázslatot már egy ideje olvasom – pedig jó, meg megihlet, csak nem volt időm rá, és még mindig nincs elég a befejezésre... Ennek oka pedig az, hogy az öcsém két héttel ezelőtt pszichiátriára került be. Magától ment be, az egyetemi pszichológus ajánlotta neki, azóta hazajött, de... minden megváltozott. Talán egyszer mesélek erről, ha képes leszek...
Az írás is emiatt maradt abba, eddig elkezdtem egy újabb sztorit mer' miért ne?! XD először nem is akartam nano-zni, merthogy nincs rá időm, aztán mégis nekifutottam, de kövér 3000 szónál tovább nem jutottam egyelőre. Persze, nem csak öcsém miatt, a kutatómunka hozzá kicsit többet igényel, mint gondoltam. De erről is mindjárt mesélek. 

Ami biztosan sokatokat érdekelne, mi lenne az év maradék részében? 

  • Szeretnék egy designt, mivel kezd a mostani lassan 1 évessé válni. Egyelőre csak annyit tudok róla, hogy piros lesz, de több ötletem még nincsen rá... De remélem, hogy sikerül elkészítenem. 
  • Tavaly adventre készítettem egy haiku-sorozatot, idén ilyesmi nem lesz. Év elején még gondolkodtam rajta, de most nem látom magam előtt a dolgot.
  • December 6-ra még nem terveztem semmit :(
  • Idén lesz 5 éves a blog – azta * - * még sose volt ilyen koros blogom –, illene rá valamit készítenem, van is rá ötletem: Fekete Tea és barackvirág c. Snanger AU – hogy ez mi? 
    • Méreggel átitatott varázslat c. regény ihlette.
    • Fülszöveg:
Néha egy egész élet kell hozzá, hogy valaki megtanulja mesterien értelmezni a teát.  Hermionét meghívják a neves Hamuvirág versenyre, ahol feltörekvő teakészítők vetik össze tudásukat mesterek előtt. Azonban, amikor az első forduló ideje eljön, nem várt személyt tud a bizottság tagjai között, régi mesterét: Perselus Pitont. Megpróbálja elkerülni a férfit, azonban úgy tűnik, hogy minden út hozzá vezet. Vajon egy csésze fölé hajolva, milyen sorsot szánna nekik a tea?
    • Műhelyben találtok több dolgot róla. 
    • Imádok keresni teák között * - * találtam egy tök jó oldalt, ami sokat segít, és ahhw... sosem voltam nagy teás, főképp csak télen ittam őket, de akkor is élvezek gondolkodni az összetevőkön, hatásokon, illatvilágon, ahhhwwwwwwww :3
    • Van két borítóm hozzá, az egyik AI segítségével készült: Bár egyiket sem érzem az igazinak... Lehet valami teásat kéne.

    • Csak be kéne fejezni, ugyebár... – Úgyhogy ameddig nem kerül publikálásra, ne várjátok, szerintem ismertek annyira, hogy tudjátok, rengeteg a felkapott ötletem (nagyon élvezem írni, és foglalkozni a teákkal), ami hamar kialszik – még nem tudom, hogy ez azok közé tartozik-e. Tudom, össze kéne kapnom magam, és felelős bloggernek lenni, igazatok van. 
  • Bloggerkarácsony idén nem lesz T.T minden évben alig vártam, hogy írhassak valakinek egy novellát. Ettől függetlenül lehet, hogy akkor is írok egyet rá, csakhogy megmaradjon ennek a hagyománya legalább így. 
  • Persze, van még Szilveszter, mindig szoktam valamit hozni, idén is igyekszem. 
  • Conjunction következő része is valamikor érkezik. Nem voltam túl szerencsés vele, egyik rosszabb napomon kitöröltem a szerkesztését, úgyhogy most kezdhettem előlről :'D 
  • Lesz két hét szünetem december 18-tól kezdve, én bízok benne, hogy akkor sok mindent tudok csinálni a blog körül :) merthogy utána február 23-ig szerintem jószerivel nem. 
Úgyhogy így telnek a napjaim, és így tervezem őket. Meglátjuk, mi sikerül, ugyebár... De már nagyon szeretnék visszatérni, hihetetlenül hiányzik a bloggervilág. 
Addig is remélem, ti jól vagytok. Ki hogy van? Kinek hogy fog telni december? Írás terén készültök valamivel? Vagy csak túl szeretnétek élni az év végét? 
Puszi:
Abeth 
*giphy.com oldalról származik a gif

2 megjegyzés:

  1. Sziaaaa :)
    Megragadom a lényeget: IT-Crowd gif :D Ez a gif amúgy az egyik kedvencem Mosstól, mert ez tényleg lefesti néha az érzéseim.

    Hűha, kicsit kaotikusra sikeredett ez a második etap, de ügyesen teljesítetted. Ha jól értem, tényleg csak akkor lehetne frontend felé kacsingatni, ha mindét vizsgarész 80%, de ez nem jött össze senkinek? Ez azért így nem túl fair, de biztos vagyok benne, hogy a projektfázist is sikeresen veszed majd.

    NaNo-n láttam már, hogy belekezdtél ebbe a történetbe és néha odakacsingattam, hogy hogy haladsz. Sajnálom, hogy öcséddel ez történt, de bármi is legyen a háttér és bármikor is mesélsz róla, ha valaha is mesélsz: az nagyon jó szerintem, hogy ő maga ismerte fel a problémát és ment a nagyobb problémák elé.

    A történet érdekel nagyon (bár így még nem láttam leírva a páros ship-nevét, de én nagy Snanger fan vagyok szóval, ha felkerül bárhova azt is valószínűleg ugyanúgy követni fogom, mint a Conjunctiont :D). Én nem vagyok egy nagy teás - az oldalt azért megnéztem -, de ez senkit se állítson meg :D

    Az új designnél az, hogy piros miért nyert már meg? Ja, megvan, mert a piros a kedvenc színem. Én tűkön ülök már, hogy lássam.

    Én kívánom neked, hogy a szünetben tudj pihenni is, ne csak azon gondolkodj, hogy mit kéne csinálni itt-ott amott. És nagyon boldog blogfordulót! :)

    Várom bármilyen frissed! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nekem tökéletesen leírta az orientation fázist ez a gif, ha nem laptopom lenne, és nem fájna a szívem a monitorért, párszor dobáltam volna :D

      Az a vicces, hogy sikerült és még így se kerültem be, de erről majd mesélek később :D ez a projekt fázis kész katasztrófa, egyszerűen gyalázat, de majd...

      Lol, oké, nem tudom, nekem így volt evidens a ship név :D úgyhogy majd átírom, köszi. Kicsit megálltam benne, de most karácsonyra kész szeretnék vele lenni, úgyhogy erőbedobással dolgozom rajta :3 én sem, nem is értek hozzá, de a Méreggel átitatott varázslat c. könyvben annyira szép volt, mágikus és tetszetős, akartam vele írni :D
      Igen, az jó, hogy felismerte és nem lett nagyobb baj. Most úgy tűnik, jól van, remélem, így marad...

      Ma szeretnék vele dolgozni, úgyhogy ha minden igaz, nem kell sokat várni a designnal :3

      Köszönöm szépen, neked is kívánok pihenést, aztán benézek hozzád, láttam már a sok recepted ^.^

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.