Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2022. december 2., péntek

Adventi kalendárium

Hellobello!
Cím: Adventi kalendárium
Kategória: kihívás – haiku
Besorolás: egyperces, drabble, karácsony
Figyelmeztetések:  
Korhatár: G
Forrás: saját kútfő, minden jog fenntartva. 
Terjedelem: 367 szó
Köszönet: Drága Leah volt az, akinek kipattant a fejéből ez a kihívás, és a Wattpadosok csoportba kitette. Azonnal tudtam, hogy részt akarok venni rajta, már csak azért is, hogy ösztönözzön.
Megjegyzés 1: Tegnap akartam kirakni az advent kezdetével ezt a bejegyzést, de a css kódok összeesküdtek ellenem, így csak ma sikerült :(
Megjegyzés 2: Egy kis helyzetjelentés: amíg a félévem le nem zárul, addig nem hiszem, hogy sokat leszek, viszont karácsonykor a munkahelyen is kaptam 3 hét szabit, amikor szeretnék aktívan visszatérni. No meg ne felejtsük el a Wattakarácsonyt (húh, olyan angyalkát kaptam, aki kihívást fog jelenteni, de már gondolkodom, hogy mit írjak neki) és a blog 4. születésnapját! hA mást nem, akkor egy designt fogok készíteni rá. (Van egy másik ötletem, de meglátjuk, hogy belefér-e az időmbe :( )
Jó olvasást!💖 További szép napot!
* * *
Feladat: A lényeg, hogy december 1-től 24-ig mindennap írj valamit a megadott szavak, kifejezések használatával (legalább egyszer szerepeljenek benne). Akár össze is vonhatsz többet, ha úgy jobban tetszik. A terjedelmet és műfajt illetően csak a fantáziád (és az időd) szab határt. 

01. Dekoráció
02. Rénszarvas
03. Szánkó/korcsolya
04. Forralt bor
05. Család/rokonok
06. Csillagszóró
07. Randi
08. Fantázia
09. Fényképek
10. Zene
11. Első
12. Kéz/ujjak/érintés
13. Téliszünet
14. Hó/hógolyó
15. Tánc
16. Kívánság
17. Mézeskalács/bejgli
18. Kandalló
19. Ígéret
20. Karácsonyfa
21. Álom/emlékek
22. Sűtés/főzés
23. Ajándék
24. Szeretet/szerelem

Annyi időm nem volt, hogy minden nap írjak egy párszavast (talán majd jövőre, ki tudja), de mindenképpen ki akartam tölteni a játékot, így haikukat hoztam :3 Nehezebb volt, mint gondoltam... de megvannak! Menjetek a dátumokra, és klikk után lenyílik :3

December 01.
A halál fütyül
A dekorációra,
Lelkünk a lényeg.
December 02.
A havon fénylik
Rénszarvasok között a
Hold nagy sarlója.
December 03.
Betörik lelkem
Jege, és elsüllyedsz
A korcsolyáddal.
December 04.
A forralt bor egy
Meleg társ ölelése
Hideg magányban.
December 05.
Bármit is tettem,
Tudom, hazajöhetek,
Család az család.
December 06.
Serceg, villan
A csillagszóró, ékes
Fénye varázsol.
December 07.
Megláttam és nem
Hittem el a látomást,
Randira hívtam.
December 08.
Fantáziám, mint
Tintatenger, és benne
Lubickolok én.
December 09.
Sárgult fényképek
Lapjain, port vert a múlt,
Hiányt hirdetnek. 
December 10.
Utolsó akkord
Az élet zenéjének 
A halál. Végszó.
December 11.
Az első hó majd
Búcsúcsókot lehel az 
Ősz avarára.
December 12.
Testemen vibrál
Érintésed, sejtjeink
Összesimulnak. 
December 13.
Végre eljött a
Téliszünet, de az a
Baj, el is repült.
December 14.
Lehullott a hó, 
Erdőt, mezőt takaró
Nagy bundazakó. 
December 15.
Táncra hívtam a
Halált, ő kézen fogott
És keringőztünk. 
December 16.
Csillagot fogtam, 
A kívánságom, hogy hadd
Fogjak még egyet. 
December 17.
Mézeskalácsot
Eszegetve, varázslat
Hull a szívekben. 
December 18.
A kandallóban
Ropogó tűz elűzi 
A jeges szelet. 
December 19.
Oltárnál lévő 
Csókunkban az ígéret 
Csendült: Örökké. 
December 20.
Karácsonyfára
Fontam díszes girlandot 
A szeretetből. 
December 21.
A lámpalángtól
Pislákoló álmok az
Éj tűzesői.
December 22.
Sütés során a
Sűrű kalácstésztába
Mosolyízt szórtam.
December 23.
Minden áldott nap
Ajándék, csak bátran bontsd
Ki, aztán éld meg.
December 24.
Meleg szobában
Impozáns karácsonyfa
Alatt szeretet.

2 megjegyzés:

  1. Ez milyen jó ötlet! És pont ma csekkoltam, 11-én, amikor reggel arra az üzenetre keltem, hogy a szüleimnél leesett az első hó, ahogy arról te is írtál :D ennek úgy tudok örülni, még úgy is, hogy itt felém csak az eső esik.
    Személy szerint még mindig küszködöm azzal, hogy rendszeresen leüljek írni, de azért megpróbálok egyet-kettőt megcsinálni ezek közül, csak úgy magamnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ha szeretnéd, töltsd ki, van még idő :D a lényeg szerintem ezekkel az öröm az írás felé, hátha ad motiváltságot.
      Nálunk nem esett :( idén nem láttam még hót, sajnos, de még reménykedem, hátha!

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.