Informacje

Itt járó idegen, üdvözöllek az Arctalan blogon! Az én birodalmamban, ahol minden és mindeki lehet akármi és akárki. Lépj be bátran, vesssz el a történetek között, egy iromány erejéig legyél valaki más, tudj valami mást, itt minden megtörténhet!

2020. július 12., vasárnap

Haiku próbálkozások III.

Hellobello!
Cím: Amatőr haikuk 21-30. 
Kategória: vers – haiku
Besorolás: egyperces, drabble
Figyelmeztetések: - 
Korhatár: G
Forrás: saját kútfő,  minden jog fenntartva. 
Terjedelem: 95 + 117 szó
Eddigi részek: I. és a II. 
Figyelmeztetés: Szeretném azt hinni, hogy van fejlődési tendenciám a haikuk írásában, de... igazából nem is olyan könnyű, amint ahogy gondolnám, és olyan kedvfüggő, hogy mit írok le. 
Megjegyzés:  Történetekkel kéne jönnöm, vagy akármi mással, de aztán elővettem a jegyzetfüzetem, és észrevettem pár felírt sort, amihez most gyorsan hozzáraktam még, hogy ne sokáig üresedjen a blog :D szakmai gyakorlatom miatt kevesebb időm lett, mint gondoltam... de majd erről később.
Megjegyzés 2: Remélem mindenki jól van, élvezi a nyarat, ahogy lehet :D Hogy vagytok?
Megjegyzés 3: Végén egy kis beszélgetős téma, ahogy szoktam.
Jó olvasást!💖 További szép napot!
* * *
#21.
És ha azt mondom, 
Hogy meghalok, te mondd azt, 
Hogy élni fogok! 

#22.
Ablakkeretre
Esik az eső, sornyi 
Könnycseppé válik. 

#23.
Őrült érzéssel
Irántad: bűnért, hogy rád 
Vetettem szemet. 

#24.
A fehér vásznat
Megfestem vérvörösre, 
Élet elfolyik. 

#25.
Ereszkedj térdre, 
Én vagyok az istened, 
Akire gondolsz. 

#26.
Üres test vagyok, 
Tele vétekkel, kongok 
Az emlékektől. 

#27.
Oly fényes, tiszta, 
Akár a Holdnak fénye,
Ki festené meg?

#28.
Pislákoló lét: 
A gyertya lángja remeg, 
A fagyos széltől. 

#29.
A fiatalság
Elburjánzott dudvái
Idillben élnek. 

#30.
Az ital fanyar, 
Íze akár az élet: 
Bánat és öröm. 

* * *
Írás terén a kedv úgy gondolom, hogy befolyásoló. Veletek szokott lenni, hogy egy adott részletet csak a megfelelő kedvvel tudtok leírni? És erre rá szoktatok segíteni? Mondok példát, hogy jobban érthető legyen. Nálam sok szomorúbb résznél szokott úgy lenni, hogy nincs meg a kellő hangulat, de akkor direkt előkeresem a legzokogóbb, szívszorítóbb zeneszámaimat, és addig-addig hallgatom őket írás közben, minél jobban áthasson. Vagy a másik... nekem amúgy az alkohol tud segíteni – félreértés ne essék, semmi függőségem nincsen, csak tudom, hogy akkor sokkal empatikusabbá válok, és az érzelmeim is jobban "folynak", így néha van, amikor kell. (És azt vettem észre, akkor jobban is írok :D (hibásabban is, de jobb a kifejezőképességem 😅) ZÁRÓJEL BEZÁR)
Ti hogy vagytok ezzel? 

6 megjegyzés:

  1. Nem tudom, miért siklottam el efölött, de itt vagyok, hogy bepótoljam. :D
    Szépen, tömören összefoglalt mondanivalók vannak benne, és szeretem az ilyen ütős, rövid szösszeneteket. :3
    (Az olvastam valahol, hogy a haikuk segítenek, hogy gyakorold, hogyan kell röviden, tömören átadni valamit, segít abban, hogy ne a történeteidben ne legyenek felesleges túlírások. Lehet, nekem is ki kéne próbálnom. :D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :D
      Én szeretek velük bíbelődni, ha ráhangolódok, meglepően könnyen jönnek egymás után a szavak. Azt nem tudom, hogy valóban segítene a túlíráson, az így is, úgyis néha jellemez xD mindenesetre örömmel várom, ha netalántán megpróbálkoznál te is a haikukkal * - *
      Köszönöm, hogy írtál! <3

      Törlés
  2. Kicsit késői reakció, de a 25. és 30. haikuk a kedvenceim. <3 :) Bár már nem igazán írok, átérzem amit írsz -zene, vagy legyen az alkohol, de valami ami elindítja az emberben a gondolat áramlatot.

    Btw a #25.-ről eszembe jutott Halsey - Young God-ja. Aztán lehet szerinted nem is hasonló a hangulata vagy a szöveg lényege, de mindenesetre az ő száma ugrott be ahogy olvastam. ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig érdekes nézni, hogy kinek melyik a kedvence :D nekem például a 26. és a 30. tetszik. (ha mondhatok ilyet :D)
      Igen, valami nem árt meg, vagy azért, hogy elindítsa, vagy fenntartsa.

      Nem, nem volt eszembe, de most, hogy mondod :D
      Köszönöm, hogy írtál! <3

      Törlés

Köszönöm szépen, ha megjegyzést írsz, érdekel a véleményed, gondolataid, igyekszem minél előbb válaszolni! 💖

© 2018. A blogot írja és szerkeszti: Abeth. Üzemeltető: Blogger.