Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2021. január 14., csütörtök

Félévzárás #7

 Hellobello!

Szeretném megelőlegezni, hogy ez a bejegyzés sem nem vidám nem lesz, sem nem kedves, hanem egy jó adag rinya és negativitás lesz benne olvasható. Mindenki saját felelősségre vágjon bele! 

Az előző félév sem éppen volt sétagalopp, nos ez sem, annak ellenére sem, hogy még csak nem is záróvizsgáztam idén, hanem csak tavasszal fogok! szóismétlés lvl.99 De már komolyan mondom, talán jobb is, hogy a dékánhelyettes asszony nem adta meg az aláírást, még ha ezért továbbra is nagyon meg vagyok orrolva rá. Nagyon. (Hál' isten nem találkoztunk szigorlaton, mert szerintem ő is emlékszik rám :'D)
Már szeptemberben úgy lett beosztva az órarendem, hogy az elméleti tárgyak mind online zajlottak, a laborok pedig ömlesztve jelenlétiben. Ezzel nem is lenne gond, csak amikor tudom, hogy nem érek haza, ezért inkább az egyetemen végig ülöm az online órát is a labor után... pont ugyanott tartottunk, hogy akik nem a közelben laktak, azok a kampuszon dekkoltak, szívták együtt a levegőt. Mondjuk, nem igazán volt sok laborom, így ez kevésbé érintett, de az öcsémnek, akinek hat is akadt, őt megviselte rendesen ez az ide-oda inga. Nagyon remélem, hogy lassan vissza fog állni minden a rendes kerékvágásba, és mire záróvizsgázni fogok, akkor nem egy képernyőt kell bámulnom. Nem hatékony ez a digitális oktatás. Nem figyel úgy az ember. Legalábbis én nem, az egyetemen, mert már benn vagyok az egyetemen, meg társítok hozzá egy gondolatot, hogy itt tanulás miatt vagyok, akkor már foglalkozom is ezzel, de otthon... elszöszölök a semmivel, hitegetem magam, hogy van időm tanulni, vagy majd úgyis lepuskázom, arról nem beszélve, hogy hallgatni az előadásokat... nos, a figyelem lekötésemmel mindig is probléma volt, de az online órák számomra egyenlők a bealvással és az unatkozással, nem tudnak megfogni, még annyira sem, mint jelenlétiben. És a tanárok nagyja nem is próbálkozik érdekesen előadni (mondjuk, majdnem százévesek, őket nem lehet rábírni a változásra). Örülhetek, ha van óra. Volt olyan tárgyam, ahol kirakták, itt a jegyzet, tanuld meg, kapsz belőle egy házit és írsz két zh-t és ennyi... Hadd ne mondjam, hogy pont ennyit is ért. Én ennyit egy házival, mint ebből a tárgyból, nem szoptam, viccet félretéve. A végén már zokogtam, mire volt pár rendes csoporttársam, akik segítségemre siettek és elmagyarázták, hogyan is kéne behangolni a rendszeremet a MATLABban, aminek eredménye annyira fura lett... de nem is érdekelt már, csak legyen meg a kettes. Amit a zh-ból valahogy összevakeráltam. Ezzel a tárggyal csak az a baj, hogy záróvizsgás, tehát még fogok vele rendesen szenvedni. (De azért kérdőívben elküldtem a tanárt a picsába.) Én értem, egyetemen másképp megy a tanulás, vannak tárgyak, amikből megtehetik, hogy itt a könyv, tanuld meg, magold be, de vannak, amiből nem.
Amúgy a BME kevésbé a beadandók egyeteme, inkább zh-zások vannak, mint házik (vagy legalábbis az én karomon, szakomon (kivéve a jegyzőkönyveket)). Kivéve most a digitális oktatás miatt, amikor egy rakat beadandóval megnyakaltak minket, hogy úgy sem csinálunk semmit, akkor legalább ezeket. Köszi, köszi. Volt egy tervezésem, a szakdolgozat konzulensemhez jelentkeztem, hogy kicsit ismerjük meg egymást, vagy valami ilyesmi, kiadott egy olyan feladatot, amihez nem ért, és mikor kértem segítséget a szimulációmhoz, mert az első verzió valamiért nem akart működni (amikor bezzeg újra csináltam, akkor meg semmi baja sem volt!), megjegyezte, jah, ő sosem használta ezt a programot. AKKOR MI AZ ISTENÉRT ADSZ KI ILYET?! És ha csak ez az egy baj lenne a pacákkal... lassan szexuális zaklatásért feljelenthetném, annyira közvetlen. De már fél éve le van meccselve vele a szakdolgozat témám, más tanár meg még csak nem is válaszolt, úgyhogy egy jó nagy adag toleranciát összegyűjtök most februárig, míg el nem fogjuk kezdeni, hogy valahogy kibírjam. De cserébe elvisz Paksra a primer körbe, ez az egy dolog éltet. 

