Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2024. május 24., péntek

200. bejegyzés aka új design

200. bejegyzés. Wow. Sosem gondoltam volna, hogy eljutok idáig. Persze, mindig álmodoztam róla, hogy de jó, hogy X évesen is írni fogok. De az megint más, mikor látom, hogy telik az idő és ez a felület még minidg megvan, velem alakul át. Mint láthatjátok, a teljes blog megváltozott, bár maradtak különböző elemek a régiből, most pár hete fogtam, nekiültem és teljes egészében, nulláról felépítettem egy új, rendezettebb, felhasználóbarátabb designt, ami egyre jobban tükröz engem és a műveimet. Már nagyon ért a váltás, egyre kaotikusabbnak éltem meg a blog régi kinézetét. Nem mintha ne szerettem volna, nagyon a szívemhez nőtt a mókolt stupid-owl design, de arra is rájöttem, hogy már nem felel meg az igényeimnek. Nagyon sokáig húztam-vontam a kódolást, aztán egy wattpadon lévő írónővel találkoztam, aki megadta a kellő lökést és motivációt :3 elkezdtem tervezgetni, nézelődni, hogy mit szeretnék, beszéltem a páromnak az ötleteimről, és szépen lassan kezdett a fejemben összeállni a látványterv. 
Mindenképpen valami könyvszerűt akartam, olyan színekkel, mintha csak valaki egy online könyvet nyitna meg – innen jött a tartalomjegyzékes ötlet, annak kivitelezése volt talán a legnehezebb. Onnantól kezdve a többi már magától jött.
Ha másban nem, most a green foxos képzésen szerzett tudás hasznos volt, sokkal tisztább, érthetőbb kódom lett, a duplikációkat kiszedtem, a színeket változókká varázsoltam, tudtam, hol keressek forrásanyagokat, nem estem kétségbe, ha valami nem úgy nézett ki elsőre, mint ahogy elterveztem, meg egyáltalán tervezgettem, nem pedig csak kódokat vagdostam össze. Baromira élveztem a pepecselést a css-ben.
Minden még nincsen kész, folyamatosan javítom a bejegyzésekben a dolgot, de remélem, hogy az nem lesz túl észrevehető :3 igyekszem gyors lenni! Kicsit megijedtem amúgy, mikor áttettem a kódot, akkor a menüt zárolta, és nem tudtam linkelgetni, de aztán csak sikerült, tá-dáááá!

Hogy mik változtak? Össze is szedem nektek, mert rengeteg minden – oldalak kerültek összevonásra, új funkciók jelentek meg, hasonlók :3 itt most felsorolom, ahol kimondottan történt valami változás, nem pedig csak látványilag alakult át az aloldal: 

Információk: bár első látszatra úgy tűnik, hogy nem változott, de igen.

  • A bevezető bekezdést átfogalmaztam, kicsit túl gyerekes megnyilvánulásaim voltak az oldalon, amik 2018-ban még okék voltak, most már annyira nem :D 
  • A Figyelmeztetések részt kibővítettem a 2021. törvénnyel, és annak mostani kiegészítésével, mert hát... :( 
  • Források részt is átfogalmaztam, beleszőttem pár dolgot.
  • De ami látványos, az az, hogy a blogokról való véleményeket mind ide tettem be, egyrészt, mert nincs sok, másrészt meg ide volt logikus beépíteni, hisz ez az aloldal foglalkozik a bloggal és annak technikai adataival. 
Tartalom: 
  • Imádtam csinálni ezt a részt, az új menüben van lenyíló fogalomtár és az írásaim között akár tematikusan (fanfiction, crossover, original) is lehet keresni, ami kihívás volt, de annyira jó érzés – büszke vagyok magamra –, hogy sikerült megcsinálnom :3
  • Keresés a blogban modul – mivel nincs oldalsáv, valahova mégis be akartam építeni ezt a funkciót, és működik is; igazából féltem, hogy nem fog XD 
Történetek: 
  • Tartalomjegyzékes menü itt is megjelenik a lenyíló fogalomtárral, hogy ha valami ismeretlen a számotokra, akkor meg tudjátok könnyen nézni, és itt már fandom szerint lehet keresni a történetek között! 
  • A regények képekkel kerültek ki, amikből a színesek azok, amik olvashatóak, míg az inaktívakról valahol beszélek, de még nem került fel hozzájuk egy rész sem. 
  • További regényötleteim alpont is készült, ami eddig is volt ugyan, csak kicsit elrejtve a blogon.
  • Az ajánlókat ide tettem át – bár gondolkodtam, hogy egy szinttel kijjebb kerüljön. Meglátom, még lehet változni fog, de szerintem itt sincs rossz helyen. 
Egyéb: 
  • Blog kinézeteit galériává varázsoltam, a képek ugyanúgy a bejegyzésekre mutatnak. 
Közösség: 
  • Az aloldalait megszüntettem.
  • A jól ismert chat és cserék láthatóak. Utóbbiak szöveggel, nem képekkel, mert azok néha vagy betöltöttek, vagy nem, és a Blogok gyűjteményét is linkeltem. 
  • Az inaktív blogokat lenyithatóvá tettem, mert túl sok helyet foglalnak feleslegesen. 
  • A rólatok részt pedig csak az utolsó pár kommentre szűkítettem. 
Műhely: 
  • Kiemeltem a tartalom oldalból, átformáztam benne a várható történeteket, így kompaktabb és egységesebb lett. 
Támogatás: 
  • Kiemeltem ezt is a Közösség aloldalból. 
Még megannyi apróság elbújik az oldalon, hogy könnyítse számotokra a navigációt vagy az érthetőséget, de azok felfedezését már rátok bízom. Nagyon vártam már a cserét, nagyon régóta készültem vele nektek. Én imádom, meg kell hogy mondjam, ti mit gondoltok róla? 

