Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2023. április 3., hétfő

< Let's Code >

Hellobello!
Megcsappantak mostanában az élménybeszámolóim, úgy gondoltam, régen túl sok is volt, és a blog kicsit más lett, mint aminek eredetileg szántam, így inkább a történetekre és versekre koncentráltam. De aztán most úgy vagyok vele, ez az én blogom, azt posztolok, amit akarok. És most februárban elkezdtem valami olyat, aminek igenis köze van a bloggerkedéshez!  
 
Kódolni.  
Nem titok, bár itt még nem szellőztettem meg a dolgot sokszor, hogy egyetem után még ki szeretném egészíteni a diplomámat egy programozási kurzussal. 18 (+2 hét szünet) hét lenne szeptembertől. Nem kis falat, hisz nulláról fog építkezni. Ezért is gondoltam, hogy kicsit elkezdek alapozni rá. Bloggerkedés miatt én már html és css kódokkal foglalkoztam, de javascripttel még nem, meg amúgy sem árt erősíteni az alapjaimat.

Így jelentkeztem a Greenfox ingyenes, 3 hetes, online #MyFirstApp kurzusára. 
Úgy nézett ki ez a kurzus, hogy saját tempóban lehetett haladni, az oktató videók neten voltak elérhetőek, bár az oktatók készítettek egy menetrendet, akinek úgy könnyebb volt, és esténként discordon lehetett segítséget kérni 17-21 között. 
Az első hét az css-sel és html-lel foglalkozott, míg a második hét a githubbal és javascripttel, az utolsó héten pedig saját weboldal elkészítése volt a feladat. Hat hétig lehet a tananyaghoz hozzáférni.

Nagy lendülettel vágtam neki, az első hét anyagát három nap alatt megcsináltam, mivel ismertem már az alapkódokat, így a feladatok nem kívántak sok erőfeszítést, tudtam haladni. Ami újdonság volt, az főképp a flex használata, és hogy hogyan lehet reszponzívvá tenni egy-egy kinézetet.
Megismerkedtem a Codepen oldallal, ami szerintem baromi jó kisebb kódokhoz, én imádom, és szeretném majd jobban kihasználni a felületet. Rengeteg munka is található fenn, kicsit olyan lett nekem, mint a Pinterest, hogy simán el tudok rajta tölteni órákat. Ingyenesen használható, de regisztrációhoz kötött.

Második héten már le kellett tölteni a VS Code-t, ez egy ingyenesen letölthető program, amiben lehet programozni, segíti az írást. Na, ez is instant szerelem volt, mennyivel könnyebb, hogy nem kell minden kódszavat egyesével bevinnem, hanem vannak panelek, amikkel segít, színekkel külön jelöli az összetartozó részeket, mappa rendszereket lát, magyarázza az egyes kódokat, ha nem lennénk biztosak és stb. Rengeteg kiegészítő is tartozik hozzá, abból egyelőre a Live Servert használom, de szerintem fog bővülni az eszköztáram :3 Nem igazán foglal helyet a gépen, és a GitHubbal összekapcsolható.

Utána a GitHubbal ismerkedtem meg. Ami egy kulcsfontosságú program a programozóknak, hiszen ezzel lehet létrehozni olyan repository-t (fájlt, fájlok összességét), amihez más is hozzá tud nyúlni, látja benne az ember a history-t, hogy mi változott, lehet egy programon többen dolgozni, stb. Számomra kihasználatlan egyelőre még a dolog, egyszerűen nincs olyan nagy kódom, aminél ez fontos, vagy amin többen dolgoznánk, úgyhogy bár le van töltve az asztali alkalmazás, egyelőre nem használom. De látom benne a potenciált.
Ha másért nem, már ezekért a programokért érdemes volt jelentkezni erre a kurzusra.
 
Ugye második héten jött a javascript (innentől JS) ismerkedés is. Itt most főképp a JS jquery könyvtárával foglalkoztunk az egyszerűség kedvéért. Igazából ezt vártam a legjobban és ebbe is bonyolódtam bele a legjobban. Erősen éreztem, hogy nincs meg az a logikai, matematikai ismeret, ami a ciklusokhoz kellett volna. Voltak a JS-nek könnyebb részei, és aztán nehezebb. Mikor még csak egy-két részt kell cserélni, vagy hozzáadni gombot, felsorolást, akármit, az még könnyű volt. Aztán az utolsó héten jött a saját weboldal készítése, és annak nagyja JS programozás volt, akkor sajnos, fonalat vesztettem. És nem is volt rá időm, így végül a kurzus utolsó műhelymunkája nem teljesen készült el. Amit sajnálok, de ennek ellenére egy nagyon pozitív élmény volt az egész kurzus, nagyon segítőkészek voltak az oktatók, jók voltak a videók, úgyhogy akinek megjött a kedve a kurzushoz, csak ajánlani tudom. Magabiztosabban nyúlok már a kódokhoz, a legalapvetőbb JS kódok is mennek, mint például a klikkelésre valami történik. Úgyhogy majd blogon is lesznek minden bizonnyal apró változtatások szépen lassan, ahogy időm engedi :3

Ennek örömére akarok majd egy html és css alapot összerakni Primadonnára nektek, hogy aki kicsit bele akar nyúlni a blogjába, azt hol éri el és hogyan teheti meg. Vagy épp milyen weboldalakon érdemes kódsegédleteket keresni, mert jó pár van az interneten. Természetesen, nem célom a kurzust helyettesíteni, mivel ingyenes, online és bármikor elkezdhető, ezért igazából tényleg ajánlom azoknak, akik szeretnének a frontenddel kicsit ismerkedni, akár csak annyira, hogy a blogjuk kódját át tudják írni, meg tudják változtatni. Annyi, hogy azért foglalkozni kell vele, vannak házik és gyakorlások, kell és szerintem érdemes időt szánni rá: aki jelentkezik vagy a hétvégéjét tegye szabaddá, vagy hétköznap legyen 2-3 szabad órája, hogy tudjon haladni. 3 hét alatt bőven elvégezhető, de ahogy említettem, 6 hétig lehet a tananyaghoz hozzáférni. 
* * *
Szerk.: 2023.08.04.
Végül ahhoz, hogy felvegyenek és kedvezményt kapjak a junior programozó képzésükbe, befejeztem a végső feladatot is, egy képgalériát kellett. Itt tekinthetitek meg, ha szeretnétek!
 
Ha bármi kérdésetek lenne a kurzussal, programokkal vagy programozással kapcsolatban, itt vagy bármelyik felületen, ahol fenn vagyok, megkereshettek, feltehetitek :3
Puszi:
Abeth
*gif a giphy.com oldalról származik 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.