Igazából idén nem volt sok tárgyam, emiatt kerestem is munkát, de egyrészt covid-19 miatt senki sem akart egy diákot foglalkoztatni, aki jár-kel a városban és ki tudja hol kóricál, másrészt diploma híján is sokan visszadobtak, pedig vagy húsz helyre írtam, egy jó része meg természetesen még csak válaszra sem méltatott. A lezárások után meg szinte már mindegy volt, mert addigra eljött a szorgalmi időszak vége és a vizsgaidőszak kezdete.

Idén sok vizsgám nem volt, de az is mind szóbeli, nehogy a jóisten kegyes legyen hozzám (Tudom, tudom, másnak nehezebb, minek ide a sok dráma, mindenkinek más és más a féléve). Arról nem is beszélve, hogy az egyik vizsgás tárgyam egy retkes szabvál volt, amit azért vettem fel, hogy a minimum kreditszámom egyáltalán meglegyen a félévben. Hogy lehet egy szabvál vizsgás, de komolyan o.o Rájöttem, hogy az anyagtudomány nem érdekel, valami elméletisebb embernek való ez a tárgy, nem nekem... aki csak a fizikai kémiára, szervetlenre, általános kémiára ismert rá a tárgyban, és egyiket sem épp szerettem pár félévvel ezelőtt. De legalább meglett, a tanár rendes volt a vizsgán, kedélyesen beszélgetősre vettük a figurát. 
A mostani nagy félelmem a szigorlat volt, amiből tavaly meghúztak. Kétszer. Hatalmas az anyag, másrészről pedig nem is magolást várnak el, hanem probléma megoldást, tervezői készséget, ami szerintem jó, így lehet érthetően megtanulni, mert a képletek úgyis benne lesznek a könyvben és/vagy programban, senki sem várja el, hogy tudjam minden tagját, csak így viszont logikusan kellett összefűznöm, hogy na akkor most van egy anyag, amit extrahálunk így, és a kolonna ilyen, meg ilyen lesz, de az utána lévő száz fokos elegyet le kéne hűteni, milyen áramban, milyen közeggel, milyen típusú hőcserélővel és akkor hogy számolok, hogy gondolnék bele, milyen modell és módszer alapján... Először novemberben akartam menni, de természetesen nem készültem fel addigra, úgyhogy maradt a január eleje, amikor pedig pont lebetegedtem, így egy hetet megint csúsztattam és most hétfőn ugyan nyögve-nyelve, rendkívül idegesen, de teljesítettem a tárgyat. Az a baj, ha rápánikolok, és elkezdek hibázni, akkor halmozottan mondok hülyeségeket és katasztrófába torkollik az egész. Nem vagyok jó szóban, sosem voltam... és soha nem is leszek, pedig valahogy majd el kell adnom magam... xD Jah, meg amit itt online szóbelin utálok, hogy azonnal kell beszélni, a végén már én  kértem, hogy hadd rajzoljam le a diagramot, írjam le a képletet, mert egyszerűen már tényleg kínosan faszságokat mondtam. Nekem fejben úgy nincs meg, szükségem van egy lapra és tollra, mert amíg leírom, addig végig is gondolom.

