Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2020. június 17., szerda

Write tag 2.

Hellobello!
Cím:  Write tag 2. – ... még az Óperenciás-tengeren túl,
Kategória: egyéb – tag
Figyelmeztetések: - 
Terjedelem: 1215 szó
Forrás: Nos, mivel itt megcsináltam az első fordulót, a harmadikra meg kihívtak, így maradt az is, hogy ezt megcsináljam :D Eredeti itt ( Kacatosról a Tintaszerkezetekre költözve)
Megjegyzés: Míg nem jövök történettel, akartam valami mást is hozni, a write tagokat szeretném minél előbb kitölteni :D Sajnos kicsit lelassultam, de a vizsgaidőszakomnak még nincs vége, egy tanárom elhúzta a szigorlatomat, pedig már csak az hiányzik...
Megjegyzés 2: Ti hogy vagytok, minden rendben?  
Jó olvasást!💖 További szép napot!
* * *
Szabályok:
  1. Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére! (Ha másolásvédelem van az oldaladon, jelöltjeidet irányítsd a Tintaszerkezetek oldalra, innen el tudják vinni a dolgokat.)
  2. Linkeld annak a nevét, aki jelölt téged!
  3. Válaszolj a kérdésekre!
  4. Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! 😉
  5. Jelölj te is bloggereket a játékra és linkeld az oldalukat!
  6. Értesítsd őket a jelölésről!
Kérdések:
  1. Valós, alternatív földi vagy kitalált világban alkotsz-e legszívesebben?
  2. Miért? Mit szeretsz benne?
  3. Szoktál-e írás előtt vagy alatt kutatómunkát / világépítést végezni?
  4. Miért igen, miért nem? És ha igen, hogyan? Van bevált módszered?
  5. Mennyire törekszel valósághűségre, ill. hihetőségre?
  6. Szerinted hogy lehet ezt elérni?
  7. A történeteid többsége egy vagy több helyszínen ill. világban játszódik?
  8. Íróként hogy állsz a tájleírásokhoz, helyszínbemutatásokhoz?
  9. Mit gondolsz arról, hogy van, aki szerint azért írnak olyan sokan fantasyt, mert az könnyű zsáner, hiszen ott „bármi megtörténhet”?
  10. Van-e valami érdekességed a világokról, helyszínekről, amit elmesélnél? 🙂
  11. +1 Bármit kérdezhetsz, ami a történetekben szereplő helyszínekhez, világokhoz kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)
Válaszaim: 

Elhatározás korlátlan...
Valós, alternatív földi vagy kitalált világban alkotsz-e legszívesebben?
El kellett gondolkodnom, alapvetően mindhármat már használtam, mégis azt mondanám, hogy alternatív, mert mégis csak alapul a valóságon, de szabadon mozoghatok benne, hozzátehetek/elvehetek elemeket. Ezért szeretem a dieselpunk, steampunk, cyberpunk világokat, mert azok leképezései a valóságnak, csak a fantázián múlik, hogy mennyit rakok hozzá. Teljesen kitalált világban nem is hiszem, hogy nagyon lennének műveim, azok is inkább csak fanfictionok, mert szerintem nincs hozzá elég fantáziám :D vagy jobban hangzik, hogy lusta dög vagyok, elég bonyodalmas egy egészen új világot kitalálni, annak gazdasági, történelmi, tudományos és sorolhatnám vonatkoztatásait. 

...Csak a képességeink korlátozottak
Miért? Mit szeretsz benne?
Azt hiszem sikerült kicsit megválaszolnom ezt a kérdést az előbb :D Azért szeretem, mert mégis csak nem kötöttek annyira a valóság "szabályai", azt hiszem a valóság kevés lenne nekem, jobb szeretem, ha én is tehetek bele valami újat, valami mást, amitől több.

Tények hatalma
Szoktál-e írás előtt vagy alatt kutatómunkát / világépítést végezni?
Persze. Bár nem feltétlenül helyszínekhez kapcsolódva, leginkább történelmi események után, vagy technológiai kutatómunkát szoktam végezni. Például az Yggdrasil vére c. művemhez még mai napig is olvasok és keresek mindenféle cikkeket újabb vívmányokról. De a Tulipán a temetőhöz megnéztem egy 1800-as évekbeli öltözet felépítését, mit használtak az emberek, mit nem, szófordulatok és szokások... Amúgy szeretek is keresgélni, úgyhogy ezt sosem bánom :D sok mindent tud ilyenkor az ember tanulni.

