Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2024. április 11., csütörtök

Haiku próbálkozások XII.

Hellobello!
Cím: Amatőr haikuk 111-120. 
Kategória: vers – haiku
Besorolás: egyperces, drabble,
Figyelmeztetések:  
Korhatár: G
Forrás: saját kútfő,  minden jog fenntartva. 
Terjedelem: 96 + 133 szó
Eddigi részek: itt
Megjegyzés: Már múltkor is néztem, hogy mikor hoztam az utolsó haiku tízesemet. Ennek ellenére sokáig nem is jött az ihlet. Ez most ilyen katyvasz lett, nem kimondottan sikerült téma köré építenem őket. No nem baj :D 
Megjegyzés 2: Ma van a költészet napja, nem hagyhattam ki, hogy nem hozok rá, hisz minden évben próbálkozom valamivel :3 úgyhogy sok szeretettel! 
Jó olvasást!💖 További szép napot! (A végén a szokásos.)
* * *
#111.
Mágneses mező
Pólusai vagyunk – csak
Együtt létezünk.

#112.
Mázas csészében
Megpihen a lélek és
A szív szava száll.

#113.
Engem nézel és 
Csak remélhetem, hogy látsz
is, nem csak nézel. 

#114.
Nyíló tulipán
Szirmai ringnak a friss
Tavaszi szélben. 

#115.
Mámor hervadva
Ébred szürke fátyolra
A Sors másnapján.

#116.
Csillagok tánca
Égi óceán mélyén
Csodák világa. 

#117.
Szilánkos éjjel 
Lágy pezsgő ízén pattan
Mámor-buborék.

#118.
Árnyak ölében, 
Csöndben száll az élet el,
Nézem: fel vagy le?

#119.
Hazugság kardja
Éles pengével vág mély 
Sebet a szívbe. 

#120.
Padlóra folyó
Vörös patak cseppjein
Az élet csillog. 

* * *
A #111. haikut egy versenyre írtam, nevezetesen a 11. Magyar Haikunap pályázatára (tavaly is írtam egyet anno). Még egy drága blogger írt rám, hogy úgy véli, megmérettethetném magamat a versenyen (nagyon szépen köszönöm, hogy gondolt rám). A téma a mágnes volt. Sajnos, nem is érzem, hogy jól sikerült volna. Nehéz téma volt, több napon át szenvedtem vele, úgyhogy nem hiszem, hogy tovább jutok. De cserébe sok más témán is gondolkodtam, így hamar meglett a következő csokornyi haiku :D így elhoztam nektek őket. 
Amúgy a mostani beszélgetősdi arra fog vonatkozni, hogy mit csináltok akkor, amikor írni akartok, akár tudtok is, de mégsem sikerül jól az, ami aztán leírásra kerül. Szenvedtek a fogalmazással, pedig az ötlet jönne? Mostanában van ezzel problémám :( és nem tudom, hogy jutok ki belőle.  
« Előző rész   Következő rész »

2 megjegyzés:

  1. Én nem értem, miért bántod szegény 111-eskét, nekem ebből az adagból az volt az egyik kedvencem :) Szerintem nagyon jól sikerült, és remélem, a verseny is jól alakul majd!
    A 120 a másik, ami szerintem szuper lett, egyszerűen nem hiszem el, hogy ennyi mindenről lehet ilyen röviden írni.

    A kérdésed kapcsán: én nem foglalkozom vele, csak haladok tovább :D A friss részeket hajlamosabb az ember vacaknak érezni, nagyon benne élsz még a szövegben, annyit boncolgatsz egy-egy szót vagy képet, amíg már számodra értelmét veszti. Hidd el, egy friss olvasó teljesen máshogy látná ezeket.
    Szóval én csak haladni szoktam tovább, aztán ha még később is szarnak látom, majd visszamenőleg javítom, hiszen semmi sincs kőbe vésve. De ha ezt nem szeretnéd, akkor pihentesd kicsit, olvass mást, távolodj el picit a szövegtől, hogy te magad is frissebb szemmel nézd. És amikor visszatérsz hozzá, lehet, már teljesen másként fogod látni az egészet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, nem is tudom, egyszerűen csak... lehet az én elvárásaim volatk csak magasak.
      Én pont ezt szeretem a haikukban, olyan kifejezőek tudnak lennni :3

      Megpróbálkozom ezzel, mert az, hogy próbálom rávenni magam az írásra és csak szenvedek vele, még nem nagyon hozott eredményt :D pedig azt hittem, majd belelendülök egy idő után, majd visz a történet...

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.