Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2022. augusztus 8., hétfő

Veterán bloggerek kérdőíve

Hellobello!
Cím: Veterán bloggerek kérdőíve
Kategória: egyéb – tag, kérdőív
Figyelmeztetések: 
Terjedelem: 1553 szó
Forrás: Még anno Tébolyra töltöttem ki, így elhoztam ide is. Criszinél és Daremonál találtam meg a bejegyzét, és hát... veteránnak számítok lassan, nem?
Megjegyzés: Nem mondom, hogy rég volt kérdőív, de ahhoz képest, hogy régen mennyit hoztam, mostanában egész keveset. És hát ez... ezt már nagyon régóta terveztem. Ki fogja kitölteni? :D
No meg akartam egy kis időhúzást, míg hozom a következő bejegyzést, most nagyon nagy a lendületem, remélem ez így marad még egy ideig * - * szeptemberben már tudom, hogy egyetem miatt sokkal kevesebb lesz... 
Megjegyzés 2: Tumblr :3
Jó olvasást!💖 További szép napot!
* * *
 Kérdések: 
  1. Hány éve blogolsz?
  2. Tartottál valaha hosszabb szünetet a blogolásban?
  3. Mindig ugyanezt a nevet használtad?
  4. Mindig ugyanezen a címen blogoltál?
  5. Változott az évek során a blogod témája?
  6. Milyen eszközöket használtál régen és milyeneket most a blogoláshoz?
  7. Vannak olyan olvasóid, akik a kezdetektől követik a munkásságodat?
  8. Vannak bloggerek, akikkel már személyesebb kapcsolatot is kialakítottál?
  9. Megváltozott a környezeted hozzáállása a blogoláshoz, a te blogodhoz?
  10. Szerinted miben fejlődtél leginkább a blogolás tekintetében?
  11. Akadt-e az életedben olyan lehetőség, amihez azért jutottál hozzá, mert blogolsz?
  12. Van olyan téma, amiről megbántad, hogy írtál?
  13. Mi az, amit ma már másképp csinálnál a blogodon/blogoddal, mint régen?
  14. Melyik a valaha megírt kedvenc blogbejegyzésed?
  15. Kaptál valaha olyan kritikát, ami miatt lényegesen megváltoztattál valamit a blogoddal kapcsolatban?
  16. Szerinted mennyi ideig fogsz még blogolni?
  17. Mit gondolsz, mennyire sikerült az évek alatt a blogodon közvetíteni önmagadat, a személyiségedet?
  18. Fogalmazd meg, mit jelent számodra a blogolás és a saját blogod!
  19. Írj egy dolgot, ami szerinted igazán egyedi a blogodban, és kiemeli azt a tömegből!
 Válaszaim:
1. Hány éve blogolsz?
Nos, az első blogomat olyan 12-13 évesen nyitottam, már nem emlékszem pontosan, vagyis... kb. 10-11 éve már. A szomszéd barátnőm mutatta meg ezt a felületet, ahol Ő egy 1D fanfictiont vezetett. Azonnal otthon én is kipróbáltam, hogy mi ez, de nem vált igen be, így egy félévre-egy évre pihentettem a dolgot.

2. Tartottál valaha hosszabb szünetet a blogolásban?
Igen, bár szám szerint meglepően keveset. Ahogy az előbb említettem, első rögtön az első blog nyitása után történt, egyszerűen nem tudtam használni a blogspot felületét. Így aztán el is ment a kedvem és  pihentettem a dolgot. Hogy mi hozott vissza? Őszintén szólva, nem emlékszem, de nyitottam egy újabb felületet és elkezdtem csoportokat keresni.
A második nagyobb volumenű szünetem 2016-ban következett be, az érettségi előtt lassan elmaradoztak a bejegyzéseim, épp hogy kinyöszörögtem magamból pár havonta egy-egy posztot és ígérgettem fűt-fát. Ez viszont 2 évig is eltartott, 2018-ban jöttem vissza ezzel a bloggal, és egyelőre mint látjátok, itt vagyok :D 
 
3. Mindig ugyanezt a nevet használtad?
Nagy vonalakban igen. Vagyis, eredetileg Annabeth98 voltam, csak, hogy ez baromi hosszú volt mindig kiírni, aztán lettem csak Annabeth, de ezzel sem oldottam meg a problémát igazán. Aztán rövidre fogtam, és lett Abeth98, míg végül a '98 is lekopott. Tetszik, hozzám nőtt az Abeth. 
 
4. Mindig ugyanezen a címen blogoltál?
Nem. Volt egy rakat (tényleg nagyon sok) blogom már és vettem részt társbloggerkedésben is. Nem is emlékszem, mik voltak az első blogger url-jeim, biztos akad olyan, ami annyira rövid életű volt, hogy elfelejtettem már. Fiatal voltam, nah :D akartam olvasottságot, ismeretséget, így minél inkább próbáltam olyan téma felé menni, ami épp divat volt. Viszont most így felnőve, azt hiszem az Arctalan már végleges helyem marad.