Összegezve, mindig azt hittem, hogy az egyetem eleje volt nehéz, és a diploma felé csak könnyebbedik. Nos, nem, én naiv. Egyszerűen csak átalakultak a nehézségek.
Úgyhogy alig várom, hogy végezhessek és Msc-n azt csinálhassak, amit akarjak. Igaz, azzal is most kaptam észbe, hogy ahhoz, hogy szeptemberbe kezdhessek, most februári 15-ig le kell adnom a jelentkezésemet. Wtf, miért? És aki februárban kezd, annak meg nov. 15-ig kell, ez hogy jött össze?
Gondoltam, hogy elmegyek Skóciába szeszipari mérnöknek, csak most a brexit miatt ez teljességgel kiesett, még megnézem Csehországot, hátha találok valamit, ki tudja. Mióta itthon sört főzünk és cidert készítünk, érdekel az ezzel való foglalkozás, oké, azért is, mert megiszom :D De most, amibe bele vagyok szerelmesedve, ahogy néztem a képzéseket itthon, az a vegyipari gépész. Egyrészt, mert a vegyészmérnök képzésemet tudnám kamatoztatni, és nem ment el 4 évem a semmire, másrészt mindig is gépész akartam lenni. Felvételiztem is, csak a nyelvvizsga hiánya végett nem lett meg a kellő pontom akkor még. Most viszont három különbözeti tárggyal együtt átmehetnék. És akkor végre tervezhetnék * - * Mindig is fizikás, gyakorlatias ember voltam, nem volt nekem való a vegyészmérnök képzés, túl elméleti, no meg nekem nincs türelmem, hogy cseppekként nézzem csinál-e valamit az oldat, vagy nem. A folyamatmérnöki specializáció kicsit művelettanosabb volt, így ezt nem bánom, hogy választottam, de azért... köszi szépen, elég volt. 
Tervek vannak, mindig is voltak, hogy mi lesz, még a félév zenéje! :3

Most, hogy kipofáztam magamból mindent, ami nyomta a piciny lelkemet, hozom a szokásos kis összemérést az előző félévvel
  • Hobbik: Covidnak hála reneszánszomat éltem ebben a félévben :D
    Többet olvastam, mint szoktam, több sorozatot és filmet is megnéztem, újranéztem.
    Írtam, igaz már itt megjegyeztem, hogy nem annyit, mint mondjuk a tavalyi évben, de azért hoztam néha valamit, ezen kívül a nanowrimonak is nekiestem. Nem, szokásomhoz hűen nem sikerült a 50K, de viszont 30K igen, még ha abban két újraírás is van, és az I, the Soldier folyamatosan készülődik. Szeretek vele foglalkozni, végignéztem hozzá az összes Marvel filmet újra, van egy egész forráslistám, ahonnan rengeteg mindent szedtem, aztán majd reméljük minél előbb is hozom nektek a folytatást :D
    Szerepjátkozás éjt napallá téve ment, havi 30K szerintem simán van (és pont a márciusban kezdett karantén óta játszunk), most találtam egy olyan társat, akivel az egyik játékunk az 1860-as évekbeli Magyarországon játszódik, míg a másik a 2. világháború RAF pilótái között. Fórumokon hullámokban játszottam, ahhoz kevésbé volt kedvem, de akadt idő, mikor jó pár napig oda is írtam, majd még fogok, vissza kell rázódnom.
    Ezen kívül rengeteget szerkesztettem, főképp borítókat, amik főképp a wattpadon tekinthetőek meg, de a Primadonnára is tettem egy-két munkát, és most is épp két design van a kezem alatt, amiből az egyik már kész, a másik meg szerintem másfél héten belül kész lesz.
    Ami ebben a félévben részemről nem ment, az a szaxofonozás, nem is értem miért, egyszerűen csak nem volt kedvem, de most majd megint szeretnék, vannak kották, amiket le akarok tölteni és kipróbálni, mennyire megy :D
    A sportot meg hagyjuk, bár ráálltam a futógépre egyszer-kétszer, de többször nem. Talán most... Talán nem most, ki tudja :D 
  • Szerelmi élet: Volt olyanom? Nem ebben a félévben, az tuti! Mivel valóban nem mentem sehova, így nem is volt lehetőségem nagyon ezen változtatni. 
  • Tanulmányok: A távoktatásnak köszönhetően valószínűleg jobb lett, mint ami. De mondjuk tényleg nem volt annyi tárgyam, hogy megpusztuljak, csak egy-két beadandó kergetett a Pokolba és vissza. De összegezve nem lett rossz félévem. A következőben pedig már csak egy tárgy és egy szakdoga lesz :P
  • Szociális élet: Nos... Ez az egy, amit nagyon sajnálok. Elég introvertált személyiség vagyok, így azért a lezárások nem készítettek ki, elvoltam és vagyok a saját levemben, viszont a barátnőim nagyon hiányoztak. Ugyan, videóchateltünk, meg a facebookon tartottuk a kapcsolatot, de az mégsem ugyanaz... Nem is tudom már, mikor találkoztunk utoljára: még az egyetemen szerintem októberben, de azóta egyáltalán nem, és nagyon hiányoznak! :( A velük való programok és szórakozások, no meg ők maguk is, meg két barátnőm bepasizott, le kéne csekkolni a két hímegyedet, hogy megfelelőek-e ;) 
  • Időbeosztás: Of course, hogy nem sikerült. Mindig mindent az utolsó pillanatban szeretek megoldani. Oké, nem a legutolsóban, de abszolút igaz rám: amit holnap is megtehetsz, azt ma nem kell. 
  • Bloggerkedés: Ezt azért emelem ki, mert idén igyekeztem nagyobb hangsúlyt fektetni abba, hogy más platformokon is megjelenjek (akár angolul), még ha még mindig a blogger a kedvencem (valószínűleg örökre). Másrészt szeretek nézelődni másoknál: ki mit tett ki, cserélt-e épp dizit, és a kommentelési szokásaimon is elkezdtem javítani. Úgy érzem, hogy a bloggerkedés nem csak annyi, hogy megírom a posztot és kirakom, másrészről másokkal is kezdtem megismerkedni, ami fura kicsit, de másrészről meg tök jó :D 
Mindig leírom, hogy mi lesz a blog sorsa I don't know why, na most nem fogom, mert már leírtam elégszer, hogy megmaradok. Ki tudja, milyen frissítésekkel, de igyekszem jönni. Ha nem így, akkor majd úgy... 

