Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2022. június 18., szombat

Írók kérdőíve

Hellobello!
Cím: Írók kérdőíve (bloggereknek)
Kategória: egyéb – tag, kérdőív
Figyelmeztetések: 
Terjedelem: 1353 szó
Forrás: Még anno itt találtam a kérdőívet. Kitöltöttem az előző blogomra, a Téboly programra, így itt volt az ideje frissíteni és újra kitölteni. No meg mert rég hoztam már ilyet :O
Megjegyzés: Nem tudom, miért szeretem az tageket, de nagyon! És hiányzott már, hogy kitöltsek ilyet. Csak a piszkozataim között nézelődtem, és akkor találtam meg. Még vannak ilyenek :D Remélem, lesznek olyan bátor egyének, akik  kitöltik még, érdekelnének a válaszok :3   
Jó olvasást!💖 További szép napot!
* * *
Kérdések:
  1. Milyen műfajban szoktál írni (novella, vers, regény, blog stb.)?
  2. Milyen zsánerben és témákban szoktál írni?
  3. Mióta írsz?
  4. Van már kiadott/megjelent műved?
  5. Melyik volt a legelső írásod?
  6. Miért írsz?
  7. Hogy találsz időt az írásra?
  8. Mikor és hol szeretsz a legjobban írni?
  9. Mit szoktál enni vagy inni írás közben?
  10. Van íráshoz használt dallistád?
  11. Mit gondol(nak) a családod/barátaid/szeretted arról, hogy írsz?
  12. Az alkotás melyik részét szereted a legjobban?
  13. Az alkotás melyik része jelenti a legnagyobb kihívást?
  14. Milyen eszközökkel és mire szoktál írni?
  15. Hogyan lépsz túl az írói válságon?
  16. Hogyan motiválod magad az írásra?
  17. Kik azok a szerzők, akik inspirálnak téged íróként?
  18. Melyik könyvek inspirálnak téged legjobban íróként?
  19. Mi a legjobb írói tanács, amit valaha kaptál?
Válaszaim:
1. Milyen műfajban szoktál írni (novella, vers, regény, blog stb.)?
Aki ránéz a blogra az látja, és szoktam egy-két más #off bejegyzéssel lazítani a tartalmat (no meg mert imádok kitölteni mindenféle taget, kihívást, kérdőívet). De alapvetően novella és regény műfajában, és idővel megjelentek a versek is.

2. Milyen zsánerben és témákban szoktál írni?
Fikciót, misztikumot mondanék, ha összefoghatnám az írásaimat egy csokorba. De azon belül nagyon vegyes a felhozatal. Van kosztümös steampunkom, sci-fantasy-s cyberpunkom, fantasym a pokolban, egyiptomi istenekkel vegyített dieselpunkom és hát persze a sok-sok fanfictionöm.
Ami nem megy az a thriller és a horror, és csak úgy egy átlagos romantikust sem tudok írni, kellenek nekem a mellékszálak, a történések, nem csak az érzelmek.
Témát illetően pedig nincs kettő ugyanolyan, két téma, két probléma nem igen szokott ugyanúgy felmerülni.

3. Mióta írsz?
A blogolást tekintve körülbelül 2011 nyarán kezdtem, akkor volt rögtön utána egy olyan fél/háromnegyed év kihagyásom, mire újra kezdtem (blogspot eléggé ijesztő volt elsőre :D hehe) De gyerekkoromban is sok mesét összeirkáltam viccből, vagy testvérnek ajándékból, de „komolyabban” csak később kezdtem el foglalkozni, viszont azóta rendületlenül!

4. Van már kiadott/megjelent műved?
Nincsen, bár egyszer majdnem volt alkalmam, hogy egy-két haikum megjelenjen, végül inkább meggondoltam magam. Nem célom a kiadás igazából. Úgy érzem, azzal elveszteném azt az örömöt és szeretetet, amivel most írok, akkor már nem csak a pihenés és a szórakozás lenne a célom. Persze, ki ne akarná polcon látni az írását? Csábító. Viszont ha nem kerül oda, nekem az is jó, elvagyok itt az interneten.