Tedd, vagy ne tedd
Miért igen, miért nem? És ha igen, hogyan? Van bevált módszered?
Okkkkéééé, ezt a kérdést is megválaszoltam már nagyjából :D Módszerem nincs, google a barátom, és elkezdek keresgélni, vagy ha tudom, hogy van itthon a témában jártas könyvünk, filmünk, lekapom a polcról, megnézem a filmet. 
Ez most ilyen kitérő, de épp egy 1860-as évekbeli szerepjátékot játszok valakivel, rengeteget kutakodtam a témában, hogy vannak a jogok, mik illetik meg a nőket, mik nem, milyen történelmi események vannak (kiegyezés előtti Magyarország), és egyszerűen leköt, meg szeretem magát a játékot is. Kitérő vége.

Hiba a Mátrixban
Mennyire törekszel valósághűségre, ill. hihetőségre?
Minél jobban, kár lenne, ha ezen csúszna meg a sztori. Ha nincsen információm, akkor inkább elbagatellizálom vagy bele sem írom, de nem találok ki olyat, ami biztos, hogy nem igaz. Szeretem a hihetőséget, magam is mérnökként törekszem erre, szar lenne, ha a tervezett hőcserélőm semmire sem lenne jó :D

Logika nem minden
Szerinted hogy lehet ezt elérni?
Tényekkel. Vagy pedig ha kitalált a dolog, úgy kell beállítani, hogy az ember elhiggye. Nem tudom, hogy vannak-e erre praktikák... De egy írónak szerintem tudatosan kell írnia a történetet, magyarázva meg a világot, mert ha valaki leesik a szikláról, akkor legyen értelme annak, hogy zuhan (gravitáció), vagy magyarázza el, hogy miért nem zuhan. Nem tudom, lehet kicsit kacifántos a gondolatmenetem... Igazából a lényeg az ok okozat, és így elkerülhetőek az ilyen bakik.

Miért fontos ez? 
A történeteid többsége egy vagy több helyszínen ill. világban játszódik?
Öhm, valamelyik több, valamelyik kevesebb helyszínen. A Tulipán a temetőben c. művem az Budapesten, az Yggdrasil vére en bloc az egész Földön, a 9 Levels of Hell a Földön és a Pokolban, vagy a Porból lettünk dieselpunkom Egyiptomban. Valahol szükséges a több helyszín, valahol nincs hangsúly rajta.

Kevesebb több
Íróként hogy állsz a tájleírásokhoz, helyszínbemutatásokhoz?
Régebben rosszabbul, mostanában egész jól, bár néha ki tud fogni rajtam. Nem érdemes egy tér összes alapkövéről írni, mert az olvasó fantáziájának nem marad semmi, azonban túlságosan nem is lehet keveset írni, mert mit képzeljen el? Meg szokott gyűlni vele a bajom, de volt egy cikk (Cassytől itt) az segített, hogy érzékszervekre hatóan mutassam és ismertessem be egy-egy adott helyet, valamennyivel segített. Nem azt mondom, jó leírásom szerintem még nem volt :D de annyira rosszak sem, nem mindig szentelek nekik figyelmet, mert néha lényegtelen, hogy a függöny lila vagy rózsaszín színű volt.

Alkotók vagyunk
Mit gondolsz arról, hogy van, aki szerint azért írnak olyan sokan fantasyt, mert az könnyű zsáner, hiszen ott „bármi megtörténhet”?
Ez egy megosztó kérdés :D Egy részem azt mondaná, hogy igen, egy részem pedig, hogy nem. Ez történettől függ, aki nem dolgozza ki a fantasy világát, igazából annak könnyebbség, mert ráfogja, hogy itt amúgy is megtörténhet ez. De aki szentel háttérmunkát a világot alkotó dolgokra: földrajz, történelem, városok, útvonalak, gazdaság, országok és birodalmak, politika, növény- és állatvilág, különböző fajok, mágia, technológia, mindennapi élet, mi miért és hogyan működik, na az... na az kemény munka. Úgyhogy alapjában véve azt mondanám, hogy nem, történettől függ, de vannak olyanok, akik valóban azért használják inkább, mert "bármi megtörténhet". Mindenki maga tudja a saját történetéről :D

