Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2023. július 24., hétfő

Alternatív érettségi

Hellobello!
Cím: Alternatív érettségi
Kategória: egyéb – tag
Figyelmeztetések: 
Terjedelem: 1421 szó
Forrás: Felnőtt szemmel c. blogról indult az egész kihívás, bár nem lettem kihívva, szerettem volna kitölteni, „leérettségizni” :P (nézzetek be a blogra, érdemes! Sok, a napjainkban fontos témát boncolgatott az írója)
Megjegyzés: Rég hoztam taget, úgyhogy eljött az idő, hogy kitöltsek egyet  :3 olyanjó volt, bár jó ideje ültem már fölötte, de csak elkészült! 
Jó olvasást!💖 További szép napot!
* * *

Szabályok:

  • Írj néhány kedves szót arról, akitől kaptad a kihívást. Ha nagyon szereted őt olvasni, belinkelheted a blogját is.
  • Az én alternatív érettségimen három tárgy van: random tények, emlékek, és fantázia. Mindhárom tárgyból húsz-húsz „tétel” van. Ahhoz, hogy átmenj, legalább tízet meg kell válaszolnod tárgyanként, amiket te választhatsz ki.
  • Nincs rossz válasz!
  • A válaszaid után illeszd be az eredeti kérdéssornak, vagyis ennek a linkjét, hogy a kihívottaid is tudjanak válogatni a hatvan kérdés közül.
  • Hívd ki azokat, akiknek szívesen feldobnád a napját; vagy azt, akit a vizsgák közben megjutalmaznál még egy vizsgával!

Kérdések: 

  • Itt találhatóak, mivel nagyon sok, így nem másolom be őket. 

Válaszaim:

R A N D O M   T É N Y E K

1. Melyik a kedvenc évszakod?
A tavaszt mondanám, amikor kezd végre jó idő lenni, de mégsem meleg, és minden zöldbe kezd borulni. Van valami bája.

2. Van olyan könyv, vagy film, amit kötelezővé tennél az iskolában? Miért?
Harry Potter könyvsorozatot, szerintem jó kezdés megszerettetni a diákokkal az olvasást. Persze, nem mindenkinek fog bejönni, de én pl., meg a testvéreim is ezzel szerettük meg. Bájos, varázslatos, egyedi és nem száraz.
Mondjuk a Jó reggelt, Vietnám! – annak ellenére, hogy ez egy vígjáték, mégis kritikával szolgál a hadseregre, megemlítik a koreai háborút, politikát, a médiát és a cenzúra működését, jól van bemutatva a kulturális szakadék a két ország között.

3. Tejre a müzli, vagy müzlire a tej?
Müzlire tej, mert müzlit akarok enni, nem pedig tejet inni.

4. Melyik a kedvenc mémes oldalad?
Egyetemista lévén S. Oszkár volt az első, de Ájemdibit is szeretem, meg a BME vegyész karnak van a jöttem_titrálni és ennek hatására a tanárok indítottak egy jöttél_volna_titrálni oldalt is, néha olyan meme párbajok mennek :D

5. Van olyan dolog, amitől félsz, de mások számára ez a félelem érthetetlen?
Nem mondanám félelemnek, inkább csak szorongani tudok a csoportos ölelésektől. Egyszer voltam egy írós táborban, imádtam a szobatársaimat, de egyszer megöleltek csoportosan... rossz élmény volt, alig kaptam levegőt, meg minden. Egyszerűen ez van...

6. Mit tudsz a legjobban főzni?
Folyamatosan fejlődök, szeretek főzni. De... Grácban vittem tökélyre a sonkás, kenyeres, rántottámat, ezt itt.

7. Van olyan videó, ami minden alkalommal megnevettet? Melyik az?
Szirmaitól imádom a Hercules legendája c. videót :D bármennyiszer meg tudom nézni. „Minden a tervek szerint halad arcól behalok XD
8. Napfelkelte, vagy naplemente?
Inkább naplemente, lévén, hogy a napfelkeltéket legtöbbször átalszom XD

9. Van valami olyan szokásod, amivel véded a környezetet?
Szelektív hulladékgyűjtést betartom, nem pazarolok feleslegesen műanyag fóliákat és ilyesmi. Tudom, van hova még fejlődni, de igyekszem ezekkel az apróságokkal is tenni a környezetemért.