5. Változott az évek során a blogod témája?

Nem. Igen. Nem. Mondjuk, mindig is gyökeres történetírós voltam, legyen fanfiction, au vagy esetleg saját ötlet, ezek mindig voltak és vannak. De mellette kritikáztam, trailert készítettem, designos is voltam (vagyok » borítókészítő). Ami csak jött éppen belőlem, amihez kedvem volt, épp ezért lett ez a blog ilyen mindenes, hogy egyéb is elférjen rajta, ne csak a történetötleteim, hanem kicsit személyesebb bejegyzések és versek is. De igen, szerintem érezhető, hogy leginkább mindig is sztoris blogger voltam, sem divat, sem sport, stb.

6. Milyen eszközöket használtál régen és milyeneket most a blogoláshoz?
Legelső blogjaimnál, hihetetlen, de még füzetbe irkáltam, majd gépeltem be a történeteimet. Engem is meglep a dolog, hogy ezt a procedúrát folytattam anno még :D akkor még tengernyi időm volt. Aztán asztali gépre váltottam, mennyi estét ültem ott előtte, és csak pötyörésztem *nosztalgikus sóhaj* És ahogy jött az egyetem, úgy kaptam laptopot, és most már csak azt használom. Vagy ha éppen nem tudom elővenni, és írhatnékom van, akkor vagyok olyan mazochista, hogy mobil jegyzettömbe kezdek el nyomkodni.

7. Vannak olyan olvasóid, akik a kezdetektől követik a munkásságodat?

Szerintem nincsen. Van, akit hosszabb távról ismerek, és mindig megtalált. Szeretem az ilyeneket, akik régebb óta követnek, de összességében, nem emlékszem, hogy lenne olyan, aki tudja, hogy mik voltak az első munkáim :D (Maradjon így, pls :P) Én lepődnék meg, ha lenne olyan. Sosem voltam az a blogger, aki hű de ismert, én csak néha kavartam fel az állóvizet, és mivel szeszélyes vagyok a témákban, nem hiszem, hogy lenne olyan, aki követni képes a dolgaimat, mert néha még én sem.

8. Vannak bloggerek, akikkel már személyesebb kapcsolatot is kialakítottál?
Akad. Nem sok, és remélem, idővel többekkel is találkozhatok és szorosabb lehet a kapcsolatunk. Régen, annyira ez nem vonzott, de miután Ravennával találkoztam, egy kicsit változott ebben a véleményem, noha csak egy bloggerrel találkoztam azóta. Remélem, lesznek még olyanok, akikkel tudok. Én legalábbis tervezek :D

9. Megváltozott a környezeted hozzáállása a blogoláshoz, a te blogodhoz?
Nem nagyon. Közvetlen környezetemből kevesen tudnak róla, és nem igen foglalkoznak vele. Ez nekem teljesen rendben is van. Nem szoktam akkora dobra verni, hogy írok, bár mostanában egyre többet mesélek róla. Nem azért mert mutogatnám, csak hogy van, ezt is csinálom, ez is én vagyok.

10. Szerinted miben fejlődtél leginkább a blogolás tekintetében?
Rengeteg mindenben. Egyrészt, én helyesírási zavarban szenvedek (nem diszes vagyok), de az írással rengeteg hibámat megtanultam és javítottam. De ezen túl a párbeszédekben, szerintem az aktív szókincsem is bővült, leírásokban, összetettségben, érzelemkifejezésben, jóval komplexebbek és rétegzettebbek lettek szerintem a történeteim a régiekhez képest. 
 No meg a bloggervilágban tanultam meg képet szerkeszteni, videót vágni, designot készíteni. Nagyon-nagyon sokat tett hozzá az életemhez a blogolás.

11. Akadt-e az életedben olyan lehetőség, amihez azért jutottál hozzá, mert blogolsz?

Más bloggerek megismerése? Nem, nem hinném, hogy történt velem ilyesmi. Talán azt mondhatom, hogy így jelent meg borítóm nyomtatásban?

12. Van olyan téma, amiről megbántad, hogy írtál?
Nem. Az első történeteimet ugyan letöröltem, mert azok nagyon kezdetlegesek voltak, én sem voltam érett a feladathoz, de igazság szerint, sosem bántam még meg a leírott szavaimat. Mind hozzám tartozik és ahogy én vélekedek a világról, látszik benne, ahogy felnőttem, ahogy szélesedett a világképem. Igen, voltam gyerek, aki sok dolgot tévesen írt le tapasztalat híján, de lassan felnövök, változok, fejlődök. Legalábbis utóbbit igyekszem nagyon :D 

13. Mi az, amit ma már másképp csinálnál a blogodon/blogoddal, mint régen?
Megvárnám, míg megtanulok írni és érettebben gondolkodni :D na jó, viccet félretéve nem engednék a fellángolásaimnak és nem másokhoz hasonlítanám magamat. Mérgezett, hogy folyamatosan a környezetemet figyelmet, hogy őket mennyien olvassák, engem miért kevesebben. Ezt meg kell tanulni kezelni. 