5. Melyik volt a legelső írásod?
A legelső komolyabb? Vagy a legelső? Utóbbinál, mikor első osztályban fogalmazást írtunk, vagy mikor elkezdtem meséket írni ajándékba, előbbinél viszont egy Mátyás király mese vegyítve az (az akkor még általam nem ismert) Assassin’s creed világával. Egy lány, egy tetoválás néven futott. Azóta is a fiók legmélyén van, remélem, hogy ott is fog maradni. Akkor nagyon jó ötletnek tűnt, de azóta felnőttem. Nem azt mondom, egy elvetemült pillanatomban lehet, hogy elő fogom venni, sok kedves emlék fűz hozzá, de maga a történet... ahhoz teljes újraírásra lenne szüksége.
Múltkor találtam valami másikat, amiből 71 oldalt (!) írtam meg anno, de nem tudtam felidézni, hogy mi lehetett, csak tippelek. És nem volt túl... átütő vagy éppen jó, a főszereplő csaj grabancát pedig megragadtam volna, hogy jól lefejeltessem vele a falat xD

6. Miért írsz?
Jöhetne ide mindenféle hablaty, klisé. De valóban azért, mert szeretek, mert leköt, és mert ilyenkor kijön belőlem a feszültség, pihentet és szórakoztat. Mivel nem vagyok beszédes alkat, így mikor írok, ez is távozik írott formában. A mindennapok után jól esik... Valami más.

7. Hogy találsz időt az írásra?
L O L. Nehezen, őszintén szólva. Nem tudom az időmet beosztani, de próbálok a munkahelyen, otthon esténként, valamikor a buszon, máskor az egyetemen. Hál' istennek van mobil, azon elpötyögök, noha persze gépnél sokkal kényelmesebb, és jobban is lehet haladni. De igen, nagyon nehezen, és akkor még az ihletnek is velem kell lennie, különben csak bámulom a monitort és elég hamar elkalandozok más tevékenységhez.

8. Mikor és hol szeretsz a legjobban írni?
A szobámban, este, a gép előtt. Ha megtehetem. De sok esetben nem. Igazából megszoktam, hogy nincs tartós helyem, ahol tudnék tevékenykedni. Talán majd egyszer lesz (az egyetem után).

9. Mit szoktál enni vagy inni írás közben?
Nem szoktam… általában annyira leköt az írás, hogy a kaja és az ital meg sem fordul a fejemben. Enni egyáltalán, persze, inni szoktam. Amúgy meglepő, de becsiccsentve szoktam a legjobban kifejezni magam :D

10. Van íráshoz használt dallistád?
Nincs. Mivel annyira változó a kedvem, és aszerint hallgatok zenéket, így nem alakult ki lista. Meg hát, minden történethez más való, nemdebár? Viszont történetekhez már csináltam playlisteket, azok szoktak pörögni: itt van például az ItS vagy a Csak egy italt

11. Mit gondol(nak) a családod/barátaid/szeretted arról, hogy írsz?
Hát nagyon sokáig nem tudott senki róla. Ebben az évben volt akinek megmutattam, volt aki véletlenül rátalált, öh... nekem jobb az, mintha nem tudnának róla. Így igazán a sajátomnak érzem. Nem azt mondom, akinek megmutattam, tőle valamilyen reakciót szeretek elvárni, de szokott is... Azonban összességében kevesen tudnak róla, és én egyelőre ezt még nem bánom.

12. Az alkotás melyik részét szereted a legjobban?
A tervezés, meg hát vannak jelenetek, amik teljesen előttem vannak, mint egy mozivásznon, és azt megírni, ha át tudom adni megfelelően, nem pedig csak nyüglődök rajta. De egyértelműen a tervezés, ötletelés, utána nézni a dolgoknak, összeírni, szerkeszteni képanyagot, tovább gondolni a szálakat... Oh, nagyon élvezem!

13. Az alkotás melyik része jelenti a legnagyobb kihívást?
Egyértelműen a befejezés. Nehezen jutok el odáig, sőt, ti is látjátok a blogon, hogy hányszor sikerült. Hosszú az út odáig, engem pedig addigra egy másik ötlet már hatalmába is kerít. Ilyen szempontból nem vagyok túl kitartó, olyan könnyen elcsábulok :P De amúgy mindig tervezek eljutni odáig, de hát... ember tervez, isten végez. >~<

14. Milyen eszközökkel és mire szoktál írni?
Írok én már mindenre. Amúgy számítógép wordöt preferálom a legjobban, de mobilom a bloggert vagy jegyzetet, email piszkozatot, és tökéletesen megfelelelnek a célnak. Vagy van egy mindenes jegyzetfüzetem, abba szoktam a pillanat hevében gyorsan felfirkantani, de volt mikor tescos blokk hátuljára tudtam csak, és ilyesmik.