10. Mi a kedvenc társasjátékod?
Dixit * - * A világ egyik legjobb játéka. Bár azért egy Robbanó cicák is nagyon jó :3 mostanában pedig a Res Arcanába kezdek belejönni.

E M L É K E K

1.Van olyan kiegészítőd (óra, nyaklánc, karkötő stb.) amihez különösen ragaszkodsz? Miért?
A fülbevalómhoz, nyakláncomhoz és a ráfűzött gyűrűhöz. A gyűrűt a dédmamámtól kaptam, mert hogy nem éli meg azt, hogy férjhez megyek, és látni akart az ujjamon gyűrűt (így is 100 évig élt). A fülbevalókat anyai nagyszülőktől kaptam ballagásra, míg a láncot a szüleimtől. Még van egy karkötőm, ami az apai nagyszülőktől származik, de azt ritka alkalmakkor hordom.

2. Kaptál már beírást az ellenőrződbe? Ha igen, miért? (Vagy miért kaptad a legtöbbet?)
Igen. Kaptam, méghozzá azért, mert :D ezt figyeljétek :D „Keresetlen szavakkal gazdagítom a tanórát” – avagy nem volt jó kapcsolatom a nyelvtan tanárommal... Anyámék meg otthon csak kiröhögtek, mikor elolvasták XD

3. Mi volt a legértékesebb dolog, amit valaha nyertél?
Okleveleken túl, egyszer részt vettem egy fanfiction novellaversenyen (valamikor kiteszem blogra) és kaptam egy kis Allen Walker játékbábut, aztán azóta már nem tudom, hol van :D

4. Mi volt általánosban a kedvenc online- vagy videójátékod?
Roller Coaster Tycoon * - * mondjuk azt a játékot mai napig is imádom :3 egyszer gondoltam, hozok róla bejegyzést.

5. Mi volt a jeled óvodában?
Tulipán. És meglepő módon az a kedvenc virágom is.

6. Melyik tárgyat tanította a kedvenc tanárod, és mitől vált a kedvenceddé?
Matekot. Érdekes módon a legjobb tanárom általános iskolában volt, és azóta sem, sem a gimiben, sem az egyetemen (ott pláne nem), imádtam a nőt, beszólogatott meg szívatott néha, de nagyon jól tanított. A másik a fizika tanárom volt, sokat segített még gimiben is nekem korrepetálásokkal. Olyan sajátos stílusuk volt.

7. Sírtál már fiú, vagy lány miatt?
Hogyne. Biztos, hogy többször, mint kellett volna/megérdemelték volna.

8. Mit tartasz a legnagyobb dolognak, amit eddig elértél?
Hogy lediplomáztam, azt hiszem, abból is a vegyészmérnöki BSc záróvizsga volt nagyobb kihívás. Lehet elég szarul hangzik, de abban kemény munkám volt, sosem gondoltam, hogy elvégzem, sosem volt tervben, mindig gépészmérnöknek tudtam elképzelni magam. Nem volt könnyű tudás nélkül behoznom magam, majd csak egy félév csúszással végezni, hagyhattam volna az egészet a picsába, de nem, elvégeztem, és most jó helyen vagyok.

9. Mi volt a legérthetetlenebb indok, amiért véget ért egy barátságod?
Hát... én nem tudom, mi van az egyik barátnőmmel, szerintem jól megértettük egymást, és így néha napján írunk egymásnak, hogy de jó lenne találkozni, aztán mikor mondok egy időpontot eltűnik hónapokra/nem válaszol. Nem értem... :( próbáltam kérdezni, hogy mi a baj, de ő szerinte nincs semmi, miközben már nem beszélgetünk. Még volt idő, mikor próbálkoztam, de aztán... elmúlt, ez is, mint minden az életben.