Végezetül mesélhetnék a tervekről – persze, hogy vannak –, mennyi mindent szeretnék a bloghoz kapcsolódóan ügyködni – egyszer beszélek a talers.io-ról, meg hogy sikerül a tiktok hadjáratom, ha végre elkészülnek az idézetes reelek, meg instán szeretném elindítani a Conjunctionös posztokat, és egy hírlevéllistán és portfóliós wordpress oldalon is gondolkodom –, de a mai nap legyen csak a designé. Búcsúzzunk a régitől és üdvözöljük az újat! Ünnepepljük meg a 200 bejegyzést <3 én nyitok egy pezsgőt! 
Remélem, ti jól vagytok! Vigyázzatok magatokra!
Puszi:
Abeth
* a gif a tumblr.com tulajdona

Előző csere Következő csere

10 megjegyzés:

  1. Oh. My. Gosh. Mindig azt hiszem, hogy már nem lehet jobb, már nem lehet tökéletesebb, már nem lehet abethesebb a design, erre mindig előrukkolsz valami új fantasztikummal. Imádom minden egyes részletét! Sokkal átláthatóbb lett, logikusabb a felépítése, és ez tök jól tükrözi, hogy milyen irányba változtál te magad is az évek során. Örülök, hogy sikerült stupid-owl mankóját elhagynod, és saját kódot csináltál. Nincs is annál jobb érzés, mint amikor sikerül megvalósítani valamit, pláne saját kútfőből, és még (nagyjából) hű is maradsz az elképzeléseidhez. ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tehát jó irányba változtam XD amúgy nagyban te is motiváltál arra, hogy elhagyjam stupid-owl munkáját, és alkossak valami újat, hisz a te blogod annyira szép és sajátos, egyedi. De valóban, teljesen más érzés, hogy ezt most én magam csináltam, mint régen. Örülök, hogy elnyerte a tetszést :3

      Törlés
  2. Szia, Abeth!
    Gyönyörű az új design! 😍 Én nem értek ennyire a kódokhoz, pedig olyan jó lenne valami egyedit alkotni. Nem felejtettem el olvasni sem, csak most magánéleti dolog miatt elmaradtam mind az írással mind az olvasással, de igyekszem majd behozni.
    Carly

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Carly!
      köszönöm szépen <3 Szerencsére a blogger felületén lehet egyszerű dolgokat is csinálni, így azok is jól járnak, akik nem akarnak, nem tudnak pepecselni a kóddal, és azok is, akik igen :3 Semmi gond, nem hajt a tatár, csak nyugodtan, a lényeg, hogy _te_ legyél jól ^.^ várunk vissza!

      Törlés
  3. Abeth! Gyönyörű lett az új design, nekem nagyon tetszik. Annyira ügyes vagy, nem semmi munka lehetett ezt mind megcsinálni, de megérte, mert gyönyörű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lina! Hát igen, pár hétig ültem felette, mire minden részlet összeállt, vagy háromszor átszerkesztettem a fejlécet is, de igen, szerintem is megérte, örülök, hogy nem csak nekem tetszik <3

