
Az írás 50% ihlet, 50% próbálkozás elmagyarázni az internetnek, hogy ez most tényleg jó lesz, ha egyszer befejezem.
Laerthel posztja (link itt) kimondta az igazat, amit már egy ideje én is éreztem, de eddig csak a kávéspoharamnak suttogtam: író vagyok, nem varázsló, bár néha úgy érzem, minimum Gandalfnak kéne lennem, hogy eladjak bármit is (legalább a lotr fanok megtalálnának).
Ma arról szeretnék beszélni, milyen valójában írónak lenni 2025-ben. Nem, nem az írásról – azok a könnyeim már csak egy külön posztban férnek el (vagy egy kisebb tóban...). Most a marketingről akarok beszélni, mert sajnos, már nem elég, hogy egy író valamit kiköhög magából és utána... utána mi is lesz? Megtalál a közönség csak úgy? Meg egy kiadó és kiadnak? És azonnal bestsellert csinálnak belőled? Édes vagy.
A modern író napi rutinja: (természetesen a kivételek erősítik a szabályt)
- 30% írás, már ha éppen sikerül, és nem csak doksik nyitódnak és csukódnak, mint egy horrorfilm ajtajai.
- 20% sírás, cserébe kreatívan: egyik nap a zuhany alatt, másik nap a karakter nevében.
- 50% szorongás, hogy most akkor hogyan kéne erről posztolni úgy, hogy cool, rejtélyes és emlékezetes legyen, de azért ne tolakodó vagy cringe???!
- „Ossz meg idézetet!” – De mi van ha senkit nem érdekel? Ha túl rossz és klisés? Vagy ha túl jó és ellopják? Mi van, ha ÉN SEM ÉRTEM MÁR, MIT AKARTAM MONDANI a bőröndös álomjelenettel?!
- „Legyél rejtélyes!” – Hogy mondj keveset, de azzal elég sokat? – „Amikor tudod az fog történni a tudodkivel abban a fura jelenetben és akkor a másik...” – Ki érti ezt? Én biztos nem.
- „Legyél önazonos!” – De ki vagyok én? Leginkább egy kávéval működő multitool, aki egyszerre próbál brandépítő, borítókészítő, író, szerkesztő, lelkisegélyvonal saját magának és közösségimédia-specialista lenni. Jó, akkor kiírom, hogy „Ma háromszor próbáltam megírni egy jelenetet, de inkább rendet raktam a zoknis fiókomban. Dráma, romantika, katarzis: majd holnap. #real #deep #sockcore” – Elég önazonos? De persze, mindenkinek van zoknis fiókja.
- „Kerüld a kliséket!” – Hogyan, ha napi 11000 könyvet adnak ki világszerte??? Hogyan lehetek egyedi egy ennyire zsúfolt piacon? Már az is klisé, hogy valami nem klisé.
- „Légy aktív a közösségi médiában!” – Persze, írok, kommentekre válaszolok, livestreamelek, posztolni próbálok, másokat követek, TikTokon próbálok egy új trendet, ami lejárt már 2024-ben, szövegszerkesztést tanulok, grafikai programokkal ismerkedek, ja, és közben a második fejezet csöndben gubbaszt a mappájában a meghajtón. De legalább tudom, hogy melyik színpaletta „pszichológiailag vonzó” a célcsoportomnak. (A célcsoportom: emberek, akik szeretik az érzelmi rombolást, sárkányokat, vagy mindkettőt egyszerre. Sárkánytéma éppen most nagyon dívik és dope.)
- „Légy türelmes!” – Vagy ne, mert az internetes kultúra gyors, a trendek percek alatt jönnek-mennek.
Előző rész | Adatlap | Következő rész |
Drága Abeth!
VálaszTörlésEzeket a helyzeteket teljesen átérzem, főleg az elmúlt két hónapban ugyanígy voltam én is. Akartam írni, nem jött össze, helyette bőgtem egy sort, hogy nem tudok befejezni egy fránya ficet se... :D Nagyon egyetértek minden soroddal. Nagyon ötletes ez a Folyékony gondolataim bejegyzés!! ♥
Remélem, minden rendben veled azért. :) Kitartást kívánok neked!
Oh és: Szeretnék én is csatlakozni az IIKK-hoz.. :D <3 Hit me up, ha kész, hehe. :D ♥
Hát igen, örülök, hogy sikerült belőle kijutnod és hoztál nekünk egy szépséget :3
TörlésKöszönöm szépen, hát ilyen kis vállveregetés mindenkinek, aki volt hasonló helyzetbe.
Fogjuk rá, hogy minden rendben, alakulnak a dolgok, csak eljutok végre oda, hogy lesz is időm írni :D
Úgy tűnik, páran lennénk a csoportban :D wattpadon is jelentkeztek.