15. Hogyan lépsz túl az írói válságon?

Nos... hát igen. Nagyon nehezen, valamikor egy fél évre is megbénít... Viccen kívül ilyenkor egy jó vizsgaidőszak segít :D leterhelve, mikor a legkevesebb időm nincs, akkor van a legtöbb ihletem. Ne is mondjátok, bah :( szoktam próbálkozni filmekkel, könyvekkel, most épp a Hazugság téziseit olvasom és ahw, új gondolatok jönnek. Vagy éppen a természet, de egy szép múzeum is sokat tud nekem adni, és oh a kastélyokról nem is beszéltem! (kastélybuzi vagyok, nah) Akkor annyira át tudok szellemülni, nem is tudom milyen termékeny lennék, ha egy kastélyban élhetnék * - *

16. Hogyan motiválod magad az írásra?
Sosem kellett motiválnom magam, annyira a részem, annyira szeretnék írni, annyira jól esik, hogy nincs szükségem magamat kapacitálni, jön az erő hozzá magától. Könnyen tudok váltani a valóságom és a fantáziám között, talán pont azért, mert nem nagyon van időm és helyem,a hol nyugodtan írjak.

17. Kik azok a szerzők, akik inspirálnak téged íróként?
Hmm, nehéz kérdés. Inkább a történet fog meg, mint az író. De egy pár: Rowling, Tolkien, Böszörményi Gyula, Moskát Anita, Dan Brown, Lee Child, Jane Eyre, Jay Kristoff, Stieg Larssen, Dumas, Joanne Harris hmm sokan, vagy épp kevesen. Nehezen tudnám megmondani, hogy ki az, aki kellően inspirál. Hogy egyáltalán ez köthető ahhoz, akiknek történeteit nagyon szeretem? … Fogós De inkább a történet fog meg, mint az író.

18. Melyik könyvek inspirálnak téged legjobban íróként?
Erre igaz az előző kérdéshez adott válasz, azon írók könyvei…?

19. Mi a legjobb írói tanács, amit valaha kaptál?

Ezeket szeretném tovább küldeni minden írónak.
Ne add fel.
Lehet lesznek nehéz napok, nem fér be az időbe, nem jó az, amit írsz, de majd ezek elmúlnak és egy másik időszak jön, csak légy kitartó.
&
Minden kritikát megfelelően kell kezelni.
Vannak jók és rosszak, de úgy kell rájuk nézni, hogy ezek egy-egy ember szemszöge, ők sem úgy látják a te történetedet, ahogy te, ahogy te sem látod úgy, ahogy ők.
&
Írj, írj, írj, ha szereted csinálni!
Ezen nincs mit magyarázni.
&
Tökéletesség nincs.
Az önkritika fontos, de túlzásba sem lehet esni, ahogy túl lazán sem érdemes kezelni.

Kihívottak:
Ennyi lett volna, és hogy kiknek ajánlom? Minden bloggernek, aki késztetést érez, és tudna is válaszolni a kérdésre, mivel ez nem kihívás alapján ment toább, ezért én sem szeretném csak valakiknek címezni, hanem mindenkinek. Sok sikert! És a kérdésekre adott válaszokat linkeljétek :3

2 megjegyzés:

  1. hudesok steampunk 😍 egyébként azt a kosztümös steampunkot még mindig türelmesen várom 😇
    írtad, hogy neked kellenek a történések, nem csak az érzelmek - ezt szeretnéd fejleszteni vagy jó neked így?
    tetszik a “no bullshit” rész a “miért írsz” kérdésnél 😀
    also, éjjeli bagoly pacsi! 🦉
    hát igen, neked család előtt is vállalható blogod van:)) de teljesen megértem az érzést, amiért nem akarod híresztelni abban a körben.
    lehet, ha kastélyban élnél, hamar megszoknád, és elmúlna az inspiráló hatása... lehet, hogy jobb így. el tudsz menni kastélyt látogatni, ha inspirációra van szükséged:))
    és szuperek a felsorolt tanácsaid! ezek nekem is segíteni szoktak :)

    én is megcsináltam egyébként, mert nincs jobb dolgom, és mindig is vonzottak valamiért a kérdőívek, hihi.
    itten van: https://andweweremadlyinlove.blogspot.com/2022/06/irok-kerdoive.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,
      tudom, tudom, csak míg három megkezdett regény is van fenn elég kevés fejezetszámmal, addig nem szeretném felrakni. Úgyhogy még várni kell rá :(

      Fejlesztésre szorul? :D na jó, tudom, amúgy, érzelmi vonalon bőven van mit fejlesztenem, így igen.

      Hehe :'D hát azért nem bánom, ha nem tudnak róla. Nem is feltétlen a felnőtt tartalom miatt (mert miért kéne amiatt háborogniuk – oké, tudom, na de akkor is ), hanem hogy fanficek.

      Mondjuk ez igaz, hát, menni is fogok :D

      Oh, örülök, hogy kitöltötted, olvaslak is :3

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.