14. Melyik a valaha megírt kedvenc blogbejegyzésed? 
Nem igen van ilyen, én látom bennük a hibát, még ha mindegyiket is imádtam írni. De szeretem a haikuimat, és még pár cím a teljesség igénye nélkül: Heg, Kedves Sirius!, 13 évEgy Jedi nem szerethet, Rózsa, stb.

15. Kaptál valaha olyan kritikát, ami miatt lényegesen megváltoztattál valamit a blogoddal kapcsolatban?
Oh, hogyne! Amikor pl. GoT ff-nek álltam neki, és bevallom, annyira nem néztem utána a világnak, mint kellett volna (utána kezdtem olvasni a könyveket), akkor nem egy ember szólt meg, hogy wtf a rabszolgasággal és azonnal újraírtam az egészet :D De volt az I, the Soldiernél is, mikor majdnem sírni lett volna kedvem, és be akartam zárni az egész blogot, aztán rá kellett jönnöm egy pár ember segítsége által, hogy teljesen felesleges ezt tennem, csak mert egy vélemény ezt mondta. Azonnal javítani kezdtem hibáimat, bétát kerestem, pofoztam egyed a designon is. Előfordul az ilyen, nem könnyű megtanulni kezelni a kritikákat, kiváltképp, ha az írójuk mellőzi a kedvességet. De meg kell látni mi válik a hasznukra, mi nem, miben van igaza, miben nem. Minden kritika csak egy nézőpont, egy kiragadott valami a teljes képből. Lehet igaza, akkor javítani kell a hibákat, ha pedig nem, akkor nem. De valahol minden véleményben van igazság és nem is. 

16. Szerinted mennyi ideig fogsz még blogolni?

Fogalmam sincs. De annyi bizonyos, hogy még jó ideig szeretnék. Nem tudom, mi lesz az az esemény, ami miatt a blog ki fog esni az életemből, de egyelőre még nincs itt. Nem szabadultok tőlem :D

17. Mit gondolsz, mennyire sikerült az évek alatt a blogodon közvetíteni önmagadat, a személyiségedet?
Öhm, őszintén szólva, régen nem állt szándékomba, hogy kiteregessem magam. Nem vagyok az a megnyíló típus amúgy sem, és úgy voltam vele, a történeteimet olvassák, ne engem. Az évek alatt ez megváltozott, mint látjátok több személyes bejegyzésem is van, amin keresztül egy kicsit magamról beszélek. Akit érdekel, az így megismerhet. Én jó magam szeretem látni, hogy kik ülnek egyes történetek mögött, persze, csak személyes blogot nem olvasnék (ahogy én sem akarom minden pillanatomat kitenni ide), de így, hogy csak egy-egy ízelítőt kapunk...igen!
 
18. Fogalmazd meg, mit jelent számodra a blogolás és a saját blogod!

A blogolás csak egy kifejezőeszköz számomra. Olyan, mint a szobám egy szeglete, ahova az írásaimat tehetem. Ezen keresztül tudom bemutatni, hogy mi jár a fejemben. És imádok amúgy pepecselni a bloggal, saját ízlésemre formálni kódokkal és képekkel. Az már csak ráadás, ha nektek is tetszik a blog és a bejegyzések <3

19. Írj egy dolgot, ami szerinted igazán egyedi a blogodban, és kiemeli azt a tömegből!

Mert az enyém? :D Minden blog egyedi, mindig van valami más, ami az írójában található és senki másban nem. Szerencsére minden ember különböző, a gondolkodásuk, a véleményük, az ízlésük, mindenük, így azt mondom, azért egyedi az enyém, mert én írom :D nincs belőlem kettő. hál' istennek xD

 Kihívottak:
Azt hiszem, ennyi voltam. Ezek voltak az én válaszaim. Jó volt időutazni egy kicsit, hogy mi volt régen és mi van most. A kérdőív engem is nosztalgikus hangulatba rántott.
Köszönöm! Ajánlom a veteránoknak! :D Linkeket!

4 megjegyzés:

  1. Kedves Abeth! :)

    Ha nem baj, én is kitöltöttem ezt a kérdőívet, természetesen bejelöltem forrásnak a bejegyzésed. Jó volt olvasgatni a válaszaidat! :)

    https://cofffeewithmilk.blogspot.com/2022/09/veteran-bloggerek-kerdoive.html
    Puszi,
    Lina x

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lina!
      Dehogy baj, örülök, hogy kitöltötted, már olvastalak is <3

      Törlés
  2. Kedves Abeth!

    Én is kitöltöttem ezt a jó kis izgalmas kérdőívet, megjelölve téged forrásként. Tetszettek a válaszaid, ha gondolod el tudod olvasni, amit én írtam. www.clarissajegyzetei.blogspot.com

    További sok szép íróévet: Clarissa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Clarissa, örülök, hogy kitöltötted te is, rá is nézek máris! <3

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.