A fantázia határtalan
Van-e valami érdekességed a világokról, helyszínekről, amit elmesélnél? 
Melyik sztorimhoz kapcsolódóan? xD Alapvetően három történetemnek van egy "bővített világa". 
9 Levels of Hell napjainkban játszódik, már amikor életben van a főszereplőnk. A történet ihlete nem más, mint Dante (sejthető), aki 9 szintre osztotta a Poklot. Azonban én a poklot nem úgy szeretném ábrázolni, ahogy ismerjük: égő veremként leginkább, hanem a 9 szint 9 "világot" formál meg, 9 szenvedési formát :D van amelyik vizes lesz, van ahol semmi sem lesz, valahol az álmaink és gyarlóságaink öltenek formákat. Lényege, hogy az ismert pokol képtől elvonatkoztassunk :D 
Yggdrasil vére c. művem érdekessége, hogy a jövőben játszódik, amikor az ember felélte már a forrásait, és a föld maga egy hatalmas várossá fog alakulni, melynek szintjei vannak. Alul a csövek és tartóoszlopok között már nincs semmi, míg felül, legfelül pedig a gazdag, elitista nép lakik, akinek friss levegője van, üvegházban termesztett növényei, tisztított vizük és lakásaik a felhőkön túl jutnak. Az energiát ehhez amúgy majd a Brifröstből fogják nyerni a Nap után, mert utóbbinak az energiája már nem tudja fenntartani ezt a fajta életmódot. Mellesleg ehhez néztem is cikkeket, egyik érdekesség, van már olyan chip, ami gyárt oxigént. De ez a világ még komoly megformálásra vár... 
A virtuális valóság maradt utoljára... ez is a jövőben játszódik, alapvetően két síkon, ez egy Mátrix-kifordítása, kicsit hasonló beütéssel, mint az Arany iránytű. Ez még a legkidolgozatlanabb, így ennél többet nem nagyon tudok róla mondani...  
A többi művem alapvetően alternatív múltban játszódik.

Jelöltjeim: 
Hát én attól még jelölök, ismertek :D 
Nadin – nagyon kíváncsi vagyok * - *
Vipa – tudom, hogy most kicsit visszavonultál, de hátha :3
Mohikan – amíg várom a Kérdések következő részét :D 
Khyira – <3
Stine Larsen – hátha!

Puszi:
Abeth

8 megjegyzés:

  1. Drága Abeth!
    Rettentően vágytam már egy ilyen kihívásra, és most végre megkaptam, szóval ezer hála, és jövök egyel!
    Ui.: Már neki is álltam :D

    Ölelés,
    Nads

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén szólva, te voltál az első, aki először eszembe jutott, mert úgy emlékeztem, hogy nem/nem nagyon töltöttél ki ilyeneket (but why), úgyhogy neked muszáj :D érdekelnénak nagyon a válaszaid :3 Várom * - *

      Törlés
  2. Kedves Abeth!
    Nagyon köszönöm a jelölést! ♥
    A kihívást a személyes jellegű blogomon fogom teljesíteni, ha nem gond :)
    És az alábbi oldalon fogom közzétenni: https://theribbonthing.blogspot.com/

    Sok szeretettel:
    Stine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Semmi gond, nem is tudtam, hogy a Masniország újra aktív, de ezt örömmel hallom (és fel fogok rá nézni) :3 és várom, hogy kitöltsd * - *
      Köszönöm, hogy írtál!

      Törlés
  3. Szerbusz drága. ^^
    Nagyon érdekesek voltak a válaszaid; nem csak megcsinálni, olvasni is szeretem ezeket a tageket.
    Köszönöm a jelölést, már nagyon várom, hogy megcsináljam :3 (Bár van még egy másik is, amivel lassan egy hónapja lógok, de igyekszem ^^)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Én is amúgy, csak aztán mindig rá kell jönnöm ezt a blogot nem csak a tagek miatt hoztam létre xD amikor tudod, nem hajt a tatár, de örömmel fogom olvasni a válaszaidat majd, nagyon érdekelnének * - *
      Köszönöm, hogy írtál!

      Törlés
  4. Kedves Abeth!
    Köszönöm, hogy gondoltál rám. Bevallom még sohasem kaptam ilyesfajta kihívást, így nagyon örölük neki.
    Amíg sikerül megírnom a következő fejezetet a Kérdésekhez (Kicsit ihlethiányba kerültem :) ) neki is kezdek ennek a Tagnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Akkor itt az ideje :D igyekszem nem mindig ugyanazokat kihívni, és régóta rajta ültél a listámon már :D kíváncsian várom a válaszaidat, no meg az újabb fejezetet a Kérdésekből még inkább, én küldöm az ihletet, remélem nem téved el útközben :3
      Köszönöm, hogy írtál!

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.