10. Mi volt életed első könyve, amit elolvastál?
Harry Potter. Ez úgy kezdődött, hogy amikor még óvódások voltunk, anya esténként olvasott nekünk, akkor én és a tesóm odakuckóztunk az oldalára, és mindig olvasott egy-egy Harry Pottert, majd Gyűrűk Ura fejezetet, és persze, hogy utána már mi magunk akartuk elolvasni őket :D

F A N T Á Z I A

1. Mi az az esemény, amit a legjobban vársz? Hány nap van még addig?
Ez a záróvizsgám volt, amikor elkezdtem ezt a kihívást, akkor még bőven előttem volt, most már túl vagyok rajta ^.^ de akkor így nézve, szeptemberben – ha felvesznek az infóképzésre (azt is várom, de kicsit izgulok, hogy nem fog sikerülni :( ) – a párommal elmennék együtt nyaralni az első egy hétben.

2. Mi az álommunkád, amivel negyven évig szívesen foglalkoznál?
Valami gépészmérnök szakma, szívesen terveznék, de az a helyzet, ahhoz még valami képzést el kéne végezni, mert nem géptervező vagyok XD a másik amúgy valamilyen szeszfőzés lenne, élelmiszermérnök, nagyon élvezném. Uh, nagyon! Igen, álommeló lenne * - *

3. Ha írtál/írnál regényt, az miről szól(na)?
Itt és itt vannak az ötletek.

4. Ha holnap azzal a tudattal ébrednél, hogy egyvalami megváltozott a külsődön, miben reménykednél, mielőtt a tükör elé állsz, és meglátod?
Hát nem igazán vagyok megelégedve a fenekemmel és a combjaimmal, előbbi lapos, utóbbi pedig vastag kicsit. Bár alapvetően szeretem magamat, a testemet, de fenékre ahányszor gyúrtam, nem történt változás :D Ez van.

5. Mi a célod a blogoddal? Mekkora olvasottságnál éreznéd azt, hogy ennél már nem szeretnél többet?
A szórakoztatás, magamat és az olvasókat is. Ez egy felület arra, ahol jól érezzem magam. Szeretem a blogom, szeretek írni, szeretek a kóddal bíbelődni és remélhetőleg másoknak is a kedvére teszek ezzel, vagy ha nem, így jártam :D ez egy felület nekem, ahol úgy írhatok, ahogy akarok.
A másik kérdésre válaszolva nem hinném, hogy lenne az olvasottságban határ, ha egyszer úgy adódna :D adja isten.

6. Szerinted van élet a Földön kívül? Mi történhetne, ha hirtelen felvennék velünk a kapcsolatot?
Nem hiszek bennük, de ha valóban ez megtörténne, az valami újat hozna a tudományba, a világ ismeretébe. Bár persze, miért akarnák velünk felvenni a kapcsolatot? :D

7. Ha egy durva buli után arra a tudatra ébrednél, hogy megcsaltad a barátod/barátnőd, akivel évek óta együtt vagy, viszont 100%, hogy ez csak úgy derülhet ki, ha te magad elmondod, elmondanád?
Igen, nem bírnám, ha a lelkiismeret őrölne.

8. Ha létezne Dumbledore Merengője, te hogyan használnád? Gyakran belemerülnél? Mit néznél legszívesebben vissza?
Elsőre azt mondtam volna, hogy igen, sok-sok boldog emléket megnéznék. De belegondolva, nem lenne egészséges mindig a múlton rágódni, tovább kell lépni, így nem hiszem, hogy gyakran használnám, csak ha rám tör a nosztalgiavonat, vagy mondjuk elfelejtettem valamit :D megkereshetem, hol hibáztam, ilyesmik.

9. Hogyan változna a világ, ha kiszivárogna, hogy tíz évünk van hátra egy meteor becsapódásáig?
Szerintem pont ugyanígy: Don't look up – valakik elhinnék, valakik nem és a meteor pedig így is, úgyis becsapódna.

10. Szerinted működhet kapcsolat szegény és gazdag családból származó fiatalok között? Tegyük fel, hogy mindketten most végeztek az egyetemmel, és mindketten most kezdtek el dolgozni, hasonló kaliberű munkát.
Szerintem igen, bár lehet én vagyok idealista. Persze, ehhez az kell, hogy a felek ne származás alapján ítéljék meg egymást, legyen megfelelő egyenlőség.

Kihívottak: aki csak szeretné, mivel engem sem hívtak ki, így nem érzem annyira fairnek, hogy megtegyem. De aki  kitöltené, linkelje! :3 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.