      Törlés
  4. Na, én megint sokára jutottam el idáig (bár a felkerülés napján vagy hatszor frissítettem rá a blogra és láttam, amikor kikerült, de sajnos nem volt időm akkor jobban ránézni), de most végre sikerült ide is eljutni :)
    Először is a színek nekem tetszenek, különleges ahogy a feketét és a barna különböző színei keverednek a kékkel.
    Ha már színek akkor fejléc: ez sokkal jobban tetszik, mint az előző, olyan letisztult és mégis eléggé figyelemfelkeltő.
    Az apróbb változásokat még figyelgetem, bár sokat felfedeztem :)
    Az általad írt jelentősebbeken meg végigkövettem az utat, amit írtál. Örülök, hogy a további regényötleteknek van egy helye, mert őszintén mondom, imádok böngészgetni az ötleteid között és nézegetni a gifeket meg mindent (akkor is, ha eddig kicsit máshogy kellett kattintgatni). Hangulatos sarka lett a blognak :)

    Alapvetően nekem nagyon tetszik a menüd, amit alkottál a Tartalomhoz és nagyjából minden aloldalhoz, de pl. nekem (és ez abszolút szubjektív vélemény) a Tartalom menüpontban az almenük olyan "fölöslegesek", valószínűleg azért érzem ezt, mert mellette ott van, hogy milyen típusú dolgok találhatóak meg ott. Az aloldalakon amúgy tetszik és a Tartalom esetében a többi résznél, és értem és tök jó ez, valószínűleg tényleg a "magyarázat" és az almenük nem jönnek a szememnek össze :D De tényleg tetszik és nagyon ügyes vagy!

    Amúgy a bejegyzésekben eszközölt módosításához sok kitartást így 200 bejegyzés után :D És gratulálok a 200. bejegyzésedhez! ♥

    U.i.: Ez van ha ráérek... bocsi a sok betűért :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, kicsit pénteken elszúrtam az időt vele, pont azért, mert a menü nem akart összeállni, úgyhogy kb. délig csak meghívós volt a blog.

      Kék a kedvenc színem, eredetileg kék, fekete és bézs keveredett volna, de aztán a fejléc adta a színeket :3 így nagyobb a paletta, de próbáltam egyenlően szétosztani az oldalak és aloldalak között.
      Ezt elismerem, színeiben, képeiben, és ábrázolásában is jobb ez a fejléc, mint a régi. Az más volt, bár én szerettem, de lehetett volna jobb is.

      Több oka is van, miért alakult így a tartalomjegyzékes menü.
      × Egyrészt, nagyon sok író, pláne a wattpad berkeinben munkálkodók vagy egy mezei olvasó, aki csak valahogy rátalált a blogra, nem ismerik a blogos kifejezéseket, ezért magyarázok mindenhol, hogy mi találhat. Az is csak a történeteknél van kifejtve, mert a személyes vagy egyéb ponthoz nincs odaírva, hogy mi van benne, csak az almenük mutatják meg.
      × Ad kettő. Hogy párommal meg egy blogos ismerőssel is beszélgettünk, hogy mi az a kattintás mennyiség, amit egy felhasználó még ideálisnak tart a célposzt eljutásáig, és arra jutottunk, hogy az 2-3. Minél előbb, minél gyorsabban eltalál valahova az olvasó, elégedettséggel tölti el. Sokan vannak, akiket nem érdekelnek a fanficek és crossoverek, és mivel a blog tartalma csak nőni fog, miért kéne szegényeknek megannyit görgetni, ha almenüből már oda tudnak ugrani, ami érdekli őket? Én szeretek szörfözni egy blogon, de alapvetően nem bánom, ha egyértelműen el tudok jutni oda, ami érdekel. És mivel az időm kevés, jobb ha minél gyorsabban :D úgyhogy ezért alakult így a menü.

      Nah jah, végignéztem a 200 bejegyzést :D plusz a megannyi oldalt is. Pár órába beletelt, de kész van, javítva van :D Köszönöm <3

      Törlés
    2. Remélem, nem vetted rossz néven amit írtam, mert egyáltalán nem ez volt a szándékom!
      Teljes mértékben értem ezt a 2-3 kattintásos dolgot, az ember tényleg szeret gyorsan adott pontra ugrani. Igazából a kattintás és az átláthatóság kettőse a fontos, ami megvalósul nálad és tényleg az én szememnek volt fura az, hogy az olyan hosszú sor lett :)

      Amúgy, fejlécek közül nekem még mindig a bordó ruhás tetszik legjobban - mondjuk én és a bordó... :D Sejtettem, hogy a te kedvenc színed a kék, valahogy egyértelmű volt :D

      Gratu, most jöhet a pihenés... helyett a Conjunction :D

      Törlés
    3. Jajj dehogy, egyáltalán nem ^.^ örökké tudnék beszélni a blogról, hogy mi miért odakerült, ahova, emellett tök jó látni, hogy ki hogy látja a felületet :3 Remélem, én sem bántottalak meg téged semmivel.

      Szerintem lesz egyszer még piros designom :D az nagyon rég volt már. Majd ha ráuntam erre a kékre :D

      Igen-igen, nagyban javítom már a részt <3

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