Zárószóként, nem volt valami hű, de jó félévem és valószínűleg a következő sem lesz, annak ellenére, hogy két tárgyam lesz és a záróvizsga. De most igyekszem addig pihenni, felkészülni rá. Aztán csak lesz valahogy, mindig valahogy kell lennie :D 
Mindenesetre köszönöm, hogy velem vagytok, velem tartotok még mindig! Nagyon hálás vagyok érte! Imádlak benneteket! 

A mihamarabbi viszontlátásra! Megyek ma még öcsémmel vizsgázni :D 
Vigyázzatok magatokra! Remélem ti is jól vagytok! 💖 
Kitartást a félévre, évre, kinek mi! Szurkolok nektek. 
Puszi:
Abeth

*az első gif az amino Apps tulajdona
** a második gif a Pinteresté (tökre átadja az érzéseim :D ).

6 megjegyzés:

  1. Hű, szívásnak tűnik... Nem irigyellek. Viszont a körülményekhez képest egész aktív vagy :) kitartásod is akad, amiért hatalmas taps!
    Vizsgáról eredményt mikor tudsz mondani? :) Öcsi is ugyanannak tanul? Csak mert említetted, hogy mentek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megtudtuk még csütörtökön este, hogy megbuktunk (vagyis hát ő, mert én csak segítő voltam), aztán pedig, hogy átmentünk, mivel utólag korrigálták az eredményt, mert volt egy hibás kérdés. :'D hogy rohadnának meg.
      Igen, egy évvel alattam tanul, csak más a specializációnk :D

      Törlés
  2. Az kemény, basszus! :D így utólag is gratulálok! Egyébként sok pontot ért a kérdés vagy épp határeset a srác?
    Most kifejezetten a vizsgára értem a kérdést. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden kérdés egy pont, akkor is, ha több válasz jelölhető, ha rontasz, akkor negatív pont jár, több válaszolósnál pedig aránylani kezd, így igazából minden pont, minden tizedpont számít, pláne, hogy ez a retek csak 21 pontos volt, 0,5-tel maradt le, és mivel az az egy kérdés végül jó volt, az a hiba pont nem lett negatív, hanem pozitív egy egész, így meg lett a 10,5 pont, amitől már megvan a kettes. Itt nem számít, hogy tudod-e vagy sem az anyagot (annyit tanult már rá, hogy szóbelin simán kap egy hármast-négyest, de ugye távoktatás van...), itt csak annyi, hogy a tanszék meg akar szopatni, vagy sem :D

      Törlés
  3. Bocsáss meg a kifejezésért, semmi értelme ennek a kibaszásnak. Elvileg motiválniuk kéne a diákokat... persze az élet sem könnyű, de basszus! Úgyis a munkahelyeden fogod leginkább megtanulni mit is akartak beléd verni :D csak szarul.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, hogy ez az, de attól függetlenül teljesíteni kell a tárgyat, akár szopatnak, akár nem... egy tuti, azt elérték, hogy a fizikai kémiát messziről kerüljem :D

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.